Cikk azonosítója : 00242450 / Utoljára módosítva: : 05/03/2020

Az érintőképernyő működése nem megfelelő

    Számos megoldás közül választhat, ha az érintőképernyő túlérzékeny, önállósítja magát, nem válaszol vagy gyenge az érzékenysége.

    • Az érintőképernyő teljesítményére hatással lehet a szennyeződés és a meleg, valamint készüléktok vagy képernyővédő használata.
      • Ha képernyővédőt helyezett készüléke képernyőjére, győződjön meg arról, hogy a fólia megfelelően illeszkedik, és nincs alatta légbuborék, por vagy nedvesség.
      • Ha a készüléken esetleg található védőtok vagy borító, távolítsa el, és ellenőrizze, hogy nem az akadályozta-e az érintőképernyő működését.
      • A képernyőt egy tiszta, száraz kendővel áttörölve gondoskodjon arról, hogy az érintőképernyő tiszta legyen. Csak tiszta és száraz kézzel és ujjakkal érintse meg az érintőképernyőt.
      • A készülék túlzott felmelegedése hatással lehet az érintéssel vezérelt funkciókra. Hagyja lehűlni, majd próbálja meg újból használni az érintőképernyőt.
    • Kapcsolja ki, majd kapcsolja be újra a készüléket. Ezzel a művelettel kikapcsolja az összes futó alkalmazást, és memóriát szabadít fel, ami időnként automatikusan megoldja a problémát.
    • Ha készüléke nem válaszol vagy nem indul újra normál módon, kényszerítheti az újraindítását vagy a leállítását. Kényszerített újraindítás során nem törlődnek sem a beállítások, sem a személyes adatok.

    A készülék kényszerített újraindításához vagy leállítása 

     Készüléke bekapcsolása 

    • Ha a készüléke támogatja a kesztyűs módot, és éppen nem visel kesztyűt, ellenőrizze, hogy a funkció ki van-e kapcsolva.

     A kesztyűs üzemmód kikapcsolása 

    • Ha a probléma Xperia készüléke töltésekor jelentkezik, először ellenőrizze, hogy eredeti Sony töltőt és speciálisan a készülék töltéséhez készült USB-kábelt használ-e. Más töltők negatívan befolyásolhatják az érintőképernyő működését.
    • Ha készülékében memóriakártya található, vegye ki, és indítsa újra a készüléket. Ha a memóriakártya eltávolítása megoldja a problémát, valószínűleg az SD-kártya sérült. Ebben az esetben ki kell cserélnie készüléke SD-kártyáját.
    • A Safe mode (Csökkentett mód) használatával megállapíthatja, hogy a letöltött alkalmazások okozzák-e a problémát. Csökkentett módban a készülék csak azokkal a szoftverekkel és alkalmazásokkal indul el, amelyek már telepítve voltak a készüléken annak megvásárlásakor. Ha a készülék teljesítménye Csökkentett módban javul, akkor valószínű, hogy egy vagy több olyan alkalmazás van rossz hatással a készülék teljesítményére, amelyet annak megvásárlása után töltött le. Ha kilép a Csökkentett módból, majd újraindítja a készüléket, eltávolíthatja azokat az alkalmazásokat, amelyek gyaníthatóan a problémát okozzák. Ha a probléma csak mostanában jelentkezett, és nem biztos benne, hogy melyik alkalmazás okozza, először törölje a legutóbb telepített alkalmazást.

     A Csökkentett mód bekapcsolása 

     Alkalmazás képernyőn végzett alkalmazás-eltávolítás (Android 10) 

     Alkalmazás képernyőn végzett alkalmazás-eltávolítás (Android 9/Android 8) 

    • Egy gyors teszteléssel ellenőrizheti az érintőképernyő működését a készüléken.

    Teszt támogatással történő elvégzése 

    • Frissítse a készülékét, hogy optimális teljesítményt érjen el, és részese legyen a legutóbbi fejlesztéseknek.
    • Ajánlatos a fontos adatokat lementeni és egy Google-fiókkal szinkronizálni.
    • Az Xperia Companion számítógépes alkalmazással hajthat végre szoftverjavítást a készülék alaphelyzetbe állítása céljából. Ne feledje, hogy szoftverjavításkor minden adat törlődik készüléke belső tárhelyéről. A külső SD-kártyára mentett tartalmak, többek között fényképek, videók és zeneszámok nem törlődnek.

     Adatainak számítógéppel végzett biztonsági mentése 

     Az alkalmazások, a telefonbeállítások és a hívási előzmények biztonsági mentése, illetve szinkronizálása 

     A készülék szoftverének javítása az Xperia Companion segítségével 

    •  Ellenőrizze, hogy a képernyőn nincs-e valamilyen fizikai sérülés nyoma.