Simone moro egy hegyoldalban lóg mászás közben

Úton a csúcsra

Maki Galimberti

Maki Galimberti vagyok, az 53. életévem taposom, és igazából 18 éves korom óta mást sem csinálok, csak fotózom. Először fotós újságíróként dolgoztam a helyi lapoknak, és noha most csillogó magazincímlapokra készítek portrékat, továbbra is áthatja a munkám a fotós újságírói hozzáállás.

Ez a realisztikus, fotóriporteri stílus a védjegyem a reklámkampányoknál, ahol meg kell alkotni a képeket. Szeretem a szokásostól eltérően szemlélni a dolgokat – megragadni a fotóalanyok emberi mivoltát, és megpróbálni megmutatni a belsőbb, intimebb énjüket.

Egyike voltál azoknak a profi fotósoknak, akik elsőként tesztelhették a Sony Alpha 1 modellt – mik voltak az első benyomásaid, és mely funkciók ragadták meg a figyelmed?  

Mióta a fotózás digitális lett, a fotósoknak mindig választaniuk kellett a gyors gép és az olyan gép között, amely nagyméretű, kiváló minőségű fájlokat készít. Nekem úgy tűnik, hogy most először sikerült a sebességet és a felbontást (tehát egy sport- és egy stúdiókamerát) egy tető alá hozni az Alpha 1 géppel. Ráadásul forradalmasítja a nagy sebességű vaku-szinkronizálást, amely rendkívül értékes funkció a számomra, és amely csak nagyon régi kameráknál volt elérhető.

simone moro egy hegy tetején pózol

© Maki Galimberti | Sony α1 + FE 24-70mm f/2.8 GM | 1/250s @ f/11, ISO 100

Simone Moro, hegymászó specialista

 

Hogyan segítik ezek a technológiai újítások a munkamenetet és a kreativitásod kibontakoztatását?

Szeretek vakut használni a nappali fénynél készült portréimnál, és leginkább az 1/400 másodperces szinkronizálási sebesség tetszett meg Full Frame felbontásnál. Az a képesség, hogy tökéletesen szabályozhatom a természetes fény és a mesterséges megvilágítás egyensúlyát, különös tekintettel a mozgó témákra, lehetővé teszi, hogy még több lehetőséget ragadjak meg a terepen való fotózás során anélkül, hogy tartanom kellene a túlzott napfénytől.

kék kabátot viselő férfi a hegytetőn

© Maki Galimberti | Sony α1 + FE 24-70mm f/2.8 GM | 1/320s @ f/6.3, ISO 100

Milyen egyéb funkciók voltak számodra kiemelkedőek és mely helyzetekben?

Ahelyett, hogy kiemelnék egy funkciót, nekem inkább az új fejlesztések a fontosak ebben a kamerában. Segít, hogy a szokásosnál eltérő módon gondolkodjak a munkámmal kapcsolatban, lehetővé téve számomra, hogy több mozgást építsek be a portrék díszleteibe, és még több minőséget ad az improvizált helyzetekben. Az autofókusz tényleg hihetetlen – mindig készen áll bármilyen mozgás megörökítésére. Olyan, mintha egy gyors autót vezetnél, amelynek kiváló az úttartása, így biztosan nem fogod összetörni a kocsit!

Kép: sárga kabátot viselő férfi a hegytetőn

© Maki Galimberti | Sony α1 + FE 24-70mm f/2.8 GM | 1/320s @ f/9.0, ISO 100

Az objektívek és a tartozékok szintén alapvetően fontos elemei a fotózási és filmes munkáknak  – milyen objektíveket és tartozékokat használtál a kezdeti teszteléshez és miért?

Ennél a projektnél olyan objektívet akartam használni, amelyet nagyon jól ismerek, ezért természetes volt, hogy az FE 24-70mm f/2.8 GM objektívemért nyúltam. Az általa nyújtott minőség egy prémium objektívével vetekszik, a rugalmassága pedig elengedhetetlenül fontos a külső helyszínen készült portréknál, amikor gyorsan kell beállítani az egyensúlyt a fotóalany és a háttérben lévő táj között. Az FE 200-600mm f/4.5-5.6 G OSS objektívet is használtam – ez talán meglepő választásnak tűnik, hiszen általában sport-/természetfotózáshoz használatos objektívnek tekintik. Viszont a távolabbról való fotózás lehetőséget ad arra, hogy a fotóalany szabadabban mozoghasson, így természetesebb és őszintébb hatású lesz a kép. Fantasztikus a fókuszálási sebessége, így egyetlen felvételt sem mulasztottam el.

férfi sílécekkel áll egy hegyoldalon

© Maki Galimberti | Sony α1 + FE 24-70mm f/2.8 GM | 1/320s @ f/6.3, ISO 100

Milyen tanácsot adnál a lelkes fiatal fotósoknak, akik a nyomdokaidba szeretnének lépni?  

A befutott fotósok gyakran megfeledkeznek arról a szenvedélyről, amely annak idején a fotózás felé terelte őket. A fejét portréfotózásra adó egyén számára a legértékesebb dolog a szenvedély, a cél pedig az, hogy kifejlessze a lehető legjobb eredmények megismétlésének képességét. Bárki tud véletlenül gyönyörű fotókat készíteni, de egy jó fotós tudja, hogyan találjon rá az ilyen képekre. Azt a tanácsot adnám, hogy merítsenek ihletet más fotósok munkáiból, és találják meg a saját személyes stílusukat. És még egy tipp – lelkesen próbáljanak közel kerülni a fotóalanyokhoz, ismerjék meg, hogy kik ők valójában, függetlenül attól, hogy az utca emberét vagy hírességet fotózzák, és merüljenek a felszínen látottaknál mélyebbre, hogy meg tudják ezt mutatni a képeiken keresztül.

hegyoldalon lefelé sétáló férfi, háttérben napfénnyel

© Maki Galimberti | Sony α1 + FE 24-70mm f/2.8 GM | 1/60s @ f/10, ISO 100

Esetleg zárszó – köszönetnyilvánítás vagy egy utolsó jótanács az olvasóink számára?

Nagyon boldog voltam, hogy felkértek az Alpha 1 tesztelésére, és részese lehettem a globális bemutatónak. Igazság szerint sokkal jobban érzem magam a kamera mögött, mint előtte, különösen akkor, ha angolul kell megszólalnom! Azért jó volt ez az élmény, és szeretnék köszönetet mondani a stábnak, aki engem és Simone Morót filmezett, aki igent mondott erre a havas kalandra, és helikopterrel vitt fel minket a hegytetőre. Be kell vallanom, kicsit féltem azért, de ő annyira profin kezelte a helyzetet és olyan nyugodt volt, hogy akár újra nekivágnék ennek.

Kiemelt termékek

Maki Galimberti

Maki Galimberti | Italy

„A fotózás a legjobb ürügy az emberek megismerésére.”

Kapcsolódó cikkek

Regisztrálj az α Universe hírlevelére

Gratulálunk! Sikerült feliratkoznod az α Universe hírlevélre.

Kérjük, adj meg érvényes e-mail-címet.

Elnézést! Valami elromlott.

Gratulálunk! Sikerült feliratkoznod.