dennis schmelz sony alpha 6500 hatalmas jéghegy grönlandon

Fotózás a jég hátán

Dennis Schmelz

„Számomra a filmkészítés – kezd bele Dennis Schmelz – a történetalkotásról és az érzelemkiváltásról szól. Pusztán képekkel és hanggal mosolyt vagy akár könnyeket csalhatunk az emberek arcára. Annyira erőteljes médium, hogy még most is képes nap mint nap lenyűgözni.” Dennis 2017-ben kezdett el Sony kamerákkal dolgozni, és az egyik kedvenc projektje, amelyen azóta dolgozott, egy Grönlandot bemutató utazás megörökítése volt. „Az utazás megismételhetetlen élmény volt” – mondja. „Az első pillanattól kezdve teljesen lenyűgözött az ország, mert annyira el van szigetelve a világ többi részétől.”

dennis schmelz sony alpha 6500 hatalmas jéghegy szimmetrikusan tükröződik a tengerben

© Dennis Schmelz | Sony α6500 + E 10-18mm f/4 OSS | 1/320s @ f/5.0, ISO 100

Dennis két fényképezőgépet használt a felvételek elkészítéséhez; a Sony Alpha 7S II modellt, mivel még gyenge fényviszonyok között is képes hihetetlen részletességgel megörökíteni a pillanatot, illetve a Sony Alpha 6500-at, amelyet kompakt méretének köszönhetően gimballal is tudott használni. Dennis a régi DSLR-gépének az objektívjeit állította át és használta az Alpha 7S II modellel, az Alpha 6500-hoz pedig a Sony 10-18 mm-es és a 35 f/1.8-as objektíveket használta. „Mind a két APS-C Sony E-bajonettes objektív szuperkönnyű és rendkívül kicsi, így tökéletesek a gimbalos használathoz.” Dennis ma már kizárólag Sony objektívekkel dolgozik: az FE 16-35 mm-es f/2.8, az FE 24-70 mm-es f/2.8, az FE 70-200 mm-es f/2.8, az FE 100-400 mm-es f/4.5-5.6 és az FE 24 mm-es f1.4 modellekkel – ezek egytől egyig Sony G Master objektívek, és elmondása szerint nagyon sokat számít a használatuk. „A Sony objektívekkel párosítva egyszerűen hihetetlen, hogy mire képes az autofókusz – mondja Dennis –, soha többé nem akarok DSLR-géppel dolgozni!” „A fókuszkövetés és a Szem AF funkciókat különösen szeretem – teszi hozzá –, mert hihetetlenül jól működnek. De szeretem a manuális fókuszt is; szeretek kísérletezni vele, és szeretem, hogy olyan természetes érzést nyújt. Számos olyan eszközzel vannak felszerelve a Sony fényképezőgépei, amelyek lehetővé teszik a gyors és precíz manuális fókuszhasználatot; ilyenek például a Fókuszkiemelés és a Nagyítás funkciók.”

dennis schmelz sony alpha 6500 egy grönlandi hölgy, amint egy mozdulatlan víztükrű medence előtt áll

© Dennis Schmelz | Sony α6500 + E 35mm f/1.8 OSS | 1/160s @ f/2.0, ISO 200

Igencsak fárasztó tud lenni a videókészítéshez szükséges összes felszereléssel utazni, Dennisnek azonban van a tarsolyában egy hasznos tanács ezzel kapcsolatban: „Én a Clear Image Zoom funkciót szeretem használni” – mondja. „Lehetővé teszi, hogy anélkül vágjam meg a képet, hogy az a minőség rovására menne. Így 4K minőségben 1,5-ször, Full HD minőségben pedig 2-szer is közelebb kerülhetek a témához. Ennek köszönhetően gyakran csupán néhány rögzített fókuszú objektívet kell magammal vinnem.” A grönlandi hideg ellenére Dennis saját bevallása szerint egyáltalán nem bajlódott a kamerákkal és a felszereléssel. Azonban „az egyik tipp arra, hogy miként védhetjük meg ilyen hidegben a felszerelésünket az, hogy az akkumulátorokat tároljuk a testünkhöz közel, ezáltal melegen tartva őket.” Dennis felszerelésében természetesen ott vannak a hangfelvételekhez szükséges eszközök is, beleértve a Sony ECM-B1M készüléket, amely a kamerába épített hangfelvételért felelős. Mivel a B1M a multifunkciós (Mi) aljzaton keresztül csatlakoztatható, semmilyen kábelt sem kell csatlakoztatni a fényképezőgép mikrofonbemenetéhez – eggyel kevesebb dolgot kell tehát cipelni. A kifinomultabb hangfelvételekhez Dennis egy külső hangfelvevő eszközt használ, így az utazásai során sikerült egy olyan hatalmas, környezeti zajokat tartalmazó hangtárat felépítenie, amely a projektjei során segítségére lehet.

dennis schmelz sony alpha 6500 virágokkal övezett ház grönlandon

© Dennis Schmelz | Sony α6500 + E 10-18mm f/4 OSS | 1/60s @ f/8.0, ISO 200

„Számomra a zene szintén egy rendkívül fontos szempont a filmkészítés során” – magyarázza Dennis. „Én több különböző forrásból merítek a zene kiválasztásánál, a legutóbbi utazást megörökítő rövidfilmem, a „Camargue fehér angyalai – avagy Európa utolsó cowboyai” készítésénél azonban felkértem egy zeneszerzőt, aki külön ehhez a videóhoz készített aláfestő zenét. Ez alkalommal így teljesen más volt a munkafolyamat. Az olyan videóknál azonban, mint amilyen a grönlandi is volt, általában órákat szoktam eltölteni a különböző zenei platformokon, és rengeteg különböző zenét kipróbálok, mire ráakadok a megfelelőre.” Nagyon fontos, hogy az ember fizikailag és mentálisan is fel legyen készülve a viszontagságos körülmények közötti munkára, ugyanakkor legalább ennyire fontos kreativitás szempontjából is felkészülni. „Mielőtt útnak indulok, nagy vonalakban már kirajzolódik bennem, hogy milyen videót szeretnék összerakni” – meséli Dennis. „Komoly kutatómunkát végzek az ötletek kidolgozásánál – azonban hagyni kell némi teret a spontaneitásnak is.” És hogy milyen tanáccsal szolgál Dennis azok számára, akik az övéhez hasonló, utazásról szóló videókat szeretnének készíteni? „Vágjatok bele! Fel kell készülni alaposan, különösen egy olyan helynél, mint Grönland, de ne legyen túl szoros sem az időbeosztás, hiszen teret kell adni a spontaneitásnak és az ösztönösségnek. Mindig lehet megosztásra érdemes történetekés és új perspektívákat találni.”

Kiemelt termékek

Dennis Schmelz

Dennis Schmelz | Germany

„Mindig van mit mesélni, és mindig van felfedezésre váró perspektíva.”

Regisztrálj az α Universe hírlevelére

Gratulálunk! Sikerült feliratkoznod az α Universe hírlevélre.

Kérjük, adj meg érvényes e-mail-címet.

Elnézést! Valami elromlott.

Gratulálunk! Sikerült feliratkoznod.