Cikk azonosítója : 00242579 / Utoljára módosítva: : 27/03/2020Nyomtatás

Úgy tűnik, hogy az Xperia okostelefonom nem tölt

    Ha az akkumulátor le van merülve, akár 30 percig is eltarthat, amíg a készülék reagál a töltésre. Előfordulhat, hogy ezalatt a képernyő teljesen sötét marad, és nem jelenik meg rajta a töltést jelző ikon. Vegye figyelembe azt is, hogy egy lemerült akkumulátor teljes feltöltése 4 órát is igénybe vehet.

    • Az alábbi lépéseket elvégezve állapítsa meg, hogy a töltővel kapcsolatos-e a probléma.
      • Ellenőrizze, hogy kifejezetten a készülék töltéséhez készült eredeti Sony-töltőt használ-e.
      • Készüléke töltéséhez fali aljzathoz csatlakoztatott eredeti Sony-töltőt használjon. A készülék töltése sokkal lassabb számítógép és az USB-kábel használatával.
      • Húzza ki az USB-kábelt a készülékből, majd csatlakoztassa ismét a készülék USB-portjához. Ügyeljen arra, hogy a töltő kábele megfelelően csatlakozzon készüléke USB-portjához, és semmilyen akadály, például védőtok se legyen útban. Ellenőrizze, hogy a töltő megfelelően be van-e dugva egy működő fali aljzatba.
      • Győződjön meg arról, hogy a töltő portján nincs semmilyen szennyeződés, por vagy nedvesség. A blokkolt port megakadályozhatja, hogy az USB-csatlakozó megfelelően illeszkedjen, így gátolhatja a töltést. Ügyeljen arra, hogy az USB-port teljesen száraz legyen, és egy fa vagy műanyag fogpiszkáló vagy fogkefe segítségével távolítson el minden szennyeződést vagy port.
      • Próbálja meg a készüléket egy másik, a számítógép USB-portjához csatlakoztatott USB-kábellel tölteni. Ha a készülék elkezd tölteni, ez annak a jele, hogy a töltő nem működik megfelelően. Cserélje le a töltőt egy speciálisan a készülék töltéséhez készült eredeti Sony töltőre.
    • Kapcsolja ki, majd kapcsolja be újra a készüléket. Ezzel a művelettel kikapcsolja az összes futó alkalmazást, és memóriát szabadít fel, ami időnként automatikusan megoldja a problémát.
    • Ha készüléke nem válaszol vagy nem indul újra normál módon, kényszerítheti az újraindítását vagy a leállítását. Kényszerített újraindítás során nem törlődnek sem a beállítások, sem a személyes adatok.

    A készülék kényszerített újraindítása vagy leállítása 

     Készüléke bekapcsolása 

    • Ha nem sikerül egy kényszerített újraindítási eljárás, próbálkozzon meg a kétperces újraindítási eljárással.

     Kényszerített kétperces újraindítás 

    • Ha készüléke rendelkezik Battery Care (Akkumulátorgondozás) funkcióval, és az be van kapcsolva, akkor előfordulhat, hogy a készülék több órás töltést követően sem lesz teljesen feltöltve. A Battery Care (Akkumulátorgondozás) funkció az akkumulátor élettartamának és teljesítményének növelését szolgálja.

     Az Akkumulátorgondozás engedélyezése vagy letiltása

    • Frissítse a készülékét, hogy optimális teljesítményt érjen el, és részese legyen a legutóbbi fejlesztéseknek.
    • Ajánlatos a fontos adatokat lementeni és egy Google-fiókkal szinkronizálni.
    • Az Xperia Companion számítógépes alkalmazással hajthat végre szoftverjavítást a készülék alaphelyzetbe állítása céljából. Ne feledje, hogy szoftverjavításkor minden adat törlődik készüléke belső tárhelyéről. A külső SD-kártyára mentett tartalmak, többek között fényképek, videók és zeneszámok nem törlődnek.

     Adatainak számítógéppel végzett biztonsági mentése 

     Az alkalmazások, a telefonbeállítások és a hívási előzmények biztonsági mentése, illetve szinkronizálása 

     A készülék szoftverének javítása az Xperia Companion segítségével