síugró éjszaka

Ahogy én fotózok | Hideg körülmények

Kyle Meyr

A hidegben való fotózás már azelőtt elkezdődik, hogy elhagynád a házadat, nemcsak a fényképezőgéppel, hanem a ruhával is. Azt gondolhatnád, hogy egy tonna ruhát kell felvenni, de inkább csak a megfelelő ruhadarabokat. Ahelyett, hogy tíz pár zoknit vennél fel, vedd fel a megfelelő pár zoknit, a megfelelő kabátot, egy gyapjú alapréteget és egy vastag kesztyűt. A jó ruházat nem csak melegen, de biztonságban is tart.

Ne feledd, bármit is a mond a hőmérő vagy az előrejelzés, a szél miatt kétszer olyan hidegnek is érezheted. És gondoskodj a víz szigeteléséről, mert úgy nem tudsz hidratálni, ha egy jégtömböt iszol!

éjszakai fotó egy gyors snowboardosról © Kyle Meyr | Sony α7R III + FE 85mm f/1.4 GM | 1/5000s @ f/1.4, ISO 50

A fényképezőgép és a kiegészítők használata

Ha síelőket fotózok, egy jól bevált „alapfelszerelést” használok, a fotóriporterekhez hasonlóan; kiválasztok egy objektívet, és azt felteszem a Sony Alpha 1 vagy Sony Alpha 7R III vázra, majd a fényképezőt ráteszem a vállpántra. Addig síelünk a barátaimmal, amíg meg nem találjuk a tökéletes helyet. Utána én előre síelek, letérdelek, és lefotózom, ahogy elcsúsznak mellettem. Nincs beállítás, nincs újrapróbálkozás, csak fotózok, és utána megyek tovább.

hegymászó egy puszta jégfalon © Kyle Meyr | Sony α9 + FE 70-200mm f/2.8 GM OSS | 1/200s @ f/6.3, ISO 500

Megmondom őszintén, hogy soha nem volt gondom a Sony fényképezőgépekkel, amikor fagyban fotóztam. A Sony Alpha 1 és a Sony Alpha 7R III is pontosan úgy teljesít, mint normál körülmények között, azzal a különbséggel, hogy az akku kicsit kevesebb ideig bírja, mint minden más elektronikus eszköz esetében. Ezért mindig viszek magammal egy csomó akkut, és olyan melegen tartom őket, amennyire csak lehet.

piros autó száguld a havas úton © Kyle Meyr | Sony α9 + FE 16-35mm f/2.8 GM | 1/1600s @ f/8.0, ISO 100

Elkészíteni a felvételt

A képeimen a természet erejét akarom megmutatni. A környezetet nem érdekli, hogy ott vagy-e vagy sem – az emberek nincsenek vele azonos szinten. Meg kell hajolnunk az akarata előtt. Ez rosszul hangzik, de ha megpróbálsz -13°C-fokban aludni, amikor erős szél fúj, és csak néhány vékony réteg anyag és némi kacsatoll van közted és a hipotermia között, akkor hirtelen megérted. Szóval a képeimen ezt próbálom bemutatni: nagy természet és kis emberek.

sárga helikopter a havas táj felett © Kyle Meyr | Sony α7R III + FE 16-35mm f/2.8 GM | 1/3200s @ f/2.8, ISO 125

Ennek bemutatásához különböző objektíveket használok. A történetek vagy helyek dokumentálásához, illetve a gyors reakciót igénylő munkákhoz zoomobjektívet szoktam használni, például az FE 16-35 mm f/2.8 GM vagy az FE 70-200 mm f/2.8 GM OSS objektívet. Ha pedig egy konkrét kreatív megjelenést vagy effektet keresek, akkor prímobjektívet használok, például az FE 50 mm f/1.4 ZA vagy FE 85 mm f/1.4 GM objektívet.

Az objektívet és az expozíciós beállításokat a környezettől és a feltételektől függően kell kiválasztanom. Ismétlem, az emberek annyira jelentéktelenek; rugalmasnak kell lennünk, és azzal kell dolgoznunk, amink van.

két ember ül egy sátor előtt egy téli hajnalon © Kyle Meyr | Sony α7R III + FE 85mm f/1.4 GM | 1/4000s @ f/1.4, ISO 125

Vannak napok, amelyek túl hidegek a felhők számára, vagy vékony felhők ölelik át a hegycsúcsokat, hogy leegyszerűsítsék a sziluettet. Ezek tompíthatják a fényt, és könnyebbé teszik, hogy a fény irányába fotózz, amit sokszor nem tudok elkerülni. A hóról rengeteg fény verődik vissza. Amikor embereket, sátrakat vagy bármi mást fényképezel, a fény minden irányban visszaverődik a hóról. Kitölti az árnyékokat, akár tetszik, akár nem. Ez fényes és levegős érzetet ad a fotóknak.

két férfi sátrat állít a hóviharban © Kyle Meyr | Sony α7R III + FE 16-35mm f/2.8 GM | 1/1000s @ f/6.3, ISO 400

De vannak olyan napok, amikor süvít a szél, és ettől borzasztó hideg lesz. Ez egy durva fotózás volt kb. -15°C-fokban és 20 m/s-os szélben. Az ilyen napokon el kell fogadnod, hogy ez a történet része, és még csak nem is tehetsz úgy, mintha mindenki jól érezné magát. Ha a szél felkapja a havat, előfordul, hogy formák nélküli, tiszta fehér hátteret kapunk. De a szél blokkolni is tudja a témát, ilyenkor pedig csak széles közeli felvételt lehet készíteni. Őrület, hogy a szél milyen mértékben képes irányítani a fotózást.

Egy apró tanács, hogy kényelmesen érezd magad – keresd azt a fotót, amelyik eltereli a figyelmedet a hidegről. Ha a fotózásra összpontosítasz, akkor nem olyan fájdalmas a hideg, legalábbis addig, amíg le nem megy a nap, mert akkor beüt az IGAZI hideg.

Sötétben minden sokkal hidegebbnek érződik.

Kiemelt termékek

Kyle Meyr

Kyle Meyr | Norway

„Nem sokszor jutsz hozzá mindehhez a szépséghez egyetlen helyen… Ezt nevezzük természetnek.”

Kapcsolódó történetek