Xperia készüléken a Cinematography Pro-val akár teljes filmek is leforgathatók 

Készíts profi minőségű filmeket és videókat kizárólag Xperia okostelefonoddal a Cinematography Pro segítségével, amely a profi rendezők választása.

Kép az Xperia készüléken futó Cinematography Pro felhasználói kezelőfelületéről, amely egy tengerben táncoló nőt mutat
Munka a Cinematography Pro szoftverrel

Az Xperia készülékeden elérhető Cinematography Pro hasznosítja a digitális mozifilmes kamerákat fejlesztő mérnökgárdánk szakértelmét, és elérhető benne minden eszköz, amelyre szükséged van a stúdióminőségű filmek készítéséhez. A Look színkezelési előbeállításoktól a 21:9-es képarányú videorögzítésen át a 4K HDR felbontás mellett 24, 25, 30, 60 és 120 képkocka/mp-es felvételig és az intelligens szélzajszűrőig – kihasználhatod a kreativitásod, és olyan filmeket forgathatsz, amelyekre a profik is büszkék lehetnek.

Stardust Children

Nézd meg az elismert rendező Uchida Eiji rövidfilmjét, melynek címe Stardust Children.

Uchida Eiji rendező portréfotója
Ismerd meg Uchida Eiji rendezőt

A Rio de Janeiróban született Uchida Eiji riporterként kezdte a karrierjét, mielőtt írással és rendezéssel kezdett foglalkozni 2005-ben. Azóta széles körben aratott sikert. 2016-ban a „Lowlife Love” című filmje hatalmas sikert aratott a Shinjuku moziban, melyet világszerte több mint 30 filmfesztiválon mutattak be. 2019-ben ő írta és rendezte az „I Turn” című tokiói televíziós drámát, valamint két epizódot a „The Naked Director” című Netflix-sorozatból. 2021-ben pedig a „Midnight Swan” című filmjével elnyerte a legjobb forgatókönyv, a legjobb rendező és a legjobb film díját a Japán Filmakadémia 44. filmgáláján.

Az Xperia autentikus moziélményt nyújt 

Uchida Eiji rendező osztja meg gondolatait az Xperiával való forgatásról:

Ha tudod, pontosan mit szeretnél forgatni, egy VENICE (a Sony VENICE CineAlta digitális mozifilmes kamera) és az Xperia használatával ugyanazt az eredményt tudod elérni. Az Xperia segítségével még ragyogóbb eredmények születhetnek. 

Közelkép a Cinematography felhasználói felületéről és a beállításokról Xperia okostelefonon
24 képkocka/másodperces felvétel – a mozgóképes szabvány

Semmiképp nem szerettem volna olyan filmet készíteni, amely házi videós hangulatot áraszt, csak mert okostelefonnal készült. A 24 képkocka/másodperces képkockasebesség óriási különbséget jelent. Régeben sokat küszködtem, hogy elérjem azt a bizonyos „filmszerű hatást”. A filmszerű felvételek készítésére alkalmas kamerák nagyon drágák. Különösképp, mert független filmesként kezdtem, nagyszerű lenne, ha az okostelefonommal filmszerű felvételeket készíthetnék.

21:9-es képarány – mozifilmekhez 

A televízió képaránya 16:9. És még akkor is, amikor ez 4:3 volt, mindig is mozis képaránnyal akartam filmeket készíteni, de nem tudtam. Fekete sávokat helyeztünk a képernyő felső és alsó részére, hogy „mozis hatást” érjünk el. Őszintén gratulálok a Sonynak, hogy csak a mozikban látott széles képernyőt használt.

Uchida Eiji rendező nézi az anyagot egy Xperia okostelefonon
Maszkos, kapucnis szereplő képe alapértelmezett színgradáció mellett
VENICE CS LOOKKAL KÉSZÜLT NYERS FELVÉTEL
Maszkos, kapucnis szereplő képe egyéni színgradáció mellett
UTÓMUNKÁZOTT FELVÉTEL A „STARDUST CHILDREN” CÍMŰ ALKOTÁSBÓL
Színgradáció a mozifilmszerű hatásért

Szeretem, ha egyetlen szín kitűnik a többi közül. Ebben a filmben ez a piros és a kék volt. Szóba került, hogy az utolsó simítások során végezhetnénk színgradációt. Amikor forgatok, mindig úgy teszem, hogy abból a végén bármi lehessen. Ebben a filmben egyes színek kiemelésével alakítottam ki a megfelelő hangulatot.

120 képkocka/mp a drámai lassításokhoz

A nagy sebességű üzemmód remek. Az utolsó jelenetben látható esést nagy sebességgel vettük fel, majd lelassítottuk. Korábban sok problémánk volt a nagy sebességű filmezéssel. Ezért azt gondoltam, hogy „Lehet lassított felvételt készíteni okostelefonnal?!”. És ez valóban nagy sebességű. Kíváncsi vagyok, hogyan csinálták.

Megjegyzés: a videónak nincs hangja.

A filmkészítés új stílusa

Azt gondolom, hogy sok olyan rendező van, aki szeretne okostelefonnal filmezni, és látni, hogy pont olyan szórakoztató – beleértve engem is. Láttam a felvételt a forgatáson és a kész filmet. Őszintén úgy éreztem, hogy „Ó, lehet Xperiával filmezni.”

Filmes stáb helyez egy Xperia kamerával felszerelt sisakot egy színész fejére a személyes perspektívájú felvételekhez
Személyes perspektívájú felvételek

Van egy személyes perspektívájú felvétel az elején és a végén – ezek a színész fejére rögzített Xperiával készültek. Ezt nem lehet megtenni egy nagy készülékkel, ezért szórakoztató volt nézni.

A tökéletes eszköz feltörekvő filmkészítőknek

Sokkal könnyebb dolgom lenne, ha ma lennék fiatal, és független filmeket készítenék. Régebben sokat bíbelődtünk a lassított felvételekkel és a képaránnyal, hogy eltaláljuk a megfelelő filmes hatást. Irigykedem, hogy ez ma már egy okostelefonnal megvalósítható. Ezzel az eszközzel valóban akár egy teljes mozifilmet le lehet forgatni. 

Okostelefon professzionális filmkészítési képességekkel

Természetesen a Sony is készít mozifilmhez alkalmas kamerákat; én magam is használtam őket. Az ötlet minden bizonnyal professzionális kameragyártó múltjuk alapján született. Egyetlen másik vállalat sem lenne képes erre. A fiatal filmeseknek nincs pénzük, a költségvetés nagy részét pedig a forgatási felszerelés, a fények és a kamerák teszik ki. Örömmel tölt el, hogy már magunk mögött tudhatjuk ezt. Félelmetesen hangzik, de egy Xperia telefonnal akár egy gimnazista is készíthet remekművet az iskolájában.

A Cinematography Pro Powered by CineAlta logója
Nézd meg az Uchida Eijivel készült interjút




A rövidfilm utómunkálataihoz az Adobe Premiere Pro CC 2020 és a Blackmagic Design DaVinci Resolve szoftvert használták az Xperia Cinematography Pro funkcióval készült felvételeken. Nem minden utómunkaszoftver teszi lehetővé a Cinematography Pro-val készült felvételek szerkesztését. Az Xperia szoftverét részben módosították ehhez a forgatáshoz.

Bemutatkozik az alkotók új generációja

A feltörekvő filmkészítőknek a Sony nem csupán a technológiát biztosítja professzionális minőségű filmek és videók készítéséhez, de lehetőséget is kínál munkájuk bemutatására.

A Short Shorts Film Festival & Asia 2021 logója
Short Shorts Film Festival & Asia 2021

Szilárd technológiai alapokkal rendelkező, kreatív szórakoztatóipari vállalatként a Sony büszkén támogatja a Short Shorts Film Festival & Asia 2021 rendezvényét. Az Academy Awards® által akkreditált Short Shorts az egyik legnagyobb nemzetközi rövidfilmfesztivált Ázsiában. Lehetővé teszi az alkotók következő generációjának, hogy megmutassák magukat, és meghatározzák a filmes kultúra jövőjét.

Okostelefonos filmpályázat

A Short Shorts Film Festival & Asia részeként, a Sony támogatásával, az Okostelefonos filmpályázat arra bátorítja a jelentkezőket, hogy mobilkészülékeikkel tolják ki a kreativitás és önkifejezés határait. Mivel az okostelefonok technológiája folyamatosan fejlődik, a pályázat ideális platformot kínál ennek az izgalmas új filmkészítési stílusnak a felfedezésére és népszerűsítésére.

A Sony által támogatott okostelefonos filmpályázat logója


Anonymouz: Eyes

Nézz bele Anonymouz „Eyes” című zenei videójába, amelyet Suto Kanji profi rendező teljes egészében Xperia telefonnal vett fel. A titokzatos énekes-dalszerző, Anonymouz először a japán YouTube-színtéren tűnt fel, mielőtt világszerte felfigyeltek rá. A zenei videóban nemcsak veleszületett énekesi tehetségét csodálhatjuk meg, hanem azt is, milyen lenyűgöző eredményeket lehet elérni a legújabb Xperia okostelefonokkal.



Suto Kanji kültéren készült képe
Találkozás Suto Kanji rendezővel

Az eredetileg számítógépes grafikával és grafikai tervezéssel foglalkozó Suto Kanji zenei videók és reklámok készítése során tanulta ki a mesterséget, Tan Shuichi filmrendező szakavatott segítségével. Ma már önállóan rendez, és szaktudása számos különféle technikát ölel át az élő akcióktól a számítógépes grafikán át a virtuális valóságig. Munkáit több díjjal is jutalmazták már, például a 2015-ös Space Shower TV Music Video Awards díjjal és a The One Show 2017 díjjal (mozgókép / vizuális innováció kategóriában).

„Ez a kamera képes kibővíteni a videókészítési lehetőségeket”

Suto:
A forgatás pillanatában már meg tudom mondani, mennyire lenyűgöző lesz. Az okostelefon méretelőnnyel indul – egészen apró. Ezt ki akartam használni. Tudtunk felvételt készíteni alulról, és olyan helyekre tudtuk tenni, ahova korábban lehetetlen volt kamerát helyezni. Izgalmas volt új ötleteket kipróbálni mindehhez. Valóban úgy éreztem, hogy a kamera képes kibővíteni a videókészítési lehetőségeket.

Kép egy fejpántos lányról, aki Xperiával filmezett akváriumot néz
Suto Kanji akváriumot filmez a szabadban Xperia 5 II készülékkel
„Minden részletet tisztán láttunk... ez a kijelző igazán csodás.”

Valódi újítás, hogy maga a mobilkészülék is CinemaScope-ot (21:9-es képarányt) használ. Az előnézet kényelmesen használható, és egészen elképedtem, mennyire jól mutatott. Megnézhetem, mit is rögzítettem, egyazon felhasználói kezelőfelületen belül. Az, hogy a videó minőségét azonnal ellenőrizni tudom, hatalmas erény. Ez a felvétel kültéren készült, napsütéses időben. Amikor a legfényesebb beállítást használtuk a közvetlen napfényben, minden részlet jól látszott. Nagy segítséget jelentett. Ez a kijelző igazán csodás.

„A nagy sebességű, 120 képkocka/mp-es felvétel kifejezetten zökkenőmentesnek és tisztának bizonyult.”

Voltak jeleneteink, amelyben az aranyhal énekel és beszélget. Ez egy hosszan tartó, nagy sebességgel rögzített lassított felvétel volt, amelyet változókkal és vágásokkal egészítettünk ki vágáskor. Lassított felvétel alkalmazásával akartuk elérni, hogy az aranyhal úgy mutasson, mint aki beszélget és énekel. A nagy sebességű, 120 képkocka/mp-es felvétel kifejezetten zökkenőmentesnek és tisztának bizonyult.

Kép akváriumban úszó halról
Kép a filmfelvételre használt Xperia 5 II képernyőjén látható felhasználói felületről
„A szokványos kamerákéval azonos felhasználói kezelőfelület, és a használata igazán egyszerű.”

A professzionális kamerafelszerelést nagy részletességgel lehet beállítani – így a felhasználói kezelőfelület bonyolult lehet. Az Xperia azonban a nagyközönségnek készül, ezért a kezelése magától értetődő, ami nagyon kellemes tulajdonság. Ugyanakkor egyszerű a profi számára is. A szokványos kamerákéval azonos felhasználói kezelőfelület, a használata igazán egyszerű. 

„A Venice CS azonnal filmszerű minőséget kínál.”

A forgatás utáni tónushangolás során a színtartomány változatlan marad, a VENICE CS pedig azonnal filmszerű minőséget nyújt, amely nem is emlékeztet az egyhangú videókra. Le voltam nyűgözve.

A Venice színbeállítások (Colour Settings – CS) az alapértelmezett színkezelési alapbeállítások, más néven „LOOK” beállítások a Cinematography Pro szoftverben. Sima színgradációt, lágy alsó kontraszttónus-görbét és 10 bites beállításokat biztosítanak, amelyek jól használhatók a mozifilmszerű és drámai alkotásokhoz. Ezek alapját az s709 Look-beállítások adják, amelyeket eredetileg a CineAlta VENICE kameráinkhoz fejlesztettünk ki. 

Kép egy mezőn lévő akváriumban úszó halról
Filmes stáb készít elő akváriumot forgatáshoz
„A mobilitás az Xperiával történő felvételkészítés legjelentősebb előnye.”

Ha mozgatni szeretnénk egy kamerát, ahhoz kránra van szükség, vagy sínen futó kocsira, úgynevezett dollyra kell rögzíteni. Az Xperia segítségével egyszerűen filmezhetünk így is. Egy kis méretű gimbalt használtam némely apróbb mozgáshoz. A tény, hogy ennyire jó minőségben tudtunk felvételeket készíteni, rengeteg időt megspórolt. Ez nagyszerű volt. Emellett felhelyeztünk rá egy fillérekért vásárolt makró objektívet is az aranyhalról és a csillogó üveggolyókról készített közeli felvételekhez. Az izgalmas effektust hozott létre.

Az alap egyértelműen egy okostelefon, így ezzel az apró tárggyal, amely mindenkinél van, filmet forgathatunk – ahogyan mindenki más is teheti. Ha valakit érdekel a videókészítés, könnyedén filmezhet profi minőségben. Nagyon vonzónak találtam ezt a kamerát.

Nézd meg az interjút Suto Kanjival



További filmművészeti részletek az Xperiával kapcsolatban

Uchida Eiji és Suto Kanji nincs egyedül – egyre több neves profi videós és filmes szakember ébred rá az Xperia-felvételekben rejlő lehetőségekre, amint azt az alábbi rövidfilmekben is láthatod.

After Dark (Sötétedés után) 

Xperia 5 II készülékkel készített film, készítője Liam Wong

A Xperia készüléken futó Cinematography Pro „CineAlta technológiával” segítségével Liam Wong filmes szakember Londonról készít felvételeket a kijárási korlátozások alatt.

TASTE (Ízlés)

Xperia készülékkel forgatott rövidfilm

Hagyd, hogy a TASTE (Ízlés) című rövidfilm lenyűgözze az érzékeidet – a Shep Films produkciója a Sony Innovation Studios együttműködésével készült.

Twin Palms (Két tenyér)

Xperia készülékkel forgatott rövidfilm

Jeff Berlin hivatásos filmes alaposan letesztelte az Xperia 5 II készüléket, miközben lebilincselő, tánc témájú rövidfilmjét forgatta.