A nevem James Matthews. Filmes vagyok, Youtuber és a Sony nagykövete az egyesült királyságbeli Essexből. A filmezés a szenvedélyem 14 éves korom óta, és az évek során úgy találtam, hogy a munkámhoz az érzelemgazdag elemek adnak ihletet, például a természet, az emberek és a zene. Ha ezek kombinációja felébreszt bennem egy bizonyos érzést, akkor a filmkészítés az az eszköz, amellyel ezt kifejezhetem a világ felé.
Lángoló égbolt
A „Lángoló égbolt” című rövidfilmemmel megdöbbentő és kalandos útra invitálom a közönséget, amelyen újra átéljük a karakter, Luke pillanatélményét. Ahhoz, hogy szemtanúi lehessünk a természet különleges pillanatainak, utunk során áthaladunk különleges környezeteken is. Követjük Luke-ot, amint Madeira szigetének vad és gyönyörű elemein át feljut a sziget tetejére a lángoló égbolt megtapasztalásához.
Első benyomások a Sony FX6 használatakor
Az FX6 jellemzői közül egyértelműen a változtatható ND-szűrő a kedvencem, valamint annak automata módja. Ez alapvető fontosságú volt, ugyanis segítségével a film látványvilága végig egyenletes maradhatott, nem kellett kompromisszumot kötni a képminőség terén a megfelelő expozíció érdekében. Változtatható ND-szűrővel végig azonos maradhat a zársebesség és a mélységélesség, ami megadta az általam keresett konzisztenciát.
Egy másik, általam nagyra értékelt előrelépés a színtechnológia. Minden bizonnyal a legjobb, amit a felsőbb kategóriás Sony mozifilmes kameráin (a Venice és az FX9 modellen) kívül láttam. A színek rendkívül pontosak, és még inkább azok lehetnek az S-Cinetone képprofil használatakor, míg a 10 bites belső színmélység jobb csúcsfényátmenetet ad (például nem kell levágni a felhőket fényes égbolt esetén), továbbá nagyobb a rugalmasság az utómunkálatok során.
Nagy előrelépésnek találtam a gördülő záras teljesítményt is. Lelkes híve vagyok a kézben tartott kamerával végzett felvételkészítésnek, sok kameramozgással és pánolással. A gördülő zárat szinte nem is lehet észrevenni ebben a kamerában, és lehetővé teszi számomra a mozgások magabiztos végrehajtását anélkül, hogy aggódnom kéne a felvételháttér egyenes vonalainak elhajlása miatt.
A képek látványvilága és a forgatás során használt objektívek
Adott látványvilág eléréséhez a megfelelő objektívet kell választani, eltérő fókusztávolsággal a különböző érzelmek kifejezéséhez és a történetmeséléshez. A rövidfilm számos felvételét a Sony G Master FE 16–35 mm f/2.8 objektívvel készítettem, 35 mm-es fókusztávolsággal. Egy olyan közepes távolságot akartam használni, amellyel a karakter közelről látható, ugyanakkor a környezetébe helyezkedve szerepeljen, hiszen az lényegi eleme volt a történetünknek. A főszereplő közeli felvételeihez a Sony FE 85 mm-es f/1.8 objektívet használtam, hogy kiemeljem a karaktert a háttérből, és egyes jeleneteket a kifejezéseire, valamint az érzelmeire építsek. Az f/1.8 objektív gyors zárjának, az FX6 Full Frame képérzékelőjének, valamint a belső ND-szűrőnek ötvözésével olyan látványt sikerült teremtenem, hogy választhattam kifejezetten alacsony mélységélességet, amikor le akartam választani a karaktert a látványvilág változtatása nélkül. Fontos részlet volt a két objektív közti oda-vissza váltogatás, hogy megmutathassam a karakterem érzelmeinek alakulását, valamint az őt körülvevő, változó környezetet.
Felvételkészítési tippek a Sony FX6-hoz, valamint zárógondolatok
Hasznos gyorstipp a Sony FX6 használóinak: bízz az új változtatható ND-szűrőben. Ha van egy vízió, egy látvány a fejedben, ne gondold, hogy kompromisszumot kell kötnöd a megfelelő expozícióhoz. A változtatható ND-szűrő segít kreatívabbnak lenned, és nagyobb szabadságot ad a saját filmezési stílusodhoz. Ez a kamera pompás eszköz nekünk, filmeseknek: Full Frame formátum, nagyszerű teljesítmény gyenge megvilágítás mellett, változtatható ND-szűrő és csodás 10 bites színtechnológia. Kifejezetten arra készült, hogy segítsen nagyszerű filmeket készíteni, és megvalósítani a saját személyes látványvilágot. Állítsd be a fényeket, és kezdődhet a felvétel!
„A munkámat az érzelmek vezérlik. Különleges utazásra invitálom a nézőket, mert azt szeretném, ha a közönségem egy bizonyos módon érezné magát, amikor a filmjeimet nézi.”