Alpha Universe háttértörténet
Egy nap története: Alpha 7S III – első benyomások 

Olivier Schmitt 

Olivier Schmitt vagyok, szabadúszó hivatásos fotós és filmkészítő Franciaországból. Miután megszereztem a diplomámat a Paris 8 egyetem Vizuális Művészetek és Technológiák szakán, műszaki igazgatóként dolgoztam nevesebb filmeken, például a Gru 2 és a Minyonok stábjában. Rengeteg örömet szerez más lelkes emberekkel találkoznom és dolgoznom, a tapasztalatom és tudásom nagy részét pedig megosztom a nevem alatt futó YouTube-csatornámon.

Az a szerencse ért, hogy kipróbálhattam az új Alpha 7S III gépet, és az az ötletem támadt, hogy megosztom független filmes mindennapjaimat, és a saját történetemet használom a forgatókönyv alapjaként. Nem csupán a fényképezőgép képességeit akartam bemutatni, az érzelmek világát is beleszőttem; megtalálni a módját annak, hogy a néző önmagára találjon a végső változat főszereplőjén keresztül. Helyszínnek a Francia Alpokbeli Annecy városát választottam, így a lenyűgöző tájakon különféle hangulatokat örökíthettem meg.

Természetesen izgatott voltam amiatt, hogy kipróbáljam az Alpha 7S III gép sebességeit, különösen a 4K 120p Full Frame felvételkészítési funkciónál. Az utóbbi években Alpha 7 III gépet használtam, és soha nem csalódtam, de véleményem szerint az Alpha 7S III könnyebben használható és hatékonyabb a gyakorlatban az újonnan beépített funkcióinak köszönhetően. Az újratervezett menü egyértelműen könnyebben kiismerhető, a valós idejű AF pedig hihetetlenül hatékonynak bizonyult, így nem kellett fókuszkövetéses rendszert használnom. A kihajtható, érintésérzékeny képernyő pedig a szűkös helyeken történő felvételkészítést könnyítette meg jelentősen. És bár egész nap napsütésben forgattunk, nem tapasztaltam túlmelegedést, ráadásul naponta egy akkumulátornyi töltés elegendő volt, ami mindezt még meggyőzőbbé teszi.

olivier schmitt sony alpha 6400 videóbeállítások kiválasztása az alpha fényképezőgép érintőképernyőjén

Sony α6400 + E PZ 18-105mm f/4 G OSS | 1/200s @ f/4.0, ISO 100

Másik szerencse is ért: tesztelhettem az új 12–24 mm-es f/2.8 G Master objektívet, és azt kell mondanom, ez egy fenevad! Elgondolkodtam azon, hogy az egész filmet ezzel veszem fel, de végül használtam a 24 mm-es f/1.4 GM, a 16–35 mm-es f/2.8 GM, a 24–70 mm-es f/2.8 GM és a 70–200 mm-es f/2.8 GM objektívemet is. Lehetőségem nyílt arra is, hogy kipróbáljam a 70–200 mm-es Ronin S riget. Nehéz volt, de az eredmény kiváló!

Szeretnék megosztani néhány tippet a fényképezőgéppel végzett munkafolyamataimmal kapcsolatban: rászántam az időt, és a videós előbeállításaimat felprogramoztam az üzemmódválasztó tárcsára, a szokásomnak megfelelően. Úgy gondolom, hogy ezzel időt takarítok meg, és következetességet ad a különféle forgatási helyzetekben. Például: beállítok 3 videós előbeállítást a felső tárcsára. Az 1. üzemmód a 4K 25p All-Intra, a 2. üzemmód a 4K 100p (mivel PAL kódolásban filmezek) az új XAVC HS kodekkel és végül a 3. üzemmód a speciális éjszakai speciális profilom. Konfiguráltam a gyorsgombokat is, amitől egyszerűbb s gyorsabb lett a használat.

olivier schmitt sony alpha 6400 kameraman ellenőrzi a medencébe ugrani készülő férfi képének kompozícióját

Sony α6400 + E PZ 18-105mm f/4 G OSS | 1/320s @ f/4.5, ISO 100

Amikor elérkezett a tényleges forgatás, rengeteg felvételt készítettem fénnyel szemben, ugyanis tesztelni akartam az érzékelő dinamikatartományát (15+ lépésre osztott) 4:2:2 10 bites módban. Úgy találtam, hogy nem kell aggódnom sem a beégett csúcsfények, sem a beltéri és kültéri exponálások közti különbségek miatt, ugyanis a fényképezőgép remekül kezeli ezeket a szélsőséges fényváltozásokat.

olivier schmitt sony alpha 6400 kameraman ellenőrzi egy reggelizőasztalnál ülő pár képének kompozícióját

Sony α6400 + E PZ 18-105mm f/4 G OSS | 1/160s @ f/4.0, ISO 100

Ezt a projektet nagy élmény volt végigcsinálni, és nagyszerű lehetőséget adott az új, elképesztő fényképezőgép kipróbálására. Mindegy, milyen felkészült és tapasztalt vagy, ha más alkotók vesznek körül, jobban el tudsz mélyedni a projektben, és új lehetőségek tárulnak fel. Szeretném megragadni az alkalmat, hogy köszönetet mondjak a színészeknek és a stáb összes tagjának, akik nélkül ez a projekt nem valósulhatott volna meg. Egy másik fontos elem a forgatás megtervezése. Ez a rövidfilm több mint egy hónap előkészítést és szervezést igényelt. Több idő ment a tervezésre, mint a helyszíni forgatásra – mindig így küzdjük le az ilyen projekteket. Bízz magadban és képességedben, és gyönyörű tartalmakat hozhatsz létre!

olivier schmitt sony alpha 6400 olivier külső monitoron ellenőrzi az állványra helyezett alpha fényképezőgép képét

Sony α6400 + E PZ 18-105mm f/4 G OSS | 1/500s @ f/4.0, ISO 400

Kiemelt termékek
ILCE-7SM3
α7S III

ILCE-7SM3

SEL24F14GM
FE 24mm F1.4 GM

SEL24F14GM

SEL1224GM
FE 12-24mm F2.8 GM

SEL1224GM

SEL1635GM
FE 16-35mm F2.8 GM

SEL1635GM

SEL2470GM
FE 24-70 mm F2.8 GM

SEL2470GM

SEL70200GM
FE 70-200 mm F2.8 GM OSS

SEL70200GM

Kapcsolódó cikkek


x