Filmkészítőként mindig is úgy gondoltam, hogy az objektív legalább olyan fontos, mint maga a kamera. Hiszen az objektív ragadja meg a kép fényeit és formáit, és így megadja nekünk a lehetőséget, hogy elmeséljünk egy történetet a képeinkkel. Számomra pedig nincs annál fontosabb, mint hogy sokoldalú legyen az objektívem: olyan, amelyik tud alkalmazkodni számos különböző helyzethez, és segít megragadni a jelenet lényegét.
Amint kézbe vettem a Sony FE 20-70mm f/4 G objektívet, rögtön meglepett a mérete és a tömege. Tökéletes egyensúlyt jelent a kompakt és a tartós érzet között, így könnyű kezelni, és kényelmesen lehet akár hosszabb ideig is használni. De nemcsak ergonómiailag tetszetős: maga a lencse minősége is bámulatos. Az élesség és a képminőség elkápráztatott: minden képkockám kristálytiszta és nagyon részletgazdag volt.
Teljesítmény tekintetében pedig álom használni. Az autofókusz villámgyors és pontos, a követés precíz. Még kihívást jelentő fényviszonyok között is gyönyörűen teljesített az objektív. Ha pedig a Szem AF funkció rajongója vagy, akkor örömmel közölhetem, hogy ezen a téren is nagyon meggyőzően teljesít.
További kiváló funkciója az objektívnek a focus breathing kiküszöbölése – alig láttam valami változást a képen fókuszálás közben, ami egy óriási előny. A kézi blendegyűrű szintén jó pont, így még több irányításom van a munkafolyamatban.
De talán az a leginkább lenyűgöző ebben az objektívben (és a Sony többi objektívjében általában), hogy milyen zökkenőmentesen együttműködik a kameráimmal. Sose kellett amiatt aggódnom, hogy kompatibilitási problémák vagy funkcióveszteség lép fel – minden egyszerűen tökéletesen működik. Eggyel kevesebb dolog miatt kell aggódni a tökéletes képre való törekvéskor.
Nemrég alkalmam volt egy zenei videó és egy extrémsport-reklám forgatásához is használni az új FE 20-70mm f/4 G-t, és mondanom sem kell, nem csalódtam benne. Először, a zenei videó forgatásán a Sony FX6 és FX3 kamerákkal az objektív igazán sokoldalúnak bizonyult. A beállítások széles skálájának köszönhetően tudtam váltani a közeli felvételek és a tájképek között, a képminőség mégis folyamatosan lélegzetelállító maradt. Az objektív állta a sarat különböző fényviszonyok között, a homályosan megvilágított belső terektől kezdve egészen a napfényes kültéri helyszínekig.
De az igazi megmérettetés az extrémsport-reklám volt a számára, amit fagyos, hideg körülmények között forgattunk. Nemcsak hogy hibátlanul teljesített a zord időjárás ellenére, hanem a gyújtótávolságok széles skálájával új távlatokat is nyitott meg számomra. Ugyanazt az objektívet tudtam használni a szupernagy látószögű képekhez és a zoomolt közelképekhez, ami értékes időt takarított meg a forgatás során. Amikor pedig gimballal használtam, igazán ragyogó teljesítményt nyújtott: az egyenletes, stabil felvételek, amiket készített, egész egyszerűen lenyűgözőek.
Ugyanakkor egy napsütéses, erős fényárban úszó napon is gyönyörű végeredményt produkált. A csúcsfényeket és a bőrszíneket is tökéletesen visszaadta, az általános képminőség pedig csúcskategóriás.
Röviden összefoglalva az FE 20-70mm f/4 G objektív egy igazi kincs. Akár zenei videót, akár extrémsport-reklámot forgatok, akár csak megörökítem a mindennapi pillanatokat, mindig lélegzetelállító eredményt nyújt. A gyújtótávolságok széles tartománya, a kiváló képminőség és a megbízható teljesítmény miatt ez lett az első számú objektív a fotós táskámban. Ha új objektívre van szükséged, szívből ajánlom, hogy próbáld ki – nem fogsz csalódni.
20-70mm f/4 G kontra 24-70mm f/2.8 GM
Amikor az ember objektívet választ, számos tényezőt figyelembe kell vennie: a gyújtótávolságot, a blendét, a képminőséget és egyebeket is. Ha nem tudsz dönteni a Sony 24-70mm f/2.8 GM és a 20-70mm f/4 G között, nem vagy egyedül. Mindkettő tökéletes objektív a fotósok és filmkészítők számára, de melyik a megfelelő választás számodra?
Nekem volt szerencsém mindkettőt kipróbálni, és mindegyiknek nagyon megkedveltem az erősségeit. A 24-70 GM egy klasszikus „mindenes”, széles tartományú gyújtótávolsággal és világos blendével, amely miatt számos szituációban népszerű lehet. De számomra a 20-70mm rendelkezik pár olyan előnnyel, ami miatt ez az első számú választásom.
Először is a 20-70mm lényegesen könnyebb és kompaktabb, mint a 24-70mm. Ez elsőre nem tűnik olyan nagy dolognak, de amikor egész nap a felszereléseddel cipekedsz, minden gramm számít. Kisebb méretének és tömegének köszönhetően könnyebben is kezelhető, és kényelmesebben használható hosszabb ideig.
De a méretbeli különbség nem a 20-70mm egyetlen előnye: a képminőség szintén csúcskategóriás. Az objektív éles, részletgazdag képeket készít, tökéletesen visszaadja a színeket, és az autofókusz is gyors és pontos. Továbbá számos olyan fejlett funkcióval is rendelkezik, mint a focus breathing kiküszöbölése, valamint a továbbfejlesztett optika, amely gyönyörű, moziszerű képeket eredményez.
Összegezve, bár mind a Sony 24-70mm, mind a 20-70mm kiváló objektív, én személy szerint az utóbbit kedvelem jobban. A kompakt mérete és a kiváló képminősége, valamint a fejlett technológiai megoldásai kiváló választássá teszik mind fotósok, mind videósok számára.