mathias kniepeiss a kezében tart egy sony alpha 1 fényképezőgépet fe 24-70 gm mk2 objektívvel

Strandlabdarúgás | Az új FE 24-70 mm f/2.8 GM II tesztje

Mathias Kniepeiss

Mathias díjnyertes fotós, aki 18 évvel ezelőtt a szenvedélyét választotta munkaként, most pedig a világ minden táján fotósként, kreatív vezetőként és oktatóként dolgozik. „A legszebb ajándék számomra, hogy különböző világokban és kultúrákban merülhetek el, én pedig nagyon hálás vagyok, és szerencsésnek érzem magam, hogy azt csinálhatom, amit szeretek” – mondja Mathias.

Amikor felajánlották neki, hogy tesztelje az új FE 24-70 mm f/2.8 GM II objektívet, Mathias kapott az alkalmon, és szerencsére már be volt táblázva a naptárába a tökéletes feladat Tel Avivban és Eilatban: a Vörös-tengeri strandlabdarúgó világbajnokság.

Mi volt az első benyomásod az objektívről?

Amikor először kézbe vettem, megdöbbentett az összeszerelés minősége és a kiváló minőséget tükröző tapintása. Szemmel láthatóan kisebb a korábbi verziónál és érezhetően könnyebb is, ami számomra hatalmas előny. A munkám során sokat utazom, és amikor két váz, illetve számtalan objektív van nálam, akkor minél kisebb tömegűek, annál jobb.

Különösen elnyerte a tetszésemet a zoom feszítőgyűrűje. Amikor szorosra állítottam, olyan érzés volt használni, mint egy prímobjektívet – a gyújtótávolság egyáltalán nem mozdult el, amikor viszont a leglazább beállítást választottam, a mechanika egészen finom mozgásra váltott, és lehetővé tette a fókusztávolság kifejezetten gyors változtatását. A gyors zoom nélkül biztosan nem tudtam volna annyi akciófelvételt készíteni, mint így. A manuális blendegyűrű különösen a videósoknak lesz majd kedvére, illetve olyan fotósoknak, akik szeretnek régimódi módszereket alkalmazni.

strandlabdarúgó-játékos nyújtózkodik, hogy elérje lábával a labdát © Mathias Kniepeiss | Sony α1 + FE 24-70mm f/2.8 GM II | 1/2500s @ f/2.8, ISO 100
Sokat fejlődött az új objektív és az Alpha 1, illetve a 9 II váz közötti egyensúly is. Egy nehezebb objektív sokszor orrnehéz gépet eredményez, amivel nagyobb kihívás gyorsan reagálni az akció lekövetése közben.”

A korábban használt MK1 változathoz képest milyennek találtad az autofókusz sebességét az új objektíven?

Az új autofókusz sokkal gyorsabb, ami új lehetőségeket nyit meg, és szabadjára engedhetem a kreatív fantáziámat. Alapjaiban változtatta meg azt, ahogy a felvételkészítéshez állok. Azáltal, hogy már korábban lehetőségem van „elkapni” a képeim alanyát, és biztosra vehetem, hogy az autofókusz gond nélkül követi majd őket, képes voltam a fotósorozatok készítése közben is szöget és fókusztávolságot váltani, ami a lehetőségek egy új tárházát nyitotta meg. A fotózást a jó öreg Alpha 9 II gépemmel kezdtem, aztán amikor az Alpha 1-re váltottam, nagyon érdekelt, hogy ez az objektív képes lesz-e lépést tartani az az Alpha 1 nyújtotta 30 képkocka/mp sebességgel. Abszolút, gond nélkül! Már majdhogynem túl gyors az emberi szem számára.

két strandlabdarúgó a háló fölött lábbal ér a labdához © Mathias Kniepeiss | Sony α1 + FE 24-70mm f/2.8 GM II | 1/8000s @ f/2.8, ISO 200

A látószögváltozást jelentős mértékben kiküszöbölték ezen az objektíven, ezt észrevetted?

Őszinte leszek, és bevallom, hogy elsőre egyáltalán nem is tűnt fel. Aztán, amikor az élességet az előtérről a háttérre állítottam, akkor láttam, hogy a képkocka kerete egyáltalán nem is változott. Ez olyan, mintha a látószögváltozást el is lehetne felejteni!

két strandlabdarúgó nyújtózkodik, hogy elérjék a labdát a szürkületben © Mathias Kniepeiss | Sony α1 + FE 24-70mm f/2.8 GM II | 1/1000s @ f/4.0, ISO 640

Van még olyan gondolat, amit végezetül megosztanál velünk?

Ez az objektív egy valódi remekmű, különösen a rendkívül sokoldalú gyújtótávolság miatt. A képminőség engem megdöbbentett, a bokeh a 70 mm-es határértéknél is selymesen sima, a szélek pedig 24 mm-nél is sokkal élesebbek, mint amire számítottam.

Mióta az első Alpha gépemet néhány évvel ezelőtt átvettem, azóta vagyok nagy rajongója a Sony objektívjeinek. Számomra a jó és a lenyűgöző kép közötti különbséget mindig az objektív képminősége és a bokeh teremti meg, és mindig úgy éreztem, hogy a Sony objektívjei ebből a szempontból csodálatosan teljesítenek. Ez alól az új G Master Mk II sem kivétel. Még az Alpha 1 nagy felbontású érzékelőjével is látható, hogy maga az objektív is képes a legkisebb részlet valósághű visszaadására. Tudom, hogy soha nem kell majd aggódnom az objektívek teljesítménye és kompatibilitása miatt, akármilyen funkciók is várnak ránk a fényképezőgépek új generációjában.

Kiemelt termékek

Mathias Kniepeiss

Mathias Kniepeiss | Austria

„A fényképezésben nincs lehetetlen, legyen szó a történetek megörökítéséről vagy új világok teremtéséről.”

Kapcsolódó történetek

Regisztrálj az α Universe hírlevelére

Gratulálunk! Sikerült feliratkoznod az α Universe hírlevélre.

Kérjük, adj meg érvényes e-mail-címet.

Elnézést! Valami elromlott.

Gratulálunk! Sikerült feliratkoznod.