Brendan de Clercq vagyok, ír és francia felmenőkkel rendelkező fényképész és vegyes technikával alkotó művész. Jelenleg Hollandiában élek. A fotózás iránti érdeklődésemet édesapámtól örököltem, ugyanis ő elismert fényképész és dokumentumfilm-készítő volt. A munkáimban a kifejező képi világra és az érzelmek átadására törekszem, és igyekszem megszólítani a közönséget.
Rendkívül inspirálónak tartom, ha a munkám során új megközelítést alkalmazhatok, ezért örömmel mondtam igent, amikor felkértek, hogy teszteljem az új Sony E nagylátószögű objektíveket – a PZ 10-20mm f/4 G, a 11mm f/1.8 és a 15mm f/1.4 G modellt.
Amikor először a kezembe vettem az objektíveket, nem tudtam, mire számíthatok, ám kellemesen csalódtam: az objektívek apró méretük ellenére masszív érzetet keltenek. Igazi „régimódi” fotósként örültem a 15mm f/1.4 G modellen található blendegyűrűnek, ezért a tesztelést ezzel az objektívvel kezdtem.
A munkám során főként arcképeket készítek, ezért korábban nem rajongtam a nagylátószögű objektívekért, ám a modell gyors zársebességge felkeltette a figyelmemet.
A rövid gyújtótávolság miatt csupán centik választottak el a zenésztől, de a bokeh rendkívül finomra sikerült, és különösen tetszik, hogy még nyitott blendével is megmaradt a szem körüli élesség.
Ezután a 11mm f/1.8 modellt próbáltam ki, és ezúttal modelljeim a szabadban pózoltak. A nyitott blende annyira megtetszett az előző tesztfotózás során, hogy továbbra is ezt a beállítást alkalmaztam. A nagy látószög miatt kihívást jelentett a kis mélységélesség eltalálása, de még így is lenyűgözött, hogy a közeli arcképek esetében sem jelentkezett torzítás.
A PZ 10-20mm f/4 G a videó készítése során mutatta meg igazán, hogy mire képes. A zoom rugalmassága önmagában is remek volt, de a nagy teljesítményű zoom halk működése és kezelhetősége teljesen levett a lábamról. Ezelőtt még sosem használtam hasonló funkciót, de az aprólékos irányítás elnyerte a tetszésemet. A látószög-kiegyenlítés azonnal felkeltette az érdeklődésemet, ugyanis korábban erre nem fordítottam különösebb figyelmet. Néhány régi prímobjektívemmel összevetve a különbség érzékelhető volt, hiszen a látószög ingadozását szinte teljesen megszüntette a funkció.
Élesség tekintetében nem fedeztem fel különbséget a három objektív között, pedig szinte végig nyitott blendével fotóztam – a zoomobjektívvel különösen elégedett voltam. A fókuszreakció rendkívül gyors volt, és mivel a Szem AF módot használtam, a fókusz már azelőtt a helyére került, hogy kitaláltam volna az elrendezést.
Az Alpha 6600 kis vázával is tökéletes összhangot alkotott mindhárom objektív, és a könnyű váz ellenére nem nehezítették el a fényképezőgép elejét.
Ezért szeretem a Sony objektíveit. Nyugodt lehetek a teljesítmény felől, így gyorsan dolgozhatok, és minden figyelmemet a témámra fordíthatom, hiszen nem kell aggódnom az eredmény miatt.
Az objektívek tesztelése és a kompakt felszerelés használata szórakoztató élmény és igazi felüdülés volt. Úgy éreztem magamat, mint gyerekkoromban, amikor először vettem a kezembe fényképezőgépet.
Számos különböző helyzetben vehetem hasznát ezeknek az objektíveknek – elsőként az utcai fotográfia és az épületek fotózása jut eszembe, de szívesen kipróbálnám őket gyenge megvilágításban, illetve az éjszakai égbolt fotózásában is a segítségemre lehetnek.
„Egy napon el fogom készíteni a legtökéletesebb portrét. Azt, amelyik teljes mértékben megragadja az érzelmeket. Ezért veszem elő a fényképezőgépemet mindennap.”