Alpha Universe háttértörténet

A nemzet arcai:
Olaszország megörökítése α7R III géppel

Maki Galimberti

„Egy magazin legfontosabb felvétele a borítón látható” – mondta Maki Galimberti. „Márpedig a magazinborítókon szinte mindig arcok szerepelnek. Az arc úgy tudja megragadni a nézőt, ahogy semmi más, én pedig ezért fordultam a portréfotózás felé.” Maki csillogó karriert épített fel a portréfotózásban, a legfontosabb olasz magazinoknak dolgozott, aztán valami megváltozott.

 

maki galimberti sony alpha 7RIII baseballsapkás hölgy portréja fekete-fehérben

© Maki Galimberti | Sony α7R III + FE 24-70mm f/2.8 GM | 1/160s @ f/6.3, ISO 100

„Az a gond, hogy az utóbbi években a kiadóknak kevesebb pénze van a fotósokra, így áttértem a közvetlenebb magán- és kereskedelmi megbízásokra; olyanokkal kezdtem dolgozni, akik az imázsukat vagy a vállalkozásukat kívánják népszerűsíteni. Profi fotósként azonban létfontosságú számomra, hogy legyen célom, és rajongjak a témáért. Így aztán a vállalati megbízások fontosabbá váltak a magazinoknak készülő munkáknál, továbbra is azt a csúcskategóriás, címlapsztáros látványt akarom megvalósítani.”

maki galimberti sony alpha 7RIII lány pózol portréfotóhoz, nyelvét pajkosan kinyújtja

© Maki Galimberti | Sony α7R II + FE 70-200mm f/2.8 GM OSS | 1/125s @ f/4.0, ISO 400

Így született a „Casting Italy” (Szereposztás Olaszországban) projekt, amely mindennapi embereket mutat meg Maki anyaországából, csillagoknak kijáró törődés mellett.

Megvan az előnye annak, ha valóságos emberekből csinálunk címlapsztárt, mondja Maki, ugyanis „sokkal izgalmasabb lehet egy csapatnyi kutató fényképezése kórház hirdetéséhez, mint egy színészé vagy popénekesé, és rendkívül élvezetesnek találom a szakmai élményt is, amikor hétköznapi emberekben sikerül rálelni a szépségre és a büszkeségre.”

maki galimberti sony alpha 7RIII fiatal férfi trilby kalapos portréja fekete-fehérben

© Maki Galimberti | Sony α7R III + FE 24-70mm f/2.8 GM | 1/160s @ f/4.5, ISO 100

A portrékészítés kulcseleme az emberekkel kialakított jó viszony, előhívni a személyiségüket, a legjobb énjüket, márpedig ez végigkísérte Maki fotós karrierjét. „Így van” – mondta el. „Az emberek iránti szenvedélyemet beleviszem a munkámba.”

maki galimberti sony alpha 7RIII ívelt székben ülő lány mosolyog oldalra a fényképezőgépbe

© Maki Galimberti | Sony α7R III + FE 24-70mm f/2.8 GM | 1/125s @ f/4.5, ISO 50

A kapcsolatteremtés az emberekkel szintén olyasmi, amiben segíti őt Sony α7R III gépe, különösen annak Eye AF rendszere.

„A két α7R IIIs képeinek részletessége és minősége elképesztően fontos” – mondta el. „Ugyanakkor a dolgozó portréfotós számára hatalmas előny, ha nem bújik a képkereső mögé. Úgy gondolom, hogy ha elbújok, azzal elvesztem az alany figyelmét, márpedig annál nincs fontosabb kapcsolat. Ezért inkább az α7R III gép Eye AF rendszerére bízom magam, és a hátoldali képernyőt használom. Így a fotózás alanyával kialakuló kapcsolatnak szentelhetem a figyelmemet.”

Az α7R III használatának kapcsolatépítő jellegét több funkció is erősíti, köztük a néma felvételkészítési mód – ez köztudottan segít a fényképezéstől zavarba jövőknek abban, hogy természetesebben viselkedjenek az objektív előtt. Maki a portréfotósok két kedvenc objektívjét használja a kiváló képminőség és a jól szabályozható mélységélesség érdekében: FE 24–70 mm f/2.8 GM és FE 70–200 mm f/2.8 GM. Egy-egy fényképezőgépre szerelve hordja őket, így bármit képes megörökíteni a közeli portréktól a csoportfotókig.

maki galimberti sony alpha 7RIII három séf áll modellt kötetlen portréhoz

© Maki Galimberti | Sony α7R III + FE 24-70mm f/2.8 GM | 1/160s @ f/16, ISO 100

Maki a címlapsztáros megjelenéshez stylistot is alkalmaz a hétköznapi emberek fotózásakor, ahogyan magazinfotózásnál is tenné. Ez a részletekre is kiterjedő figyelem segít összpontosítani a néző figyelmét, és eltávolítani azokat a zavaró elemeket, amelyek felett a fotós esetleg elsiklik. „Amikor első alkalommal dolgoztam stylisttal, úgy éreztem, hogy a fotós mennyországba jutottam” – magyarázta. „A ruhák és a részletek elrendezése automatikusan gyönyörűbbé tette a felvételeimet, ezért igyekszem mindig így csinálni.” Az α7R III nagy méretű, 3” képernyője is segíti ebben; 100%-os nézetmegjelenítése sokkal pontosabban mutatja meg a rögzített képet, mint a hagyományos optikai képkeresők.

Végezetül – mint minden fotós számára – a megvilágítás a kulcs. Ha címlapszerű megvilágításról van szó, Maki kedvenc receptje az alanyra irányított, nagy méretű softbox, amely kiegyensúlyozza a kültéri helyszín természetes fényeit. Maki számára az előkészítés kulcsfontosságú. „A helyszín tanulmányozása gyakran ugyanolyan fontos, mint az odafigyelés az alanyra” – mondta el. „A háttér ugyanis létfontosságú a fotózott személy történetének elmesélésében. Ugyanis ez a – csodás megjelenés megteremtésén is túlmutató – legfontosabb dolog, amire törekszünk, és pont ebben segít kimondhatatlanul sokat a fotóskészletem.”

Kiemelt termékek

ILCE-7RM2

Alpha 7R II hátsó megvilágítású full-frame képérzékelővel

ILCE-7RM2

ILCE-7RM3

Alpha 7R III 35 mm-es full-frame fényképezőgép automata fókusszal

ILCE-7RM3

SEL2470GM

FE 24-70 mm F2.8 GM

SEL2470GM

SEL70200GM

FE 70-200 mm F2.8 GM OSS

SEL70200GM

Kapcsolódó cikkek

Maki Galimberti
Alpha Universe

Maki Galimberti

Olaszország

„A fotózás a legjobb kifogás az emberek megismerése.”

Profil megtekintése