Számtalan módon lehet bemutatni egy járművet. Készíthetek egy romantikus, hangulatos jelenetet, amelyben az autó a tetőt leengedve halad a naplementében. Esetleg ugyanaz az autó előbújhat az árnyakból, minimális megvilágítással. Vagy akár egy merész felvételt is lőhetek róla, amint egy pályán száguld. Amikor nekikezdek, a vászon még üres, de fogom az eszközöket, vagyis a Sony Alpha A7 III gépet és a képzeletemet, és megfestem a megfelelő képet.
A legfontosabb, hogy mindig próbáljunk történetet mesélni, valamint reakciókat és érzelmeket kiváltani. Azt akarom, hogy az emberek mosolyogjanak, izgatottak legyenek, és érezzék a fotó hangulatát.
A felvétel megtervezése
Általában véve az ügyfeleim letisztult képeket szeretnének a termékeikről, de ez igazából az ügyféltől és attól a projekttől függ, amin dolgozunk. Függetlenül az autótól és a projekttől, a jelenet beállítása és a háttér helyszínének kiválasztása gyakran kulcsfontosságú az egész kép szempontjából. A háttér egy szituációba és egy cselekménybe helyezi az autót, ezért a megfelelő háttér kiválasztása elengedhetetlen a végtermék és a kép által kiváltott érzés szempontjából.
Sok időt töltök helyszínek felderítésével. Rengeteget utazom, és néha megállok véletlenszerű helyszíneken, lefotózom, hozzáadom a Google Térképben lévő listámhoz, majd továbbmegyek. Sok helyszínt többször is használok – különböző szögek, megvilágítások és nézőpontok át tudnak alakítani egy adott helyszínt úgy, hogy teljesen máshogy nézzen ki.
A felvétel elkészítése
Egészen egyszerű felszerelésem van. Az Alpha 7 III gépet használom az FE 24-70 mm f/4 ZA OSS, FE 16-35 mm f/4 ZA OSS, az 55 mm f/1.8 ZA és a Sony FE 85 mm f/1.8 objektívvel. Lehet, hogy ez nem tűnik a legkézenfekvőbb felszerelésnek egy profi számára, elvégre a zoomobjektívek f/4-es verzióit választottam, nem pedig az f/2.8 G Master változatokat. De ahhoz, hogy a legélesebb képeket és a szükséges mélységélességet megkapjam, általában f/8 vagy f/11 értéken fotózok, így nincs szükségem a nagyobb blendékre, mint más fotósoknak, és ha mégis, akkor az FE 85 mm f/1.8 itt jön a képbe.
Az Alpha 7 III számos különböző funkciója lehetővé teszi, hogy nagyszerű autós képeket készítsek. Először is ott van a 24,2 megapixeles érzékelő dinamikatartománya, amely biztosítja, hogy az utómunkában nagy mozgásterem legyen az expozícióval való játékra.
Minél többet fényképezek, annál kevesebb szabályt követek. Amikor elkezdtem autókat fotózni, többször mondták nekem, hogy nem szabadna nagylátószögű objektívvel fényképeznem, vagy hogy nem szabadna így megvágnom egy autós képet, esetleg az általam használt világítás nem megfelelő. Aztán rájöttem, hogy bár ezek jó tanácsok, nem általános igazságok, amelyeket vakon kell követni. Vannak bizonyos helyzetek, amikor ezek a forgatókönyvek tökéletesen működnek, csak meg kell tanulni, hogyan és mikor érdemes használni őket.
Az autó típusa és a bemutatásának módja a fő szempont, amikor megfelelő megvilágítást választok egy képhez. Néha csak szabad fénnyel fotózok, de a legtöbb képemhez stroboszkópot vagy más mesterséges fényforrást használtam. Különböző típusú fénymódosítókat is használok, például stripboxokat, softboxokat, vakukat, reflektorokat vagy ezek kombinációját.
Az egyik kép, amelyen nagyon tetszik a megvilágítás, az az úgynevezett „Spirit of Ecstasy” motorháztetődísz részletes felvétele. Ez a kép egy gyengén megvilágított garázsban készült, és csak 15 perc állt rendelkezésünkre, mivel aznap rengeteg autót fotóztunk. Egyetlen stroboszkópos fényt használtam, amely egy nagy 2x1 méteres reflektorba világított bele. Így tudtam elérni a lágy fényhatást ezen a nagyon fényes és tükröződő felületen.
Amikor elkezdesz autós fotókat készíteni, mindig azt tanácsolom, hogy „folytasd a fotózást, és kísérletezz, a java még csak ezután jön”. Fogd a fényképezőgépedet, menj ki, és kezdj el alkotni. Egy nagyon erős eszköz van a kezedben, így az egyetlen korlát csak a képzeleted lehet.