Alpha Universe háttértörténet

Félig teli pohár: A franciaországi pezsgőházak életének megörökítése 

Justin Jin

A történetmeséléshez két dologra van szükség. Találni kell egy elmesélésre érdemes történetet, és rendelkezni kell a meséléshez szükséges képességgel.

Justin Jin esetében ezek mindig megvoltak az utóbbi két évtized során, miközben a világot járta fényképezőgépével, és valódi élettörténeteket fedezett fel és örökített meg olyan megrendelőknek, mint a National Geographic és a The Sunday Times, vagy éppen civil szervezetek.

„Bárhová is megyek, igyekszem rálelni a mélyebb emberi történetre, és elmondani azt a világnak” – fejtegette Jin. „Egyesek fotós újságírónak vagy dokumentarista fotósnak neveznek, nekem viszont a vizuális történetmesélő megnevezés tetszik leginkább.”  

justin jin sony alpha 7r3 férfi és nő néz poros pezsgőspalackot

© Justin Jin | Sony α7R III + FE 24-70mm f/2.8 GM | 1/25s @ f/4.0, ISO 1600

A történet elmeséléséhez és jó elmeséléséhez a döntő pillanatok jelentik a kulcsot. Meg kell örökíteni őket, mielőtt elenyésznek. A vizuális történetmesélő számára ez annyit tesz, hogy megbízható fényképezőgépet kell használnia. Ha túl lassan reagál, a pillanat elillan.

Justin választása az α7R III – ezt használta legutóbbi projektjeinél is, amelyek keretében a Perrier-Jouët és a Mumm pezsgőházat fotózta, részletesen bemutatva a Franciaország észak-keleti részén zajló előállítást, valamint a termékek útját az ügyfelekig világszerte. 

justin jin sony alpha 7r3 férfi díszes pezsgőspalackot mutat

© Justin Jin | Sony α7R III + FE 24-70mm f/2.8 GM | 1/1000s @ f/4.5, ISO 400

„Ebben a projektben a két legnagyobb és legnevesebb pezsgőházzal dolgoztam együtt, ők pedig arra kértek, hogy újra fedezzem fel számukra a saját márkájukat” – magyarázta. „Őrültségnek hangozhat, hiszen több száz éves cégekről van szó, és az egész világon forgalmazzák a boraikat, mégis úgy érezték, hogy a marketingjük teljes körű felújításra szorul, így aztán felkértek engem, hogy friss szemmel nézzek körül. Ez valódi lehetőséget adott ezeknek a vállalkozásoknak, hogy belső szemszögből többet tudjanak meg magukról, újságírói és történetmesélői megközelítéssel. Nem tudták, mit szeretnének elmondani, így az én szerepem ténylegesen abból állt, hogy megfogalmazzam a történetet, ahogy rábukkanok.” 

justin jin sony alpha 7r3 látogató virágillatot szippant pezsgőházban

© Justin Jin | Sony α7R III + FE 24-70mm f/2.8 GM | 1/160s @ f/6.3, ISO 400

„Szóval, míg a fotós újságíró a valóságot, az igazságot és a tényeket keresi, addig ezek a vállalatok ugyanezt a megközelítést akarják a valódiság, a hitelesség és a márkaelismertség megteremtéséhez” – folytatta Justin. „A két dolog közti kapcsolódás, hogy a valódi emberek valódi életében gyökerező történeteket kell találni a márka lényegének bemutatásához.”

Justin szabadkezet kapott a munkájához, és projektenként két-három hónapra elmerül az alkotásban. „Nincs túl sok olyan vállalat, amely ennyire hisz önmagában” – mondta el. „Senki sem avatkozott be, senki sem próbált befolyásolni abban, hogy kivel beszélhetek vagy mit kérdezhetek. Ehhez mindkét fél részéről jelentős bizalomra van szükség. Ők lehetővé tették, hogy egy művész odajöjjön, és tolmácsolja a munkájukat, hosszú időn át szorosan együttműködjön velük, és csak aztán mutattam meg, én mit tudok.”

justin jin sony alpha 7r3 hagyományos ruhába öltözött japán a pezsgőházban tartott fogadáson

© Justin Jin | Sony α7R III + FE 24-70mm f/2.8 GM | 1/100s @ f/3.5, ISO 1600

Az ehhez hasonló projektek kihívást jelentenek mind a fényképezőgép, mind a fotós számára; mindkettejüknek szívósnak, sokoldalúnak és rugalmasnak kell lenniük. A napok hosszúak, és „ez olyan, mint egy edzés nekem és a fényképezőgépnek” – mondta nevetve Justin. „Hosszú utazás, jet lag, éjszakázás nap nap után, hóban és kánikulában, úgyhogy a fényképezőgépemnek masszívnak kell lennie, és így is működnie kell. Aztán lehet, hogy diszkrét helyzetekben kell folytatni a munkát, ahova újságíró rendes körülmények között nem jut el, például az ügyvezetőt kell kísérni, miközben külföldi ügyfeleknek értékesíti a termékét, vagy a pincemestert, miközben az ízek tökéletesítésén dolgozik – ekkor válnak létfontosságúvá az α7R III néma felvételkészítési módja és a hasonló megoldások.”

justin jin sony alpha 7r3 nő szünetet jelez a napsütésben szőlőszüretkor

© Justin Jin | Sony α7R III + FE 24-70mm f/2.8 GM | 1/1500s @ f/6.7, ISO 400

„Aztán hirtelen belecsöppentem a szüret forgatagába, ami olyan, mint egy mentőakció” – folytatta. „Ez egy rendkívül esős, hűvös területe Franciaországnak, így amikor a szőlő megérik, azonnal le kell szedni. Ennek megörökítéséhez teljesen biztosnak kell lenni abban, hogy a fényképezőgép villámgyorsan képes hibátlanul fókuszálni és képet készíteni.”

A rengeteg különböző helyzet kezeléséhez számos különféle objektívre is szükség van – „és amióta 4 éve használni kezdtem a Sony tükör nélküli fényképezőgépeit, a választékban minden megjelent, amire szükségem van” – mondta el Justin. „Használom a 16–35 mm-es, a 24–70 mm-es és a 70–200 mm-es G Master objektív szentháromságát, valamint az FE 90 mm f/2.8 G OSS makró objektívet, így olyan részleteket is meg tudok mutatni, amelyeket még az ott dolgozók sem vettek észre korábban.”

justin jin sony apha 7r3 négy férfi dolgozik havas szőlőültetvényen

© Justin Jin | Sony α7R III + FE 24-70mm f/2.8 GM | 1/400s @ f/6.3, ISO 400

„Ezek miatt az α7R III volt a tökéletes eszköz ezekhez a projektekhez” – foglalta össze. „Optimálisan egyensúlyoz a képminőség, a gyorsaság és az ergonómia között, ráadásul késedelem nélkül reagál, így az ember agya és a zár közti kapcsolat zökkenőmentes. Ez létfontosságú elem, hiszen bármin is dolgozom, az a valódi pillanatok megörökítéséről szól, és olyasmikről, amikre még fotósként sem számítok.”

Jin folytatta: „Semmi sincs eltervezve, így semmit sem lehet megismételni. Itt egy felvétel arról, ahogy a pincemester átnyújtja a kulcsot az utódjának. Közel három évtizedet dolgozott ott, most pedig valaki másra bízza az egész pincét... Erre nem számítottam – és a másik sem, amint az látszik is az arcán! Nagyon gyorsan kell tudni reagálni az ilyen helyzetekben, megtalálni a fókusz és megkomponálni a felvételt. Ezt nem lehet megcsinálni olyan fényképezőgéppel, amelyik nem pontosan azt és nem pontosan akkor csinálja, amit és amikor akarsz tőle!”

justin jin sony alpha 7r3 férfi átadja a pincekulcsot az utódjának

© Justin Jin | Sony α7R III + FE 24-70mm f/2.8 GM | 1/250s @ f/5.0, ISO 800

Kiemelt termékek

ILCE-7RM3

α7R III 35 mm-es Full Frame fényképezőgép autofókusszal

ILCE-7RM3

SEL2470GM

FE 24-70 mm F2.8 GM

SEL2470GM

Kapcsolódó cikkek

Justin Jin
Alpha Universe

Justin Jin

Belgium

„A csendes zárral, a kis vázzal és a bámulatos képminőséggel a Sony alpha fényképezőim a fotózás egészen új dimenzióit nyitották meg előttem.”

Profil megtekintése


x