Fókuszban a kép

Virgo Haan | Visszatért a fekete

Néha a legegyszerűbb képek a leghatásosabbak. Az egyszerűség pedig nagyon fontos a cinemagráfoknál. Ezek a képek – melyek az álló- és a mozgóképek közötti térben léteznek – komoly figyelmet és precíz elkészítést igényelnek, de olyan hatást érhetnek el a nézőben, amelyre semmi más nem képes.

A legmenőbb cinemagráfok azok, amelyeknél nem számítasz rá, hogy valami megmozdul. Azt gondolod, hogy állóképről van szó, majd a mozgás felkelti a figyelmedet. Mivel ennyire meglepőek, nagyszerűen használhatók marketingcélokra, és sok cég használja őket, mert tényleg kiugranak a hírfolyamból. Ennek az a címe, hogy „Visszatért a fekete”, és a Villeroy & Boch Bath PhotoArt kiállítás részeként készült el. A cinemagráfon látható termék egy fekete-fehér kád, ami a szinte monoton színezés felé terelt engem.

fürdőben ülő ember, kalappal a fején

© Virgo Haan | Sony α7R III + FE 24-70mm f/2.8 GM | 1/160s @ f/2.8, ISO 320

A cinemagráf a stúdiómban készült Janika Slepnjov sminkessel, és Kseniia Satarova modellel, akin testfestéssel hoztuk létre ezt a réteges látványt. Minden tárgynak kontrasztot kellett nyújtania, feketét a fehérrel szemben. Még a modell nyakán látható árnyék is festve van, hogy kontrasztosabb legyen. Nem akartam megmutatni az arcát, mert úgy gondoltam, hogy túl sok figyelmet vonna el, ezért fordít hátat.

Amikor a végső cinemagráfon dolgoztam, végig kellett gondolnom, hogy az álló és a mozgó részek hogyan fognak összeállni a szoftverben. Az Adobe After Effectset használtam, és három elem volt; egy állókép Kseniiáról a kádban, és két klip: az egyiken a fekete víz mozgása látható, a másikon pedig a gőz száll a feje felett. Az ismétlődésben folyamatos mozgásra van szükség, de egy ehhez hasonlóan egyszerű kompozíciónál ez könnyű. Elkészíted a klipet, kettévágod, majd az első felét ráteszed a másodikra. Amikor az átlátszatlanságát 0-ról 100-ra emeled, úgy fog kinézni, mintha örökké tartana.

A lényeg az, hogy mindennek állnia kell, a kompozíció, a színek és az expozíció pedig nem változhat az elemek között. Állványra helyeztem a Sony Alpha 7R III fényképezőgépemet, és manuális expozícióval fotóztam 1/160 mp, f/2.8 és ISO 320 beállítással. Amikor elkészült a kívánt állókép, átváltottam videó üzemmódra, és felvettem a mozgó vizet, hogy tökéletesen igazodjon az állóképhez. Természetesen Kseniiának is mozdulatlannak kellett maradnia! Nagyszerű, ha van egy olyan fényképezőgéped, amelyiket egyszerűen átkapcsolhatsz a kiváló minőségű állóképek és videó között.

Úgy látom, hogy néha csinálsz valami technikai trükköt, mégsem kap kellő figyelmet, ha viszont valami egyszerűt és hatásosat csinálsz, mindenki imádni fogja! Technikai értelemben nem volt nehéz elkészíteni ezt a cinemagráfot, de kétség kívül ez lett az egyik leglátványosabb és legsikeresebb a sorozatból. Szóval az egyik legegyszerűbb volt elkészíteni, de ez érte el a legnagyobb hatást.

Az eredeti cinemagráfot Virgo weboldalán nézheted meg.

Kiemelt termékek

Virgo Haan

Virgo Haan | Estonia

„Mindent megteszek, hogy a munkáim túlmutassanak a mindennapokon.”

Kapcsolódó történetek

Regisztrálj az α Universe hírlevelére

Gratulálunk! Sikerült feliratkoznod az α Universe hírlevélre.

Kérjük, adj meg érvényes e-mail-címet.

Elnézést! Valami elromlott.

Gratulálunk! Sikerült feliratkoznod.