motoros vesz be kanyart nagy sebességgel

Őrületes iram

Alejandro Ceresuela

Alejandro Ceresuela azon kevés szerencsések egyike, akinek sikerült a szenvedélyéből karriert kovácsolni. Ugyanakkor az ő esetében ez nem véletlenül történt.

„A történéseket nem a véletlen szüli. Azért történnek meg, mert te azt akarod. Nem hiszem, hogy ez a szerencséről szól; dolgoznod kell, és bíznod önmagadban.”

Alejandro nagyjából tíz éve lépett erre az útra, amikor a sport rajongójaként Moto GP-futamokat fotózott, ám a képeire hamar felfigyeltek az emberek, és általuk kifejezetten keresetté vált.

alejandro ceresuela sony alpha 9 gp motoros készen a verseny indítására

© Alejandro Ceresuela | Sony α9 + FE 100-400mm f/4.5-5.6 GM OSS | 1/500s @ f/9.0, ISO 100

Ahogyan a Moto GP versenyzésben is, a nagyszerű képek készítésének kulcsfontosságú eleme az elhelyezkedés és az időzítés. Alejandro kifejtette: „a megfelelő technikát kell alkalmazni, és világosan tudni kell, hogy mit szeretnék kifejezni. Számomra a motorok a sebességről szólnak, és ezt szeretném megjeleníteni a képeimen is. Ehhez elengedhetetlen, hogy a megfelelő helyen legyek, és a technikának is tökéletesnek kell lennie”.

egy motoros leteszi a térdét egy gyors kanyar közben

© Alejandro Ceresuela | Sony α9 + FE 100-400mm f/4.5-5.6 GM OSS | 1/50s @ f/22, ISO 100

A technika alkalmazása mellett Alejandro fejében a felvételkészítés teljes folyamata során – a fénykép elkészítésétől az utómunkákig – megvan a kész kép annak érdekében, hogy pontosan az általa elképzelt fotó születhessen meg.

„Sok időt töltök a versenypályán, de ugyanannyit a sajtóközpontban is a felvételeim utómunkálataival. Számomra a legfontosabb dolog a fejemben meglévő vízió, és ezután következik a fényképezőgép használatának módja.”

Több mint tíz évnyi tapasztalat birtokában szakértője saját területének, így Alejandro számára az egyik kihívás a látványvilágának frissen tartása. „Az ügyfeleimnek mindig lesz igénye a pályán készült szokványos képekre, ezeket mindig el is fogom készíteni. Azonban a versenyhétvégéken megragadom a kísérletezési lehetőségeket is, keresem az újszerű és művészibb felvételeket. Minden évben keresek új fotózási pontokat, így nem lesz minden képem ugyanolyan. Minden év egy újabb kihívás. Ugyanazokra a helyszínekre megyünk, de én másmilyen képeket szeretnék készíteni. Folyamatosan fejlődni akarok. Ez segít abban, hogy a képeim frissek és izgalmasak maradjanak.”

Miközben Alejandro versenyfotói a pálya kanyarait és fordulóit örökítik meg, emellett betekintést nyújt a pályán kívüli történésekbe is – a boxutcában zajló őrületes műveletektől az ellazult, befelé forduló versenyzőkig, akik csukott szemmel végiggondolják a pálya minden kanyarját, mielőtt felülnének a motorra. Mindez újabb bizonysága annak, hogy a sport ismerete, valamint a tökéletes hely és időpont kiválasztása a kulcs ezen pillanatok megörökítéséhez.

hosszú expozíció a motorosról és a szerelőkről

© Alejandro Ceresuela | Sony RX1R II | 1s @ f/22, ISO 100

„Ha szeretnél jó képet csinálni a versenyistálló személyzetéről, tudnod kell, mit fognak csinálni, és mikor teszik azt. Jó felvételt lehet készíteni a kerékcserét végző csapatról, de abban a 10 másodpercben van egy különösen fontos másodperc. Ez a tapasztalatról szól, és nem arról, hogy egyetlen képre koncentrálsz. Három másodpercen belül három nagyon különböző fotót lehet készíteni – de tudnod kell, mikor mozdulj villámgyorsan az elkészítésükhöz.”

A hétvégi versenytalálkozók különbözhetnek abban, hogy Alejandro mit fotóz, ezért különféle fényképezőgépeket és objektíveket használ a fotózás témájának megfelelően. „Általában a Sony α9 gépet használom a versenypályán, ugyanis annak automatikus élességállítása és sorozatfelvételi sebessége tökéletes a történések mozgalmasságának megörökítéséhez. A zársebesség kötelezően 1/50 másodperc, ugyanis a hosszabb expozíció és a pásztázás segít a sebességek érzékeltetésében.”

a kanyarban erősen bedőlő motoros

© Alejandro Ceresuela | Sony α9 + FE 100-400mm f/4.5-5.6 GM OSS | 1/100s @ f/22, ISO 100

„Amikor a boxutcában fotózok vagy portréképet készítek, az α7R III gépet használom, de ha extra felbontásra van szükségem, időnként a mozgó motorokat is ezzel örökítem meg. Esetenként ennek az ellenkezője történik – néha a versenyző ünneplését vagy boxutca-látogatását fotózom, amihez az α9 gépet használom annak 20 képkocka/mp-es sorozatfelvételi képessége miatt.”
a gp-győzelmet pezsgővel ünneplő motoros

© Alejandro Ceresuela | Sony α7R III + FE 100-400mm f/4.5-5.6 GM OSS | 1/500s @ f/5.6, ISO 125

Alejandro elmondta, hogy a felszerelésének különféle jellemzői hogyan könnyítik meg a dolgát fotózáskor. Kifejtette: „Az egyik kedvenc funkcióm az Eye AF, ugyanis segít a maximumot kihozni az objektívből. A 35 mm-es f/1.4-es, az 50 mm-es f/1.4-es és a 85 mm-es f/1.4-es objektívvel kihívást jelenthet pontosan az alany szemére fókuszálni, de az Eye AF révén éles lehet minden egyes kép.”

A megfelelő felvételhez Alejandro különféle objektíveket használ, amelyeket a fotózott témának megfelelően cserél. „A versenypályán rendszerint a 100–400 mm-es f/4.5–5.6 GM OSS objektívet és az 1,4× átalakítót használom. Néha használom az FE 70–200 mm-es f/2.8 GM OSS objektívet a pályán is, de azt inkább a parc fermében, a rajtrácsnál és a boxutcában veszem elő” – magyarázta. A súly szintén fontos szempont Alejandro számára, ugyanis jelentős mennyiségű felszereléssel utazik futamról futamra: „magammal viszem az apró FE 28 mm-es f/2 és az FE 85 mm-es f/1.8 objektívet is – ez megfizethetőbb árú, de a teljesítménye hihetetlen.”

Azoknak, akik Alejandro nyomdokain szeretnének elindulni, a következő tanáccsal szolgál: „Bármi sikerülhet, ha fel vagy készülve. Mindig rajtad múlik; bármit elérhetsz.”

Alejandro Ceresuela

Alejandro Ceresuela | Spain

„A fotózás mindig kínál olyan megoldást, amellyel át lehet adni a mondanivalót.”

Regisztrálj az α Universe hírlevelére

Gratulálunk! Sikerült feliratkoznod az α Universe hírlevélre.

Kérjük, adj meg érvényes e-mail-címet.

Elnézést! Valami elromlott.

Gratulálunk! Sikerült feliratkoznod.