Tipp
A különféle Android-verziókban az alábbi lépések eltérőek lehetnek. Annak kiderítéséhez, hogy készülékén az Android melyik verziója fut, keresse meg a Settings (Beállítások) > About phone (Telefon névjegye) > Android version (Android-verzió) lehetőséget, és koppintson rá. Ha nem találja az About phone (Telefon névjegye) elemet a Settings (Beállítások) alatt, koppintson a System (Rendszer) menüre.
- Ha nincs hálózati lefedettség, próbálkozzon az alábbiakkal:
- Kapcsolja ki, majd kapcsolja be újra a készüléket. Ezzel a művelettel kikapcsolja az összes futó alkalmazást, és memóriát szabadít fel, ami időnként automatikusan megoldja a problémát.
- Ellenőrizze, hogy az Airplane mode (Repülőgép üzemmód) ki van-e kapcsolva.
Repülőgép üzemmód kikapcsolása
- Keresse meg a Settings (Beállítások)>Network & internet (Hálózat és internet) lehetőséget, és koppintson rá.
- Az Aiplane mode (Repülőgép üzemmód) letiltásához koppintson a kapcsolóra. Az elemet a következő az Advanced (Speciális) pont alatt találja meg.
- A jelerősség ikonját
az állapotsoron ellenőrizve győződjön meg arról, hogy a készülék csatlakozik hálózathoz. Ha a jel gyenge vagy nem észlelhető, menjen nyitott helyre vagy egy ablak közelébe. - Ha a készülék nem kap hálózati jelet, vagy ha a jel túl gyenge, érdeklődjön a hálózatüzemeltetőnél, hogy van-e hálózati lefedettség azon a helyen, ahol tartózkodik.
- Győződjön meg arról, hogy a SIM-kártya által támogatott hálózati típus használatára állította be a készüléket. Ha nem tudja, hogy melyek a támogatott hálózati típusok, forduljon a hálózatüzemeltetőhöz.
Hálózati mód kiválasztása
- Keresse meg a Settings (Beállítások)>Network & internet (Hálózat internet)>Mobile network (Mobilhálózat) lehetőséget, és koppintson rá.
- Ha két SIM-kártyát használ, válassza ki az egyik SIM-kártyát.
- Koppintson a Preferred network type (Előnyben részesített hálózattípus) lehetőségre, majd válasszon ki egy hálózati módot. Az elemet a következő az Advanced (Speciális) pont alatt találja meg.
- Győződjön meg arról, hogy a SIM-kártya megfelelően működik. Helyezze be a SIM-kártyát egy másik készülékbe. Ha a kártya ekkor működik, valószínűleg a készülék okozza a problémát. Ebben az esetben forduljon a Sony Mobile legközelebbi szakszervizéhez.
- Keressen hálózatokat a készüléken, hogy lássa, vannak-e elérhető hálózatok.
Elérhető mobilhálózatok keresése (Android 10/Android 9)
- Keresse meg a Settings (Beállítások)>Network & internet (Hálózat internet)>Mobile network (Mobilhálózat) lehetőséget, és koppintson rá.
- Ha két SIM-kártyát használ, válassza ki az egyik SIM-kártyát.
- Koppintson az Advanced (Speciális) lehetőségre, majd a funkció letiltásához koppintson az Automatically select network (Automatikus hálózatválasztás) kapcsolóra.
- Válasszon egy hálózatot.
Elérhető mobilhálózatok keresése (Android 8)
- Keresse meg a Settings (Beállítások)>Network & internet (Hálózat és internet)>Mobile network (Mobilhálózat) lehetőséget, és koppintson rá.
- Ha két SIM-kártyát használ, válassza ki az egyik SIM-kártyát.
- Koppintson a Service providers (Szolgáltatók)>Search networks (Hálózatok keresése) lehetőségre.
- Válasszon egy hálózatot.
- Ha nincs mobil adatkapcsolat, próbálkozzon az alábbiakkal:
- Kapcsolja ki, majd kapcsolja be újra a készüléket. Ezzel a művelettel kikapcsolja az összes futó alkalmazást, és memóriát szabadít fel, ami időnként automatikusan megoldja a problémát.
- Ha a készüléke támogatja a STAMINA üzemmódot, kapcsolja ki, és indítsa újra a készüléket. Az akkumulátor energiájával való takarékoskodás érdekében a STAMINA üzemmód letiltja a mobil adatátvitelt, amikor a képernyő ki van kapcsolva.
A STAMINA üzemmód letiltása
- Keresse meg a Settings (Beállítások) > Battery (Akkumulátor) > STAMINA mode (STAMINA üzemmód) lehetőséget, és koppintson rá.
- A STAMINA üzemmód letiltásához koppintson a kapcsolóra.
A készülék újraindítása
Megjegyzés
Ha az akkumulátor töltöttségi szintje alacsony, a készülék újraindítása sikertelen lehet. Csatlakoztassa készülékét egy töltőhöz, és indítsa újra.
- Nyomja meg hosszan a bekapcsológombot.
- A megjelenő menüben koppintson a Restart (Újraindítás) parancsra. A készülék automatikusan újraindul.
- Győződjön meg arról, hogy előfizetett a mobilhálózaton keresztüli internethasználatra. További információért forduljon a hálózatüzemeltetőhöz.
- Próbálkozzon újra egy másik helyen. Azokon a területeken, ahol a hálózatüzemeltető alapállomásával kapcsolatos problémák miatt gyenge a vétel, megszűnhet a mobil adatkapcsolat, ezért másik helyen kell próbálkoznia.
- Ha mozgás közben használja a készüléket, az üzemeltető hálózatával kapcsolatos problémák miatt megszűnhet a mobil adatkapcsolat.
- Állítsa be manuálisan a készüléket arra, hogy csak WCDMA- (3G) vagy GSM- (2G) hálózatot használjon. A készülék az elérhető leggyorsabb hálózat automatikus kiválasztására van beállítva. Ha a leggyorsabb hálózat jelerőssége ingadozik, előfordulhat, hogy a készülék oda-vissza vált a mobilhálózatok között. Valahányszor a készülék hálózatot vált, a kapcsolat le van tiltva. Ha készülékét kizárólag WCDMA (3G) vagy GSM (2G) hálózat használatára állítja be, vegye figyelembe, hogy néhány percet igénybe vehet a készülék csatlakozása a kiválasztott hálózathoz.
Hálózati mód kiválasztása
- Keresse meg a Settings (Beállítások)>Network & internet (Hálózat internet)>Mobile network (Mobilhálózat) lehetőséget, és koppintson rá.
- Ha két SIM-kártyát használ, válassza ki az egyik SIM-kártyát.
- Koppintson a Preferred network type (Előnyben részesített hálózattípus) lehetőségre, majd válasszon ki egy hálózati módot. Az elemet a következő az Advanced (Speciális) pont alatt találja meg.
- Ha az említett megoldások egyike sem oldja meg a problémát, próbálkozzon egymás után ezekkel a műveletekkel. Az első művelet után ellenőrizze, hogy megoldódott-e a probléma, és csak ezt követően próbálkozzon a következővel.
- Frissítse a készülékét, hogy optimális teljesítményt érjen el, és részese legyen a legutóbbi fejlesztéseknek.
- Állítsa vissza a gyári adatokat. Időnként ez a legjobb megoldás, ha készüléke nem működik megfelelően, de ügyeljen arra, hogy a művelet törli a készülék belső memóriájában tárolt összes személyes tartalmat. Készítsen biztonsági másolatot a megőrizni kívánt adatokról.
Adatainak számítógéppel végzett biztonsági mentése
- Oldja fel a készülék képernyőjének zárolását, és USB-kábelt használva csatlakoztassa a készüléket a számítógéphez.
- Válassza ki a számítógépen azokat a fájlokat, amelyekről biztonsági másolatot akar készíteni, majd másolja és illessze be, vagy húzza át a fájlokat a számítógépen a kívánt helyre.
Az alkalmazások, a telefonbeállítások és a hívási előzmények biztonsági mentése, illetve szinkronizálása
- Keresse meg a Settings (Beállítások) > System (Rendszer) > Backup (Biztonsági mentés) lehetőséget, és koppintson rá. Az elemet a következő az Advanced (Speciális) pont alatt találja meg.
- A funkció engedélyezéséhez koppintson a kapcsolóra. A készülék automatikusan biztonsági másolatot készít az alkalmazásadatokról, a készülékbeállításokról és a híváslistáról.
Megjegyzés
A biztonsági mentés a Google Drive beállításmenüjéből is engedélyezhető. Automatikusan szinkronizálhatja az alkalmazásadatokat, a készülékbeállításokat és a híváslistát, ha bejelentkezik a régi készülékén az adatok szinkronizálásához használt Google-fiókba. Ha első alkalommal kapcsol be egy új készüléket, jelentkezzen be a Google-fiókjába a telepítővarázsló futtatásakor.
Gyári adatok visszaállítása (Android 10)
Megjegyzés
A készülék maradandó károsodásának elkerülése érdekében ne szakítsa meg a gyári adatok visszaállítását.
- Készítsen biztonsági másolatot a készülék belső memóriájába mentett fontos adatokról egy memóriakártyára vagy más külső memóriába. Ha egy SD-kártyán titkosított fájlokat tárol, a titkosítást feloldva győződjön meg arról, hogy a visszaállítás után továbbra is meg tudja nyitni őket.
- Keresse meg a Settings (Beállítások) > System (Rendszer) > Reset options (Visszaállítási beállítások) opciót, és koppintson rá. Az elemet a következő az Advanced (Speciális) pont alatt találja meg.
- Koppintson az Erase all data (factory reset) (Minden adat törlése (gyári adatok visszaállítása))>Erase all data (Minden adat törlése) lehetőségre.
- Ha a rendszer kéri, a folytatáshoz rajzolja meg a feloldási mintát, vagy adja meg a képernyőzár-feloldási jelszót, illetve a PIN-kódot.
- A megerősítéshez koppintson az Erase all data (Minden adat törlése) gombra.
Tipp
Készüléke a gyári adatok visszaállítása esetén sem áll vissza az Android korábbi verziójára.
Gyári adatok visszaállítása (Android 9)
Megjegyzés
A készülék maradandó károsodásának elkerülése érdekében ne szakítsa meg a gyári adatok visszaállítását.
- Készítsen biztonsági másolatot a készülék belső memóriájába mentett fontos adatokról egy memóriakártyára vagy más külső memóriába. Ha egy SD-kártyán titkosított fájlokat tárol, a titkosítást feloldva győződjön meg arról, hogy a visszaállítás után továbbra is meg tudja nyitni őket.
- Keresse meg a Settings (Beállítások) > System (Rendszer) > Reset options (Visszaállítási beállítások) opciót, és koppintson rá. Az elemet a következő az Advanced (Speciális) pont alatt találja meg.
- Koppintson az Erase all data (factory reset) (Minden adat törlése (gyári adatok visszaállítása))>Reset phone (Telefon visszaállítása) lehetőségre.
- Ha a rendszer kéri, a folytatáshoz rajzolja meg a feloldási mintát, vagy adja meg a képernyőzár-feloldási jelszót, illetve a PIN-kódot.
- A megerősítéshez koppintson az Erase everything (Minden törlése) gombra.
Tipp
Készüléke a gyári adatok visszaállítása esetén sem áll vissza az Android korábbi verziójára.
Gyári adatok visszaállítása (Android 8)
Megjegyzés
A készülék maradandó károsodásának elkerülése érdekében ne szakítsa meg a gyári adatok visszaállítását.
- Készítsen biztonsági másolatot a készülék belső memóriájába mentett fontos adatokról egy memóriakártyára vagy más külső memóriába. Ha egy SD-kártyán titkosított fájlokat tárol, a titkosítást feloldva győződjön meg arról, hogy a visszaállítás után továbbra is meg tudja nyitni őket.
- Keresse meg a Settings (Beállítások) > System (Rendszer) > Reset (Visszaállítás) lehetőséget, és koppintson rá.
- Koppintson a Factory data reset (Gyári adatok visszaállítása)>Reset phone (Telefon visszaállítása) lehetőségre.
- Ha a rendszer kéri, a folytatáshoz rajzolja meg a feloldási mintát, vagy adja meg a képernyőzár-feloldási jelszót, illetve a PIN-kódot.
- A megerősítéshez koppintson az Erase everything (Minden törlése) gombra.
Tipp
Készüléke a gyári adatok visszaállítása esetén sem áll vissza az Android korábbi verziójára.