Cikk azonosítója : 00242458 / Utoljára módosítva: : 05/03/2020

Nincs hálózati lefedettség vagy mobil adatkapcsolat

    Tipp

    A különféle Android-verziókban az alábbi lépések eltérőek lehetnek. Annak kiderítéséhez, hogy készülékén az Android melyik verziója fut, keresse meg a Settings (Beállítások) > About phone (Telefon névjegye) > Android version (Android-verzió) lehetőséget, és koppintson rá. Ha nem találja az About phone (Telefon névjegye) elemet a Settings (Beállítások) alatt, koppintson a System (Rendszer) menüre.

    • Ha nincs hálózati lefedettség, próbálkozzon az alábbiakkal:
      • Kapcsolja ki, majd kapcsolja be újra a készüléket. Ezzel a művelettel kikapcsolja az összes futó alkalmazást, és memóriát szabadít fel, ami időnként automatikusan megoldja a problémát.
      • Ellenőrizze, hogy az Airplane mode (Repülőgép üzemmód) ki van-e kapcsolva.

     Repülőgép üzemmód kikapcsolása 

    • A jelerősség ikonját az állapotsoron ellenőrizve győződjön meg arról, hogy a készülék csatlakozik hálózathoz. Ha a jel gyenge vagy nem észlelhető, menjen nyitott helyre vagy egy ablak közelébe.
    • Ha a készülék nem kap hálózati jelet, vagy ha a jel túl gyenge, érdeklődjön a hálózatüzemeltetőnél, hogy van-e hálózati lefedettség azon a helyen, ahol tartózkodik.
    • Győződjön meg arról, hogy a SIM-kártya által támogatott hálózati típus használatára állította be a készüléket. Ha nem tudja, hogy melyek a támogatott hálózati típusok, forduljon a hálózatüzemeltetőhöz.

     Hálózati mód kiválasztása 

    • Győződjön meg arról, hogy a SIM-kártya megfelelően működik. Helyezze be a SIM-kártyát egy másik készülékbe. Ha a kártya ekkor működik, valószínűleg a készülék okozza a problémát. Ebben az esetben forduljon a Sony Mobile legközelebbi szakszervizéhez.
    • Keressen hálózatokat a készüléken, hogy lássa, vannak-e elérhető hálózatok.

    Elérhető mobilhálózatok keresése (Android 10/Android 9) 

    Elérhető mobilhálózatok keresése (Android 8) 

    • Ha nincs mobil adatkapcsolat, próbálkozzon az alábbiakkal:
    • Kapcsolja ki, majd kapcsolja be újra a készüléket. Ezzel a művelettel kikapcsolja az összes futó alkalmazást, és memóriát szabadít fel, ami időnként automatikusan megoldja a problémát.
    • Ha a készüléke támogatja a STAMINA üzemmódot, kapcsolja ki, és indítsa újra a készüléket. Az akkumulátor energiájával való takarékoskodás érdekében a STAMINA üzemmód letiltja a mobil adatátvitelt, amikor a képernyő ki van kapcsolva.

     A STAMINA üzemmód letiltása 

     A készülék újraindítása 

    • Győződjön meg arról, hogy előfizetett a mobilhálózaton keresztüli internethasználatra. További információért forduljon a hálózatüzemeltetőhöz.
    • Próbálkozzon újra egy másik helyen. Azokon a területeken, ahol a hálózatüzemeltető alapállomásával kapcsolatos problémák miatt gyenge a vétel, megszűnhet a mobil adatkapcsolat, ezért másik helyen kell próbálkoznia.
    • Ha mozgás közben használja a készüléket, az üzemeltető hálózatával kapcsolatos problémák miatt megszűnhet a mobil adatkapcsolat.
    • Állítsa be manuálisan a készüléket arra, hogy csak WCDMA- (3G) vagy GSM- (2G) hálózatot használjon. A készülék az elérhető leggyorsabb hálózat automatikus kiválasztására van beállítva. Ha a leggyorsabb hálózat jelerőssége ingadozik, előfordulhat, hogy a készülék oda-vissza vált a mobilhálózatok között. Valahányszor a készülék hálózatot vált, a kapcsolat le van tiltva. Ha készülékét kizárólag WCDMA (3G) vagy GSM (2G) hálózat használatára állítja be, vegye figyelembe, hogy néhány percet igénybe vehet a készülék csatlakozása a kiválasztott hálózathoz.

     Hálózati mód kiválasztása 

    • Ha az említett megoldások egyike sem oldja meg a problémát, próbálkozzon egymás után ezekkel a műveletekkel. Az első művelet után ellenőrizze, hogy megoldódott-e a probléma, és csak ezt követően próbálkozzon a következővel.
      • Frissítse a készülékét, hogy optimális teljesítményt érjen el, és részese legyen a legutóbbi fejlesztéseknek.
      • Állítsa vissza a gyári adatokat. Időnként ez a legjobb megoldás, ha készüléke nem működik megfelelően, de ügyeljen arra, hogy a művelet törli a készülék belső memóriájában tárolt összes személyes tartalmat. Készítsen biztonsági másolatot a megőrizni kívánt adatokról.

     Adatainak számítógéppel végzett biztonsági mentése 

     Az alkalmazások, a telefonbeállítások és a hívási előzmények biztonsági mentése, illetve szinkronizálása 

     Gyári adatok visszaállítása (Android 10)

     Gyári adatok visszaállítása (Android 9)

     Gyári adatok visszaállítása (Android 8)