Alpha Universe háttértörténet
A lépéseim felidézése:
Első benyomásaim az Alpha 7S III gépről 

Philip Bloom 

A nevem Philip Bloom, és 31 éve készítek videókat hivatásszerűen; az első 17 évben tévés hírműsornak dolgoztam szabadúszó vezető operatőrként és rendezőként, miközben dokumentumfilmeket, vállalati bemutatófilmeket és egy-egy kitalált történetet elmesélő filmet készítettem. Mindenféle géppel készítek felvételeket, de széles körben ismertté a DSLR gépekkel és tükör nélküli fényképezőgépekkel készített munkáimmal váltam, ugyanis az elsők között kezdtem használni ilyeneket a professzionális filmes világban. Sokat oktatok is a webhelyemen, tanfolyamokon és online mesterképzésen egyaránt.

Hat éve készítettem egy videót, amely megmutatta az Alpha 7S kivételes képességeit gyenge fényviszonyok között. Lenyűgöző volt. Amikor felkértek az új Alpha 7S III tesztelésére, azonnal arra gondoltam, hogy felkeresem ugyanazt a helyszínt, és 24 órás próbának vetem alá a fényképezőgépet a parton, és bemutatom a szemet gyönyörködtető helyszínt, valamint annak változásait a nappal és az éjszaka folyamán.

Bár a videóban sokszor szerepel nagyon gyenge megvilágítás mellett végzett filmezés, az Alpha 7S III sokkal többet tud a nagyszerű szürkületi teljesítménynél, különösen a lenyűgöző 4K 50p, 60p, 100p és 120p Full Frame, 10 bites belső képrögzítéssel, valamint a Full Frame, 200 / 240 kép/mp-es HD 10 bites belső képrögzítéssel.

Ez a gép számos új funkciót kapott, amelyeket igazán meggyőzőnek találtam, de ha ki kellene választanom a kedvencemet, kétségtelenül a 10 bites belső képrögzítést nevezném nagy dolognak, amire hosszú ideje vártam már – a különbség a 8 bit és a 10 bit között óriási! Ennek elérhetősége 4K felbontásnál, akár 120p mellett: egészen nagyszerű! A fényképezőgépek, köztük az Alpha 7R IV videós autofókusz-rendszere hihetetlenül hasznosnak bizonyult, különösen a valós idejű Eye AF, valamint az érintőképernyős, valós idejű követésre képes autofókusz. Nagy öröm ilyen elképesztő teljesítményt és hasznos funkciókat tudni az Alpha 7S III gépben.

sony alpha 7SM3 és FE 200-600 objektív állványra rögzítve, külső monitorral

Az általam különösen kedvelt funkciók közül a harmadik egy közeli dolog. A teljesen kihajtható képernyő nagyszerű új elem, de nekem a teljes méretű HDMI Type A port jelentett óriási előnyt. A micro HDMI egyáltalán nem hibátlan kapcsolat, én pedig gyakran használok fényképezőgépre épített monitort, így mostantól robusztusabb és szilárdabb csatlakozást hozhatok létre a fényképezőgépemmel.

Jó pár objektívet használtam a forgatások során. Az egyik legfontosabb a nappali felvételeknél a 200–600 mm-es, f/5,6–6,3 G OSS objektív. Szeretek hosszú objektívvel dolgozni, és ez egészen különleges perspektívákat tett elérhetővé számomra. Sokat használtam a 100–400 mm-es f/4,5–5,6 GM OSS objektívet is, ugyanis a széles látószög mellett rendelkezésre álló, rövidebb fókusztávolságra esetenként nagy szükség volt, végül pedig a 24–70 mm-es f/2,8 GM objektívet említem, amely a legszélesebb látószög mellett szabta meg a fókusztávolságot.

Éjszakánként legtöbbször a gyors Sony prímobjektíveket használtam: 135 mm-es f/1.8 GM, 85 mm-es f/1.4 GM, 50 mm-es f/1.4 ZA, 35 mm-es f/1,8 és 24 mm-es f/1.4 GM. Ezek a nagy blendéjű lehetőségek a 70–200 mm-es f/2,8 érték mellett is elérhetők, és ez tette lehetővé számomra, hogy 25 600-as ISO-érzékenység mellett exponáljak a 100 000 feletti ISO-érték helyett.

philip bloom a fókuszt állítja sony alpha 7SM3 gépén

A legjobb tanácsom a filmezést éppen csak elkezdők számára: tanuld meg az autofókusz használatát, hogy miként használhatod az autofókusz érzékenységének és sebességének beállítását a különféle típusú filmkészítések során. Ha tisztában vagy a működésével, valamint azzal, hogy bizonyos beállításokat mikor érdemes használni, képes lehetsz kiaknázni a fényképezőgép képességeit. Nem létezik a mindenre jó beállítás, hiszen néha nem kívánatos a túl gyors AF, hanem a finom AF fókuszúsztatás sokkal kellemesebb. Esetenként érdemes nagy érzékenységgel dolgozni, amikor valaki beszél, hogy soha ne kerüljön ki a fókuszból, de ha ugyanezt a beállítást használod, és valami áthalad az általad választott fókuszpont előtt, az AF átvált arra, hiszen közelebb van hozzá. Emeld ezt a két beállítást a gyorsfunkciós menübe, nagyban megkönnyíti a dolgodat. Arról is győződj meg, hogy valamelyik gyorsgomb a fókuszrögzítési funkciót vezérli, mert az rendkívül hasznos egy téma követésekor, ha adott ponton szeretnéd tartani a fókuszt – főleg, ha a téma éppen kifelé tart a képből.

philip bloom filmez a parton, a háttérben romos móló

Az Alpha 7S III-at igazi öröm volt használni, és az átdolgozott menürendszer sokkal magától értetődőbbé tette a dolgokat. A 10 bites belső képrögzítés lehetővé tette számomra, hogy végre teljesen kiaknázzam a SLOG 3 adottságait. A képminőség egyszerűen csodálatos, a képesség pedig, hogy nagy képkockasebességgel készítsek 4K felvételeket a normál sebességnél tapasztalhatóval azonos képminőség mellett, időbeli korlátok és túlmelegedési problémák nélkül – igazán pompás dolog. Az autofókusz, különösen az érintéses követési funkció egyszerűvé teszi a mozgó témák filmezését. Mindezek a funkciók, valamint az Alpha 7S sorozatnál megszokott, gyenge megvilágítás mellett is legendásan jó teljesítmény együttese miatt kifejezetten megérte ennyit várni erre a modellre.

Kiemelt termékek
ILCE-7SM3
α7S III

ILCE-7SM3

SEL24F14GM
FE 24mm F1.4 GM

SEL24F14GM

SEL85F14GM
FE 85 mm F1.4 GM

SEL85F14GM

SEL135F18GM
FE 135mm F1.8 GM

SEL135F18GM

SEL2470GM
FE 24-70 mm F2.8 GM

SEL2470GM

SEL100400GM
FE 100-400mm G Master super-telephoto zoom

SEL100400GM

SEL35F18F
FE 35 mm F1.8

SEL35F18F

SEL50F14Z
Planar T* FE 50mm F1.4 ZA

SEL50F14Z

SEL200600G
FE 200–600 mm, F5,6-6,3 G OSS

SEL200600G

Kapcsolódó cikkek


x