312

4.4 termék 312 vásárlói vélemény alapján

221
38
23
9
21
Képminőség

Kiváló

Hangminőség

Kialakítás

Kiváló

Egyszerű használat

Figyelem: A termékekről írt értékelésekben termékváltozatok jelenhetnek meg. A termékekről írt értékelésekben olyan termékváltozatok, szolgáltatások és/vagy funkciók szerepelhetnek, amelyek nem érhetők el minden országban.

Leghasznosabb pozitív értékelés
0

Überragende Bildqualität

189 cm (75”) 2021.10.11. Rendezés elve: HeStefan (Németország)

Der Fernseher (75") wurde vor einer Woche bei MM gekauft und heute geliefert sowie aufgestellt. Das Bild ist einfach überragend und noch etwas besser als beim bisherigen Sony 65XG9505, dass schon super ist. Unser Planet bei Netflix in Dolby Vision ist einfach nur phantastisch anzuschauen; die Farben, Helligkeit und Kontrast sind mega. Ich wollte mir erst einen OLED zulegen; habe mich aber doch wieder für einen LED entschieden. Bei dem tollen Bild die richtige Entscheidung. TV-Einstellungen wie bei Sony üblich perfekt vom Werk eingestellt. Den Ton kann nicht bewerten, da dieser über eine Soundbar ausgegeben wird. Verarbeitungsqualität ist top und mit den Blenden kann man die Kabel an der Rückseite komplett verbergen. Von mir 5 Sterne für diesen tollen TV.

Képminőség

Kiváló

Hangminőség

Dizájn

Kiváló

Egyszerű használat

Kiváló

A fordítás jelenleg nem érhető el, próbálja meg később

5

0

Leghasznosabb negatív értékelés
0

Grid pattern

75" class (74.5" diag) 2021.12.25. Rendezés elve: History (USA) Ellenőrzött vásárló Ellenőrizve

There was a noticeable grid pattern on the 75” model. I had to return for a different brand.

Képminőség

Gyenge

Hangminőség

Átlagos

Funkciók

Átlagos

Dizájn

Átlagos

Egyszerű használat

Átlagos

A fordítás jelenleg nem érhető el, próbálja meg később

4

0

314 vásárlói vélemény

Modellek

0

Faszinierender (Tv) Bildschirm

189 cm (75”) 2024.02.20. Rendezés elve: Luap11 (Németország)

Zwar vor zwei Jahren schon gekauft aber eine Bewertung Wert. Einfach ein Alleskönner, Tv, PC oder Playstation. Das 120hz Panel für die Größe ist unschlagbar und auch der Schwarzwert sowie die Farbdarstellung. Die individuellen Einstellmöglichkeiten sind ebenfalls bemerkenswert. ( Die dazugehörige Fernbedienung mit Sensor und Beleuchtung, unglaublich geniales Zubehör) Danke für dieses tolle Stück Technik SONY!

Teljesítmény

Kiváló

Dizájn

Kiváló

Egyszerű használat

A fordítás jelenleg nem érhető el, próbálja meg később

0

0

0

TV HAS NARRATOR THAT WILL NOT SWITCH OFF

215 cm (85'') 2024.02.19. Rendezés elve: JAS11 (Egyesült Királyság)

TV DID AN UPDATE AND VOICE NARRATOR CAME ON AND WILL NOT TURN OFF, I HAVE FOLLOWED INSTRUCTIONS THROUGH ACCESSABILITY ETC, WATCHED VIDEOS AND TRIED NUMEROUS THINGS EVEN A FACTORY RESTORE AND IT WILL NOT TURN OFF, NOW CANNOT WATCH ANYTHING ON MOVIES ETC

Teljesítmény

Gyenge

Dizájn

Kiváló

Egyszerű használat

Átlagos

A fordítás jelenleg nem érhető el, próbálja meg később

0

0

Válasz a következőtől: Sony Support Team
2024.02.21.

Hi,

Thank you for your review.
We're sorry to learn that you've got the Talkback feature turned on on your Sony XR-85X95J TV and you can't turn it off, and we'd like to assist.

Please, try holding the mute button on your remote control for more than 5 seconds to turn off this feature.

If you need any assistance in the future, you can contact us using this link: https://cutt.ly/JwU9zuYo

Mazen @ Sony Support UK

0

Best TV I've ever owned!

65" class (64.5" diag) 2024.02.04. Rendezés elve: JohnB352 (USA) Ellenőrzött vásárló Ellenőrizve

I really like the fact that this TV integrates so well with my Android phone. It has a lot of settings, to customize my viewing experience. To many features to mention. But I really like this TV.

Képminőség

Kiváló

Hangminőség

Kiváló

Teljesítmény

Kiváló

Funkciók

Kiváló

Dizájn

Kiváló

Egyszerű használat

Kiváló

A fordítás jelenleg nem érhető el, próbálja meg később

0

0

Válasz a következőtől: Sony North America Customer Support
2024.02.05.

Hi JohnB352, We are thrilled to hear that your new Sony BRAVIA X95J is the best TV you have ever owned. Thank you for your purchase. Enjoy! Vincent

0

Bien mais...

164 cm (65") 2024.02.03. Rendezés elve: cathy26 (Franciaország)

Je viens d'installer la TV en suivant les instructions indiquées sur l'écran pour connecter l'ensemble des périphériques. La télécommande fonctionne très bien pour le son et la navigation mais impossible d'éteindre ou de rallumer la tv avec celle-ci. Elle est muette. Je suis obligée de débrancher la prise électrique à chaque fois. Je n'ai pas encore trouvé le bouton d'allumage sur l'écran malgré mes différentes recherches sur le site Sony.

Teljesítmény

Kiváló

Dizájn

Kiváló

Egyszerű használat

Átlagos

A fordítás jelenleg nem érhető el, próbálja meg később

0

0

Válasz a következőtől: Sony Support Team
2024.02.05.

Bonjour,

Nous vous prions de bien vouloir accepter nos excuses pour les désagréments occasionnés.
Le bouton d'alimentation se trouve sur le côté gauche (accessible en retirant le couvercle latéral).

Veuillez consulter le lien ci-dessous pour plus d'informations :
https://cutt.ly/ywXLLeJB
(copiez et collez cette adresse dans votre navigateur).
Pour le bouton d'alimentation de votre télécommande, veuillez suivre les étapes indiquées sur le lien ci-dessous :
https://cutt.ly/ywXLZG9j
(copiez et collez cette adresse dans votre navigateur).

Soukaina@Sony Support FR

0

Sony X95J Bravia XR is Excellent

85" class (84.6" diag) 2024.01.03. Rendezés elve: DM Lopez (USA) Ellenőrzött vásárló Ellenőrizve

We purchased this tv about a month ago and we are so happy with the TV,. The picture and sound quality is excellent and it is so easy to use and manuver through the functions and settings.

Képminőség

Kiváló

Hangminőség

Kiváló

Teljesítmény

Kiváló

Funkciók

Kiváló

Dizájn

Kiváló

Egyszerű használat

Kiváló

A fordítás jelenleg nem érhető el, próbálja meg később

0

0

Válasz a következőtől: Sony North America Customer Support
2024.01.10.

Hi DM Lopez, Thanks for your feedback. We are thrilled to hear that you are so happy with your new Sony BRAVIA 4K smart Google TV. We always strive to deliver the best picture and sound quality with our TVs. Thank you for your purchase. Enjoy! Vincent

0

Bild Super, aber friert gelegentlich ein

189 cm (75”) 2023.12.25. Rendezés elve: ZeljkoZel (Németország)

TV macht vom Bild her einen super Eindruck, leider hängt es sich zwischendurch auf. D.h. es fängt an zu ruckeln und friert ein und der TV muss dann neu gestartet werden. Hab schon das CI Modul ausgetauscht. Problem tritt auch bei App Nutzung (Amazon Prime) auf. Ist mein erster Google TV,, wenn jetzt das Problem gelöst werden kann gibt's 4 Sterne, aktuell nur 2 Werde jetzt Sony kontaktieren!

Teljesítmény

Átlagos

Dizájn

Kiváló

Egyszerű használat

A fordítás jelenleg nem érhető el, próbálja meg később

0

0

Válasz a következőtől: Sony Support DE
2024.01.05.

Hi,

vielen Dank für dein Feedback. Wir freuen uns, dass du mit deinem neuen Fernseher so zufrieden bist.
Und es tut uns leid, dass du ein Problem mit dem Fernseher hast.
Stell bitte sicher, dass du die neueste Softwareversion hast: https://cutt.ly/7wHjAvDU
Es ist zu empfehlen, die Daten im Cache zu löschen, um die Leistung des Gerätes zu verbessern.
Gehe bitte dazu wie folgt vor: Home / Einstellungen / System / Speicher / Daten im Cache und lösche die Daten im Cache.
Solltest du noch Hilfe benötigen, empfehlen wir dir, uns direkt zu kontaktieren. Die Kontaktdaten findest du unter dem folgenden Link:https://cutt.ly/owYLc1ob

Rana @Sony Support DE

0

Terrible longevity

65" class (64.5" diag) 2023.12.13. Rendezés elve: Hieronimus83 (USA) Ellenőrzött vásárló Ellenőrizve

I got this tv as a replacement unit for uniformity issues. This one was fine for the first six months and then it just developed These green blotches. The uniformity is getting worse as time goes on. It’s quite a shame that Sony won’t stand behind their product longer than one year because they know they make products that could fail just after. Because when I called and asked about fixing the issue, they told me that I was out of luck.

Képminőség

Gyenge

Hangminőség

Teljesítmény

Megfelelő

Funkciók

Dizájn

Egyszerű használat

A fordítás jelenleg nem érhető el, próbálja meg később

0

0

Válasz a következőtől: Sony North America Customer Support
2023.12.20.

Hi Hieronimus83,

This is not the experience that we want you to have. Your feedback is extremely important to us and is very much appreciated. We would like to know more about what happened and help you out. Please email us at socialsupport@am.sony.com with the following details:

Name:
Username:
Model Number:
Issue:
Telephone Number:
Case Number:

Sincerely,
-Ralph

0

Very antiquated and obsolete undependable controle

75" class (74.5" diag) 2023.12.07. Rendezés elve: Boss458ad467ghyt (USA) Ellenőrzött vásárló Ellenőrizve

Picture and sound are excellent, set up, and control of features is difficult and erratic. Seems like the controller and TV are occasional on different channels

Képminőség

Kiváló

Hangminőség

Kiváló

Teljesítmény

Átlagos

Funkciók

Megfelelő

Dizájn

Átlagos

Egyszerű használat

Gyenge

A fordítás jelenleg nem érhető el, próbálja meg később

0

0

Válasz a következőtől: Sony North America Customer Support
2023.12.13.

Hi Boss458ad467ghyt,

Thank you for the review and we're glad to hear that you like the picture and sound quality of the TV. We're sorry to hear what happened with the controls of your TV. We need more exact details regarding your concern. For us to better assist you, please email us at socialsupport@am.sony.com with the following details:

Name:
Sony Username:
Model Number:
Issue:
Telephone Number:

Hope to hear from you soon,
-David

0

Toller Fernseher

215 cm (85'') 2023.10.20. Rendezés elve: THO666 (Németország)

Toller Fernseher mit erstklassigem Bild.. Beim Ton ist ein subwoofer ein muss . Ausstattungsmässig ist alles dabei was man braucht . Würde ich direkt wieder kaufen !

Teljesítmény

Kiváló

Dizájn

Kiváló

Egyszerű használat

Kiváló

A fordítás jelenleg nem érhető el, próbálja meg később

0

0

0

Naff product, keeps shutting down. Don't buy

164 cm (65") 2023.10.18. Rendezés elve: Katiej22 (Egyesült Királyság)

Expensive, not a great picture and keeps shutting down. DON'T BUY

Teljesítmény

Gyenge

Dizájn

Átlagos

Egyszerű használat

Gyenge

A fordítás jelenleg nem érhető el, próbálja meg később

0

0

Válasz a következőtől: Sony support team
2023.10.20.

Hi,

Thank you for your feedback.
We're sorry to learn that your TV turns itself off frequently.
We recommend following the steps on the link below to resolve the issue:
https://cutt.ly/lwWuGZL6
If the issue remains, we would like to be able to offer some assistance, so please don't hesitate to contact us here: https://cutt.ly/q8P6ehW, (Copy and paste the link in your browser).

Sony support UK

0

Great TV

65" class (64.5" diag) 2023.08.24. Rendezés elve: BBB3 (USA) Ellenőrzött vásárló Ellenőrizve

I bought this a few months ago and have really enjoyed it

Képminőség

Kiváló

Hangminőség

Kiváló

Teljesítmény

Kiváló

Funkciók

Kiváló

Dizájn

Kiváló

Egyszerű használat

Kiváló

A fordítás jelenleg nem érhető el, próbálja meg később

0

0

Válasz a következőtől: Sony North America Customer Support
2023.08.28.

Hi BBB3, You've made an excellent choice! We're thrilled to hear that you're enjoying your Sony X95J. Everything you watch becomes more detailed and immersive with true-to-life 4K HDR, powered by the all-new Cognitive Processor XR. Feel the intensity of the sun and experience all the stars of the night sky with Full Array LED and XR Contrast Booster. Seamlessly browse your favorite streaming services, all in one place and get the most out of next-gen gaming with BRAVIA XR HDMI 2.1 enabled TVs featuring 4K/120Hz and BRAVIA Game Mode for increased frame rate and reduced input lag. Thanks for choosing Sony! -Sam

0

Qualité d'image et de produit médiocre

189 cm (75”) 2023.08.16. Rendezés elve: Evo210 (Franciaország)

J'ai acheté ce téléviseur en pensant acheter le Haut de Gamme SONY. En faite non pas du tout, une image salle, la grille du retro éclairage toujours visible, film, jeux, émissions, la grille est visible et nuis gravement à l'immersion, bug du HDMI écran scindé en 2 quand on branche un pc 120 images par seconde, ou écran clignotant malgré de nombreux câble HDMI changé, bug du son en mode EARC coupure au bout de 5, 10, 15 minutes, payé 2400€ pour un téléviseur soi disant Haut gamme Sony. je vous parle même pas du service après vente qui vous disent : " tout ceci est normal et que c'est ce qui ce fait de mieux chez SONY " plus jamais j'achèterais cette marque qui était le leader sur le marché mais cela il y a bien longtemps. Je me retrouve avec un téléviseur pour lequel je ne suis pas satisfait et qui devient un calvaire tout les jours des que l'on allume notre télé, obligé de la débrancher pour régler les problèmes que cette TV nous cause chaque jour .

Teljesítmény

Gyenge

Dizájn

Egyszerű használat

Gyenge

A fordítás jelenleg nem érhető el, próbálja meg később

2

0

Válasz a következőtől: Sony Support Team
2023.08.18.


Bonjour Evo210,

Merci pour votre commentaire !

Nous vous prions de bien vouloir accepter nos excuses pour les désagréments occasionnés avec votre appareil.

Afin de régler le souci d'image que vous rencontrez avec votre TV, veuillez suivre ce qui suit :

1- Veuillez vérifier si la TV est à jour : https://bit.ly/3E3Ax22

2- Consulter le lien suivant pour tout souci d'image : https://bit.ly/47GbKyT

3- Merci de suivre les étapes générales ci-dessous pour régler tout problème sur la TV : https://bit.ly/3OJG4zE

4- En ce qui concerne la qualité d'image , veuillez suivre ces conseilles : https://bit.ly/44eqSAC

Si le souci subsiste, le mieux est de contacter notre Support : https://bit.ly/3J5xLus

(Copiez-collez ces adresses dans votre navigateur)

Safwa @Sony Support FR

0

Hält nicht was es verspricht

164 cm (65") 2023.07.18. Rendezés elve: Buri12 (Németország)

Leider erfüllt der Fernseher nicht die Kritierien, die im Verkaufsgespräch hochgepriesen wurden. Vor allem bei schnellen Bewegungen, da reicht z.B. Fußball schauen, sind die Hintergründe total verschwommen und es treten Schleier und Nachzieheffekte um die sich bewegende Objekte. Bei mir wurde auf Grund dieser Mängel das Mainboard ausgetauscht, weitere Reparaturen werden wehement abgelehnt und SONY verweist auf die richtigen Einstellungen, vor allem bei Motionflow. Hier habe ich alles schon durchprobiert, es gibt keine Verbesserung. Der Support lehnt mittlerweile einen Mangel ab (nach erfolgter Reparatur!) und zeigt sich komplett unkooperativ. Mehr oder weniger komplett im Stich gelassen, hätte ich von SONY so nicht erwartet!

Teljesítmény

Gyenge

Egyszerű használat

Gyenge

A fordítás jelenleg nem érhető el, próbálja meg később

1

0

Válasz a következőtől: Sony Support Team
2023.07.21.

Hi Buri12,

vielen Dank für dein Feedback. Es tut uns leid zu hören, dass du solche Erfahrung hattest. Da wir mehr Informationen
über das Problem benötigen, empfehlen wir dir, uns direkt zu kontaktieren. Die Kontaktdaten findest du unter dem folgenden Link: https://bit.ly/3ml4Zzn

Hadir @Sony Support DE

0

Not impressed

85" class (84.6" diag) 2023.06.29. Rendezés elve: Abaddon Azazel (USA) Ellenőrzött vásárló Ellenőrizve

I think the remote is the nicest I've seen. But I'm not impressed by Sony. The prices you guys charge versus the bang I get... No bueno :(:(

Képminőség

Átlagos

Hangminőség

Átlagos

Teljesítmény

Átlagos

Funkciók

Megfelelő

Dizájn

Megfelelő

Egyszerű használat

Kiváló

A fordítás jelenleg nem érhető el, próbálja meg később

0

1

Válasz a következőtől: Sony North America Customer Support
2023.06.29.

Hi Abaddon, Thanks for the feedback. While we're glad that you like the new remote control design, we're sad to hear that you are not impressed with the TV. Are you experiencing some issues with your TV or are you looking for some features?

If you need assistance with your TV, you may reach us at socialsupport@am.sony.com with the following details :

Full Name:
Best Buy Username:
Telephone Number:
Sony Model Number:
Additional Information regarding your experience with the TV:

We are sorry for the inconvenience and hope to speak to you to resolve this matter.

Sincerely,
-Craig

0

Super Fernseher.

164 cm (65") 2023.06.24. Rendezés elve: Gamefr3ak (Németország)

Der Fernseher an sich ist super, gute wertige optik und einfach zu bedienen. Er ist sehr reaktionsschnell, hat an sich gutes bild vor allem in HDR, bis auf einen kleinen teil der ecken, die sind etwas dunkler zum rest des bildschirms aber das sieht man nur wenn ein weißes bild gezeigt wird. Vorher hatte ich einen Samsung und da war die abdunkelung viel schlimmer, die betroffene Fläche war auch größer in den ecken egal bei welcher Farbe. Die Lautsprecher an sich könnten etwas besser sein aber ansonsten bin ich sehr zufrieden mit dem Fernseher und bereue den kauf definitiv nicht.

Teljesítmény

Kiváló

Dizájn

Kiváló

Egyszerű használat

Kiváló

A fordítás jelenleg nem érhető el, próbálja meg később

1

0

0

disapointing

189 cm (75”) 2023.06.22. Rendezés elve: Veryunhappy99 (Egyesült Királyság)

the tv's basic controls work fine like many i have problems recording to an external mechanical disk drive via usb sooner or later it will lose everything on the drive, which will then have to be de-registered and re-registered to work again. a process that deletes ALL existing recordings control via alexa or google voice is intermittant, particularly via alexa (yes i was using the correct app) it was exasperating for the apps to tell me the tv was in a mode to recieve voice commands, yet 3 or 4 tries later it was, in which time i could have walked to the tv and saved my voice

Teljesítmény

Megfelelő

Dizájn

Egyszerű használat

Megfelelő

A fordítás jelenleg nem érhető el, próbálja meg később

1

1

Válasz a következőtől: Sony support team
2023.06.26.

Hi,

Thank you for your feedback.
We're sorry to learn that you're facing multiple issues with your TV.
We recommend using a compatible HDD device for recording to avoid any issues, for more info check this link: https://bit.ly/46o8VS9
Regarding the issue with Alexa/Google Assistant, we recommend following the steps below to resolve the issue:
-Unplug the TV from the mains for two minutes while disconnecting any external devices, and restart your router.
-Make sure that your TV is up-to-date: https://bit.ly/3peLAlv
-Test with a different network, like a personal hotspot.
-Reset the TV to the factory settings: https://bit.ly/34yUkYZ
If any issue remains, we would like to be able to offer some assistance, so please don't hesitate to contact us here: https://bit.ly/3S7Vlue

Hana @Sony support UK

0

Tolles Bild

164 cm (65") 2023.06.09. Rendezés elve: Netplayer80 (Németország)

Top Bild ,starkes hdr, rund um zufrieden. Performance ist erstklassig. Keider zu früh gekauft und keine ps5 abgesaubt. Tv läuft übrigens spitze mit ps5 auch ps4 wird aufgewertet

Teljesítmény

Dizájn

Kiváló

Egyszerű használat

A fordítás jelenleg nem érhető el, próbálja meg később

1

0

0

Super toller TV: Sony XR-85X95J

215 cm (85'') 2023.05.29. Rendezés elve: JJT64 (Németország)

Bild und Ton haben uns von der ersten Sekunde an begeistert. Habe ihn wegen der beiden Sat-Tuner gekauft. Hierdurch kann man ein Programm aufnehmen und gleichzeitig ein anderes gucken. Hier noch Tipps für eine schnellere Bedienung des TVs: Nach der Kanalsuche mit SAT-Tuner sollte man sich für einen Satelliten entscheiden. Nach Abschluss der Suche werden mehrere Rubriken angezeigt und man kann die, die man nicht braucht löschen oder ausblenden. - Astra 19.2 / Satellit / Favoriten / Beliebte Filme / etc. - Habe mich für "Satellit" entschieden, da dort auf allen Sendern ein Bild empfangen wurde. Wenn man nun alle anderen Rubriken löscht, wird der TV in der Bedienung schneller. Zusätzlich wird das Fernsehprogramm für alle Sender nun bis zu 5 Tage im voraus angezeigt. "Ich denke, dass liegt daran, das der TV den internen Speicher nun nicht mehr aufteilen muss.) @Sony: Hier wäre mehr Speicher wünschenswert." Der TV ist echt spitze. Bei zukünftigen Käufen würde ich immer erst gucken, ob Sony ein passendes Produkt anbieten.

Teljesítmény

Dizájn

Kiváló

Egyszerű használat

Kiváló

A fordítás jelenleg nem érhető el, próbálja meg később

1

0

0

Toll!

189 cm (75”) 2023.04.26. Rendezés elve: Mickie Mllr (Németország)

Wir sind absolut begeistert und möchten ihn nicht mehr hergeben

Teljesítmény

Kiváló

Dizájn

Kiváló

Egyszerű használat

Kiváló

A fordítás jelenleg nem érhető el, próbálja meg később

1

0

0

Tolle Extras wie zwei Resiver für den Empfang.

164 cm (65") 2023.04.11. Rendezés elve: Bienlein (Németország)

Bildqualität und Ton überraschend gut. Würde ich wieder kaufen, ich hatte bereits einen Sony, allerdings kleiner und war da schon von der Qualität überzeugt. Das Gerät hat ausreichend Anschlussmöglichkeiten für Extras.

Teljesítmény

Kiváló

Dizájn

Kiváló

Egyszerű használat

Kiváló

A fordítás jelenleg nem érhető el, próbálja meg később

1

0

0

Top Bild jedoch…

164 cm (65") 2023.03.29. Rendezés elve: Goekhan (Németország)

Ein top Fernsehgerät. Jedoch hat meines ein gravierendes Ausleuchtungsproblem, welches sich auf das Bild wiederspiegelt.Sollte bei dieser Preis Kategorie nicht sein. das Gerät wird demnächst ausgetauscht. Ich würde Sony immer wieder empfehlen, jedoch ist der Kundendienst (Softronics) von Sony in Hamburg eine kathastrophe. Sony sollte sich eine andere Dienstleister Werkstatt suchen. Das nächste mal würde ich sogar soweit gehen und den Hersteller wechseln, nur aufgrund des miserablen Kunden Services der Werkstatt von Sony.

Teljesítmény

Kiváló

Dizájn

Egyszerű használat

Kiváló

A fordítás jelenleg nem érhető el, próbálja meg később

2

0

Válasz a következőtől: Customer Service
2023.03.31.

Hi Goekhan,

danke für dein Feedback. Gerne leiten wir dein Feedback an die zuständige Stelle in unserem Haus weiter, damit es gegebenenfalls berücksichtigt werden kann. Probiere mal die folgende Schritte: https://cutt.ly/U49jjUb
Solltest du noch Hilfe benötigen, empfehlen wir dir, uns direkt zu kontaktieren. Besuche unsere Website, um mit uns Kontakt aufzunehmen:

http://bit.do/fJYmt

Gehad @Sony Support DE

0

Super Fernsehen!

215 cm (85'') 2023.03.19. Rendezés elve: Mario Irrgang (Németország)

Alles super! Würde den Fernseher weiterempfehlen! Habe schon immer Sony Gerät!

Teljesítmény

Kiváló

Dizájn

Kiváló

Egyszerű használat

Kiváló

A fordítás jelenleg nem érhető el, próbálja meg később

0

0

0

Gridmuster, Dirty Screen Effekt: Nicht zu empfehle

189 cm (75”) 2023.03.12. Rendezés elve: jan535275 (Németország)

Kann diesen TV nicht empfehlen! In der 75 Zoll Version starke Gittermustereffekte. Habe ich so bei einem TV noch nicht erlebt. Ist auch bekannt, dass dieser TV diese Probleme hat.

Teljesítmény

Gyenge

Dizájn

Gyenge

Egyszerű használat

Gyenge

A fordítás jelenleg nem érhető el, próbálja meg később

3

0

Válasz a következőtől: Customer Service
2023.03.15.

Hi jan535275,

es tut uns leid dies zu hören. Da wir mehr Informationen benötigen, empfehlen wir dir, uns direkt zu kontaktieren. Besuche unsere Website, um mit uns Kontakt aufzunehmen: http://bit.do/fJYmt (kopiere den Link und füge ihn in ein neues Browserfenster ein).

Gehad @Sony Support DE

0

Sony XR-65X95J

164 cm (65") 2023.03.05. Rendezés elve: Saxius77 (Németország)

Wir haben den Fernseher jetzt zwei Wochen im Gebrauch und sind sehr zufrieden. Sehr angetan hat mich die stylische Fernbedienung mit den dezent beleuchteten Tasten im dunkeln. Das Bild ist top und Inhalte in UHD/HDR sehen auch super aus Was mich jedoch stört ist die Teils recht komplizierte Bedienung und das man kein Timeshift nutzen kann wenn man eine Festplatte zum aufzeichnen dran hat. Dafür ist die Vorspielgeschwindigkeit richtig Top.

Teljesítmény

Kiváló

Dizájn

Kiváló

Egyszerű használat

Átlagos

A fordítás jelenleg nem érhető el, próbálja meg később

0

0

Válasz a következőtől: Customer Service
2023.03.08.

Hi Saxius77,

danke für dein Feedback und es tut uns leid, dass du eine Schwierigkeit hast. Unter dem folgenden Link findest du eine hilfreiche Anleitung für Timeshift: https://cutt.ly/Z8Jdm8O Diese Funktion ist nur in bestimmten Regionen, Ländern und für bestimmte Gerätemodelle verfügbar. Solltest du noch Hilfe benötigen, empfehlen wir dir, uns direkt zu kontaktieren. Besuche unsere Website, um mit uns Kontakt aufzunehmen: http://bit.do/fJYmt

Gehad @Sony Support DE



0

After one year screen is faulty,

189 cm (75”) 2023.02.19. Rendezés elve: wollwear9128 (Egyesült Királyság)

I bought this about 12 months ago and there were always band in the middle of screen . But about two month ago I noticed the issue you see in the middle is different light or another option right half of screen is darker and also20% from left side too. I contact customer support ,18 days emailing, absolutely they don't care. I bought this for £2000 , sony customer service is very bad. I am very disappointed. I am sony customer, but after this experience never ever.

Teljesítmény

Megfelelő

Dizájn

Kiváló

Egyszerű használat

Kiváló

A fordítás jelenleg nem érhető el, próbálja meg később

4

1

Válasz a következőtől: Sony Support Team
2023.02.23.

Hi,
Thank you for your review.
This is not a malfunction. It is a characteristic of the backlight of the liquid crystal panel.
We recommend using the TV in a well lit environment as that shouldn't affect the normal viewing condition.
Use recommended setting for brightness is 50-70%.
If you need further assistance you can contact us using this link: https://bit.ly/2NwYLXL
Elshahat @Sony Support UK

0

Sony - 65" Class BRAVIA XR X95J

65" class (64.5" diag) 2023.02.14. Rendezés elve: Qureshi (USA) Ellenőrzött vásárló Ellenőrizve

Very happy with the purchase of this Sony TV. It was more than I wanted to pay but it was on sale and I’m really glad that I went ahead and this one the quality is fantastic.

Képminőség

Kiváló

Hangminőség

Kiváló

Teljesítmény

Kiváló

Funkciók

Kiváló

Dizájn

Egyszerű használat

A fordítás jelenleg nem érhető el, próbálja meg később

0

1

Válasz a következőtől: Sony North America Customer Support
2023.02.14.

Hi Qureshi,
Fabulous! We're really glad we were able to give you a great deal. We always strive to deliver the best quality with our TVs. With the BRAVIA XR X95J, 4K HDR has never felt more real, with true-to-life contrast and enhanced viewing angles, powered by the all-new Cognitive Processor XR™. Full Array LED enhanced by XR Contrast Booster 10 delivers an ultra-realistic picture with deep, detailed blacks and refined peak brightness. See an amazing picture from anywhere in the room with X-Wide Angle and X-Anti Reflection technologies. Whereas with BRAVIA XR A80J, you will enjoy a premium OLED picture with contrast and color that feels deep, natural, and real. The revolutionary Cognitive Processor XR™ optimizes thousands of on-screen elements simultaneously for a lifelike picture. Feel the action with Acoustic Surface Audio+ and experience truly immersive sound that perfectly matches the picture on screen. Thank you for choosing Sony! - Kris

0

It frequently restarts while watching, worst choic

75" class (74.5" diag) 2023.02.13. Rendezés elve: Maddykad (USA) Ellenőrzött vásárló Ellenőrizve

It frequently restarts while watching, worst quality and don’t buy this tv.

Képminőség

Gyenge

Hangminőség

Gyenge

Teljesítmény

Gyenge

Funkciók

Gyenge

Dizájn

Gyenge

Egyszerű használat

Gyenge

A fordítás jelenleg nem érhető el, próbálja meg később

0

1

Válasz a következőtől: Sony North America Customer Support
2023.02.14.

Hi Maddykad, We regret to hear that the TV frequently restarts while you're watching. This is definitely not the viewing experience we'd like you to have. We'd love to help you troubleshoot your problem and turn your experience around.

Does it restart when watching a TV program or when streaming through an app?

In the meantime, please check the following recommendations to troubleshoot the problem:

https://www.sony.com/electronics/support/televisions-projectors-lcd-tvs-android-/xr-75x95j/articles/00114471

We also recommend ensuring the software is updated. Performing a software update improves general performance of the TV.
https://www.sony.com/electronics/support/lcd-tvs-android-x95j-series/xr-75x95j/software/00280965



If this does not help, please email us at socialsupport@am.sony.com with the following details:

Name:
Username:
Model Number:
Issue:
Telephone Number:

Sincerely, Erin

0

Very nice, clarity, sounds & quality.

75" class (74.5" diag) 2023.02.11. Rendezés elve: Justiniano (USA) Ellenőrzött vásárló Ellenőrizve

Bought it 2 months ago, best TV I owned, quality, clarity super, sounds super & the price affordable.

Képminőség

Kiváló

Hangminőség

Kiváló

Teljesítmény

Kiváló

Funkciók

Kiváló

Dizájn

Kiváló

Egyszerű használat

A fordítás jelenleg nem érhető el, próbálja meg később

0

1

Válasz a következőtől: Sony North America Customer Support
2023.02.13.

Hi Justiniano, Awesome! We are so glad to hear that you are happy with your new TV's picture and sound quality! Discover how real TV can be when you combine a Full Array LED panel with our Cognitive Processor XR™ in a beautiful Seamless Edge design that keeps you focused on the picture. Thank you so much for choosing Sony! -Carl

0

Geht so

189 cm (75”) 2023.02.06. Rendezés elve: Sven 1979 (Németország)

Ist gut der TV,ihr könnt aber besser,und die ZBB könnte für online Stream besser sein.

Teljesítmény

Átlagos

Dizájn

Kiváló

Egyszerű használat

A fordítás jelenleg nem érhető el, próbálja meg később

0

0

Válasz a következőtől: Sony Support DE
2023.02.13.

Hi Sven,

vielen Dank für dein Feedback. Da wir mehr Informationen
über das Streaming-Problem benötigen, empfehlen wir dir, uns direkt zu kontaktieren. Die Kontaktdaten findest du unter dem folgenden Link: http://bit.do/fMnKn.
(Kopiere den Link und füge ihn in ein neues Browserfenster ein).

Hadir @Sony Support DE

0

Du cinéma chez soi

164 cm (65") 2023.01.29. Rendezés elve: IlyesR (Franciaország)

Qualité image et son exceptionnelle couplée avec une barre de son dolby atmos du cinéma chez soi à merveille.

Teljesítmény

Dizájn

Kiváló

Egyszerű használat

A fordítás jelenleg nem érhető el, próbálja meg később

0

0

0

Tv très belle et fonctionnel qualité Sony

164 cm (65") 2023.01.27. Rendezés elve: Franckiche (Franciaország)

Tv oled pas obligatoire avec ce type de tv image couleur et pas sacade image

Teljesítmény

Kiváló

Dizájn

Kiváló

Egyszerű használat

Kiváló

A fordítás jelenleg nem érhető el, próbálja meg később

0

0

0

Super Bild leichte Bedienung und zum zocken extra

164 cm (65") 2023.01.25. Rendezés elve: Denis Bavcic (Németország)

Vor einem Monat gekauft keine Sekunde bereut den Kauf SUPER VIELEN DANKESCHÖN

Teljesítmény

Dizájn

Egyszerű használat

Kiváló

A fordítás jelenleg nem érhető el, próbálja meg később

0

0

0

Écran remarquable !

215 cm (85'') 2023.01.16. Rendezés elve: Hanoï 1949 (Franciaország)

J’avais un Samsung 165 mais quand vous passez devant un SONY 215 !!! Vous craquez et je vous le conseille

Teljesítmény

Kiváló

Dizájn

Kiváló

Egyszerű használat

Kiváló

A fordítás jelenleg nem érhető el, próbálja meg később

0

0

0

Terrible Grid Effect Issues

215 cm (85'') 2023.01.16.  (Egyesült Királyság)

I bought the 85" version of the Sony X95J TV back on it's initial release back in July 2021 and other than experiencing a few small launch niggles (eventually all fixed via Sony updates) I thought the TV was great. However, and this is a BIG however, over the past few weeks there's now an atrocious level of DSE (dirty screen effect) meaning I now have a faded but very noticeable grid effect covering the entire screen. It's very visible most of the time and looks worse whenever the image or content your viewing pans up or down, it's like trying to watch your TV through a wire mesh fence. I contacted Sony support about the issue and their response was appalling stating that this issue was just a characteristic of that type of TV and it was just a phenomenon I'd have to accept....for a £3,700 TV?!?!?

Teljesítmény

Gyenge

Dizájn

Egyszerű használat

A fordítás jelenleg nem érhető el, próbálja meg később

7

1

Válasz a következőtől: Sony support team
2023.01.19.

Hi Bustermcculloch,

Thank you for your feedback.
We sincerely apologise for the whole experience that you went through.
Having read your feedback, we would like to be able to offer some assistance, so please don't hesitate to contact us using the details here: https://bit.ly/2VBcJwW.

Hana @Sony support UK

0

Viele Extras

215 cm (85'') 2023.01.15. Rendezés elve: Holger Kienzler (Németország)

Momentan ist er Top muss allerdings erst mal so lange dienen wie der alte Bravia den ich habe und immer noch funtktioniert.

Teljesítmény

Kiváló

Dizájn

Kiváló

Egyszerű használat

Kiváló

A fordítás jelenleg nem érhető el, próbálja meg később

0

0

0

Vertical bands of DSE RUIN my viewing experience

75" class (74.5" diag) 2023.01.13. Rendezés elve: Perrypainter (USA) Ellenőrzött vásárló Ellenőrizve

Picture quality is great. However when watching any movies, as soon as the scene pans to the side there is a series of very distracting lines that make the image go lighter and darker and it has made me not even like watching the tv and makes it a miserable experience and Sony will not help me fix the issue.

Képminőség

Kiváló

Hangminőség

Átlagos

Teljesítmény

Megfelelő

Funkciók

Kiváló

Dizájn

Kiváló

Egyszerű használat

Kiváló

A fordítás jelenleg nem érhető el, próbálja meg később

0

1

Válasz a következőtől: Sony North America Customer Support
2023.01.14.

Hi Perrypainter,

Thank you for the review and we do apologize for the inconvenience. The picture quality will depend in the source that you're playing. The picture noise may have been produced during the recording of the video or image. This type of noise may happen when a camera with a high-resolution setting records a scene at night or in the dark. Check this article on how to resolve your issue.

https://www.sony.com/electronics/support/televisions-projectors-lcd-tvs-android-/xr-75x95j/articles/00114142

For us to better assist you, please email us at socialsupport@am.sony.com with the following details:

Name:
Sony Username:
Model Number:
Issue:
Telephone Number:

We are sorry again for the inconvenience and hope to speak to you to resolve this matter.

Regards,
David

0

Une très bonne télé

164 cm (65") 2023.01.10. Rendezés elve: Raftdu64 (Franciaország)

J’ai acheté se produits il y a moins 1 mois et j’en suis très content

Teljesítmény

Kiváló

Dizájn

Kiváló

Egyszerű használat

Kiváló

A fordítás jelenleg nem érhető el, próbálja meg később

0

0

0

Super tv de grande qualité et très belle !

164 cm (65") 2023.01.07. Rendezés elve: olpo06 (Franciaország)

J’ai acheté cette tv avant Noël, j’en suis vraiment très content, elle est parfaite et je suis un grand fidèle de la marque Sony et jamais déçu !

Teljesítmény

Kiváló

Dizájn

Kiváló

Egyszerű használat

Kiváló

A fordítás jelenleg nem érhető el, próbálja meg később

2

0

0

Ausgezeichnet

164 cm (65") 2023.01.06. Rendezés elve: Krolli (Németország)

Der TV ist ist der Wahnsinn. Satte natürliche Farben und sehr gute schwarz Werte (Nahe an einem OLED). Die integrierten Lautsprecher bieten einen für ihre Größe und Leistung sehr guten Ton, sodass jemand mit durchschnittlichen Tonanspruch auch auf eine zusätzliche Tonausgabe (Soundsystem/Soundbar) verzichten kann. Die Menüführung ist sehr einfach und die beleuchtete Fernbedienung mit "echter" gebürsteter Edelstahloberfläche auch im Dunkel sehr nützlich und Optisch sehr schick ist. Darüber hinaus ist er extrem reaktionsschnell und läuft mega flüssig. Und die Auflösung ist der Wahnsinn. Jetzt muss nur noch eine PS 5 her um das gesamte Können des TV ausreiten zu können:)

Teljesítmény

Kiváló

Dizájn

Kiváló

Egyszerű használat

Kiváló

A fordítás jelenleg nem érhető el, próbálja meg később

1

0

0

Spitzen Qualität und Bedienbarkeit

164 cm (65") 2023.01.01. Rendezés elve: myLANGE (Németország)

Viel Lob, vor allem das Bild und die SPDIF optische Tonausgabe sind sensationnell, habe den TON an externen Thorens Wandler angeschlossen. HDMI: Seit ich Ultra Kabel von Oehlbach verwende sind Unterbrechungsprobleme weg. Jetzt alles top mit externem Apple TV. Bisher einziger Nachteil: schlechtes unzureichendes Handbuch für Android TV. Konnte Google Meet installieren, Video Kamera und Ton geht, aber die externe Synchronisierung mit meinem Google Konto funktioniert nicht. Wer kann helfen ?

Teljesítmény

Kiváló

Dizájn

Kiváló

Egyszerű használat

A fordítás jelenleg nem érhető el, próbálja meg később

0

0

0

Hat alles, was das Herz begehrt!!!

189 cm (75”) 2022.12.27. Rendezés elve: MK360 (Németország)

Es gibt nichts, was der Fernseher nicht kann!!!!!!!

Teljesítmény

Kiváló

Dizájn

Kiváló

Egyszerű használat

Kiváló

A fordítás jelenleg nem érhető el, próbálja meg később

0

0

0

Was für Farben!

189 cm (75”) 2022.12.20. Rendezés elve: RenMue (Németország)

Ohne die Brilliant Einstellung läuft bei uns nichts mehr. Einfach zu schön das Bild. Der Ton läuft aber weiter über die Sorround Anlage, da können die eingebauten wirklich guten Speaker nicht mithalten. Hervorragend die Fernbedienung, speziell dort die direkt Tasten zu Netflix, Prime Video usw. Alles in allem ein Top 75Zoll TV für 1888€!

Teljesítmény

Kiváló

Dizájn

Kiváló

Egyszerű használat

Kiváló

A fordítás jelenleg nem érhető el, próbálja meg később

1

0

0

Great TV...

164 cm (65") 2022.12.12. Rendezés elve: Biendo (Egyesült Királyság)

I bought this two weeks ago and am happy so far...But, I had a bad experience with Sony Partner in charge of installation etc. They never turned to install the TV (Really useless and unprofessional...). Thanks to Sony customer services who step in and manage a quick refund.

Teljesítmény

Kiváló

Dizájn

Kiváló

Egyszerű használat

Kiváló

A fordítás jelenleg nem érhető el, próbálja meg később

2

1

0

Tolles Bild. Aber keine Bildschirmspiegelung

189 cm (75”) 2022.12.09. Rendezés elve: Kasablanka (Németország)

Hallo, habe den Fernseher jetzt ca. 6 Monate. Ich habe den Fernseher nur deshalb nur mit 3 Sternen bewertet aus 3 Gründen. 1. keine Bildschirmspiegelung mit Android Handy möglich. Obwohl Android auch als Betriebssystem auf dem Fernseher drauf ist 2. Bei kräftigem Bild , Einstellung Brilliant sind leichte Streifen an 2 Stellen sichtbar. 3. Kundenberater können kein richtiges Deutsch, und können nicht richtig weiterhelfen.

Teljesítmény

Dizájn

Egyszerű használat

A fordítás jelenleg nem érhető el, próbálja meg később

1

2

Válasz a következőtől: Sony Support DE
2022.12.12.

Hi Kasablanka,

vielen Dank für dein Feedback. Wir leiten es intern weiter, damit es berücksichtigt wird. Prüfe bitte den folgenden Link: https://bit.ly/3FteuCu
Solltest du noch Hilfe benötigen, empfehlen wir dir, uns direkt zu kontaktieren. Die Kontaktdaten findest du unter dem folgenden Link: http://bit.do/fMnKn.
(Kopiere den Link und füge ihn in ein neues Browserfenster ein)
Hadir @Sony DE

0

Image magnifique

164 cm (65") 2022.12.06. Rendezés elve: Jawa1973 (Franciaország)

J’ai choisi Sony pour la qualité du traitement de l’image et je ne suis pas déçu. L’image est très belle en BR, tout à fait correcte en dvd et juste somptueuse en 4K

Teljesítmény

Kiváló

Dizájn

Kiváló

Egyszerű használat

Kiváló

A fordítás jelenleg nem érhető el, próbálja meg később

0

0

0

Amazing as always

65" class (64.5" diag) 2022.11.04. Rendezés elve: Fubarfox (USA) Ellenőrzött vásárló Ellenőrizve

Our 65” X95J is stunning! We’ve had Bravia TVs in the past and they always amaze. This one is no exception. The best overall TV hands down. The sound is great, picture quality superb, and the aesthetic is fabulous. The modular panels on the back are so sleek and hide all of the cables perfectly. Very smart design! Highly recommend this TV!

Képminőség

Kiváló

Hangminőség

Kiváló

Teljesítmény

Kiváló

Funkciók

Kiváló

Dizájn

Kiváló

Egyszerű használat

Kiváló

A fordítás jelenleg nem érhető el, próbálja meg később

0

1

Válasz a következőtől: Sony North America Customer Support
2022.11.04.

Fantastic! Thank you for sharing your amazing experience with our product, Fubarfox! We are extremely pleased to hear you are happy and satisfied with the incredible picture quality, exceptional sound, stylish & good-looking design, and overall performance of the XR-65X95J. We also appreciate your good feedback with our BRAVIA TVs.

With the BRAVIA XR X95J, 4K HDR has never felt more real, with true-to-life contrast and enhanced viewing angles, powered by the all-new Cognitive Processor XR™. Full-Array LED enhanced by XR Contrast Booster 10 delivers an ultra-realistic picture with deep, detailed blacks and refined peak brightness.

Thank you for the perfect star review and for choosing Sony!

- Romeo

0

Top Bildqualität

164 cm (65") 2022.10.27. Rendezés elve: RAZY 74 (Németország)

Top Bild empfehlenswert - leider lange Knanlwechesel-/Umschaltzeiten.

Teljesítmény

Átlagos

Dizájn

Kiváló

Egyszerű használat

A fordítás jelenleg nem érhető el, próbálja meg később

1

0

Válasz a következőtől: Sony
2022.11.01.

Hi RAZY,

vielen Dank für dein Feedback. In Bezug auf den Kanalwechsel kannst du die Schritte unter dem folgenden Link ausprobieren: https://bit.ly/2BEydkP (Kopiere den Link und füge ihn in ein neues Browserfenster ein). Solltest du noch Hilfe benötigen, empfehlen wir dir, uns direkt zu kontaktieren. Besuche unsere Website, um mit uns Kontakt aufzunehmen: https://bit.ly/3NvSWZu.

Wael @Sony Support DE

0

Kein Screnn Mirroring Bildschirmspiegelung

189 cm (75”) 2022.10.14. Rendezés elve: Karagac Sükrü (Németország)

Hallo Eigenich bereue ich es, kein Bildschirmspiegelung und das Bild ist nicht so wie erhofft. 2000 € ausgegeben und kein Screen Mirroring. Mit Sat Receiver wird manchmal kein Bild 2160 Auflösung angezeigt Bei eine Bildwiederholungsrate (multi).

Teljesítmény

Gyenge

Dizájn

Megfelelő

Egyszerű használat

Gyenge

A fordítás jelenleg nem érhető el, próbálja meg később

1

1

Válasz a következőtől: Customer Service
2022.10.17.

Hi Karagac ,
vielen Dank für dein Feedback. Wenn du meinst, dass du den Bildschirm einer iPhone-/Smartphone- oder iPad-/Tablet-App auf dem Fernsehgerät nicht anzeigen möchtest, enthält dein TV schon solche Funktion, indem du folgende Anleitung befolgst: https://cutt.ly/sBHH2uz. In Bezug auf das Bild solltest du vielleicht die Bildeinstellungen und Bildmodi anpassen, um ein besseres Fernseherlebnis zu haben. Versuche in Ruhe die Bildeinstellungen, wie im folgenden Link, anzupassen bzw. zu ändern, vielleicht wird es danach für dich akzeptabler: https://cutt.ly/jBHHgkc. Mache bitte einen erneuten Satelliten-Suchlauf und überprüfe erneut, ob der Satelliten-Receiver dann Probleme macht. Solltest du noch Hilfe benötigen, empfehlen wir dir, uns direkt zu kontaktieren. Die Kontaktdaten findest du unter dem folgenden Link: http://bit.do/fMnKn.
Khaled @Sony Support DE

0

Love this TV!

65" class (64.5" diag) 2022.10.13. Rendezés elve: BillsFan4 (USA) Ellenőrzött vásárló Ellenőrizve

Love this TV. It’s probably the best TV I’ve owned. The upscaling is amazing. The new XR processor is for real. I’ve owned Sony TVs for decades now and plan to continue that trend. They have the best motion handling and upscaling in the industry. Best color accuracy too in my opinion. It does have a bit of blooming but I don’t ever notice it when real content is playing. I only see it on loading screens, mostly. I also don’t have any issues with screen uniformity, DSE or the “grid effect” on my 65” TV. The screen looks great and very uniform.

Képminőség

Kiváló

Teljesítmény

Kiváló

Funkciók

Dizájn

Kiváló

Egyszerű használat

Kiváló

A fordítás jelenleg nem érhető el, próbálja meg később

0

1

Válasz a következőtől: Sony North America Customer Support
2022.10.14.

Hi BillsFan4,
Thank you for being our Sony valued customer! We really appreciate how much you love and enjoying your Sony devices especially your new X95J TV. We always strive to deliver the best quality and features with our TVs. Our customer satisfaction is really important to us. Our BRAVIA X95J has the COGNITIVE PROCESSOR XR, a revolutionary TV processing technology that understands how humans see and hear to deliver intense contrast with deep blacks, high peak brightness, and natural colors. You will also enjoy all your HD content in close to 4K resolution and bring back lost texture and detail with intelligent TV processing XR 4K UPSCALING. Thank you for choosing SONY! - Kris

0

Great in a bright room

65" class (64.5" diag) 2022.10.04. Rendezés elve: Card21doc (USA) Ellenőrzött vásárló Ellenőrizve

After reviewing several tv’s, I had decided on a Samsung Q90, LG C1, or LG QNED 90. After viewing the TV’s, I eliminated the QNED as not bright enough. I really liked the C1, but was hesitant because of possible burn in. That left me with the Q90. I was all set to buy it, but right beside it was a Sony x90k. It was almost as good a picture as the Q90, but for several hundred less. I was then told about the x95k. He said it was even better than the the x90k, but very pricey. They had none in stock. I left to research the x95k. It was my good fortune to find a store demo x95j ( previous model ) on display. I bought it on the spot. The warranty started the day I bought it and I bought a 5 year warranty all for less than the x90k tv only. Now that I’ve had it for a month, I am extremely satisfied. I love watching sports, tv shows and movies. The picture is sharp. There are no motion blurs, highlights in hd are very good, haloing is acceptable and no reflections. I honestly think the only way you could tell the difference between this and a OLED is if they were side-by-side, and then not by much. In a bright room like mine, the x95 may even be superior. If price is an issue, the x90k would be a good alternative. I hooked the tv up to a Sony 5.1 surround sound that I’ve had for years and the sound is excellent. The sound from the tv can’t compare with surround sound or a sound bar, so I highly recommend spending the extra $$ on sound equipment. Again, I highly recommend this tv. I bought as a value play, but I would have paid more for it.

Képminőség

Kiváló

Hangminőség

Átlagos

Teljesítmény

Kiváló

Funkciók

Kiváló

Dizájn

Kiváló

Egyszerű használat

A fordítás jelenleg nem érhető el, próbálja meg később

0

0

Válasz a következőtől: Sony North America Customer Support
2022.10.05.

Hi Card21doc, Thank you for taking the time to share this amazing review! We're thrilled you like the picture sharpness, brightness level, and overall picture quality of your new Sony X95J. Everything you watch becomes more detailed and immersive with true-to-life 4K HDR, powered by the all-new Cognitive Processor XR. Feel the intensity of the sun and experience all the stars of the night sky with Full Array LED and XR Contrast Booster. Seamlessly browse your favorite streaming services, all in one place and get the most out of next-gen gaming with BRAVIA XR HDMI 2.1 enabled TVs featuring 4K/120Hz and BRAVIA Game Mode for increased frame rate and reduced input lag. You've made a great choice and thank you for choosing Sony! -Sam

0

Fantastic out of the box

65" class (64.5" diag) 2022.09.25. Rendezés elve: Stewpendous (USA) Ellenőrzött vásárló Ellenőrizve

Great TV with very user friendly operating system.

Képminőség

Kiváló

Hangminőség

Teljesítmény

Kiváló

Funkciók

Kiváló

Dizájn

Kiváló

Egyszerű használat

Kiváló

A fordítás jelenleg nem érhető el, próbálja meg később

0

0

Válasz a következőtől: Sony North America Customer Support
2022.09.25.

Hi Stewpendous,

Thank you so much for such an amazing review, and we are so pleased to hear you like your X95J, especially the outstanding picture out of the box and intuitive Google TV platform. At Sony we strive to put forward the best possible products for our customers. 4K HDR has never felt more real, with true-to-life contrast and enhanced viewing angles, powered by the Cognitive Processor XR™. Full Array LED enhanced by XR Contrast Booster 10 delivers an ultra-realistic picture with deep, detailed blacks and refined peak brightness. See an amazing picture from anywhere in the room with X-Wide Angle and X-Anti Reflection technologies.

Thank you for purchasing the 65" X95J and for choosing Sony!
-Jess

0

Meisterstück

164 cm (65") 2022.09.23. Rendezés elve: Christian Wurth (Németország)

Seit einigen Tagen in meinem Besitz und was soll ich sagen....Hätte nicht gedacht das man aus einem LCD LED TV soviel rausholen kann. Bin gewechselt von OLED zu FALD LED weil mir das OLED Bild auf Dauer zu Dunkel war und zu viele Details verschluckt werden gerade in dunklen Szenen. Auch auf die ständige Sorge vor Burn Ins hatte ich keine Lust mehr.! Das Design, Verarbeitung und die Fernbedienung sind absolut Premium und müssen keinen Vergleich zum Sony Z9J scheuen. Die Rückwand ein Traum...man kann alles verstauen und es sieht alles absolut clean und aufgeräumt aus. Bild & Ton sind absolut top und außerhalb der Norm. Schwarzwerte sind großartig und (nur) ein Level unter OLED und ja es gibt Blooming in gewissen Szenen aber die sind nicht gravierend und stören (mich) nicht im geringsten....dafür überwiegen einfach die positiven Dinge zu sehr. Absolute Kaufempfehlung....der TV ist sein Geld allemal wert.!

Teljesítmény

Kiváló

Dizájn

Kiváló

Egyszerű használat

Kiváló

A fordítás jelenleg nem érhető el, próbálja meg később

1

0

0

Auf jedem Fall Kaufempfehlung

189 cm (75”) 2022.09.14. Rendezés elve: Leontin (Németország)

Zuerst dachte ich an einem MiniLED anzuschaffen aber dieses Modell ist nur geil...Sony ist immer noch die beste Wahl...Scharf-Brillant-Augenweide etc...alles hat er

Képminőség

Kiváló

Hangminőség

Kiváló

Dizájn

Kiváló

Egyszerű használat

Kiváló

A fordítás jelenleg nem érhető el, próbálja meg később

1

0

0

Can’t beat it!

75" class (74.5" diag) 2022.09.13. Rendezés elve: FJLLJL (USA) Ellenőrzött vásárló Ellenőrizve

Our 2nd sony bravia, can’t beat the quality and picture. The best on the market!

Képminőség

Kiváló

Hangminőség

Kiváló

Teljesítmény

Kiváló

Dizájn

Kiváló

Egyszerű használat

Kiváló

A fordítás jelenleg nem érhető el, próbálja meg később

1

0

Válasz a következőtől: Sony North America Customer Support
2022.09.13.

Hi FJLLJL,
Thank you for a remarkable review! We're thrilled to hear your satisfaction with the incredible picture and quality of your new TV. Our BRAVIA X95J has the COGNITIVE PROCESSOR XR, a revolutionary TV processing technology that understands how humans see and hear to deliver intense contrast with deep blacks, high peak brightness, and natural colors. You will also enjoy all your HD content in close to 4K resolution and bring back lost texture and detail with intelligent TV processing XR 4K UPSCALING. Thank you for trusting SONY! - Kris

0

Tolles Bild aber Software Probleme

189 cm (75”) 2022.09.10. Rendezés elve: Schruppa (Németország)

Das Gerät ist im ganzen ok aber ist schon in der ersten Woche schon 2 hängen geblieben,erst nach Neustart ist er wieder gelaufen sowas dürfte bei Geräten in der Preisklasse über 2000 Euro nicht passieren.

Képminőség

Kiváló

Hangminőség

Kiváló

Dizájn

Kiváló

Egyszerű használat

Kiváló

A fordítás jelenleg nem érhető el, próbálja meg később

1

0

Válasz a következőtől: Customer Service
2022.09.12.

Hi Schruppa,

danke für dein Feedback und es tut uns leid, dass du ein Problem mit dem Gerät hast. Vergewissere dich, dass das Gerät auf dem neusten Stand ist. Die neuste Software Version findest du auf dem folgenden Link: https://cutt.ly/GCKyod8 Da wir mehr Informationen benötigen, empfehlen wir dir, uns direkt zu kontaktieren. Besuche unsere Website, um mit uns Kontakt aufzunehmen: http://bit.do/fJYmt (kopiere den Link und füge ihn in ein neues Browserfenster ein).

Gehad @Sony Support DE

0

Sony 75 tv

75" class (74.5" diag) 2022.09.09. Rendezés elve: Sf49ers (USA) Ellenőrzött vásárló Ellenőrizve

I have had the tv for 9 months now love it have not had any problems learning the features

Képminőség

Kiváló

Hangminőség

Átlagos

Teljesítmény

Kiváló

Dizájn

Kiváló

Egyszerű használat

Kiváló

A fordítás jelenleg nem érhető el, próbálja meg később

0

0

Válasz a következőtől: Sony North America Customer Support
2022.09.09.

Hi Sf49ers,

Perfect! We're thrilled that you are having a great experience with the X95J. With the BRAVIA XR X95J, 4K HDR has never felt more real, with true-to-life contrast and enhanced viewing angles, powered by the all-new Cognitive Processor XR™. Full Array LED enhanced by XR Contrast Booster 10 delivers an ultra-realistic picture with deep, detailed blacks and refined peak brightness. See an amazing picture from anywhere in the room with X-Wide Angle and X-Anti Reflection technologies. Thank you for choosing Sony!

-Ralph

0

Leider kaputt

164 cm (65") 2022.08.28. Rendezés elve: Norman Gr (Németország)

Leider ist das Panel genau von der Mitte an nach rechts kaputt. Könnte allerdings auch das Mainboard sein. Die komplette rechte Seite zittert, ruckelt und hunderte bunter Pixel gehen sporadisch an unterschiedlichen Stellen an und aus. Von daher warte ich mal auf das Austauschgerät. Danach werde ich meine Rezension anpassen bzw. eine neue schreiben.

Teljesítmény

Gyenge

Dizájn

Kiváló

Egyszerű használat

Gyenge

A fordítás jelenleg nem érhető el, próbálja meg később

2

0

Válasz a következőtől: Sony Support Team
2022.09.01.

Hi Norman,

vielen Dank für dein Feedback. Wir leiten es intern weiter, damit es berücksichtigt wird. Da wir mehr Informationen
über das Problem benötigen, empfehlen wir dir, uns direkt zu kontaktieren. Die Kontaktdaten findest du unter dem folgenden Link: http://bit.do/fMnKn.
(Kopiere den Link und füge ihn in ein neues Browserfenster ein).

Hadir @Sony Support DE

0

Worse than expected

189 cm (75”) 2022.08.27. Rendezés elve: Unclejibjab (Egyesült Királyság)

I bought my X95J around 5 months ago and am already on my 2nd unit because the panel on the first was no good. While the panel on the newer TV is better it still performs far below what I would expect from a top of the line non oled TV. This TV suffers quite severely from blooming for a FALD screen and performs far worse than a competitors screen I still own that is now 4 years old. The unit also suffers from lock ups where the whe unit becomes unresponsive and the only solution is to unplug and replug from the mains. I am left very disappointed with my purchase and expected a much more polished experience from a £2000 TV.

Teljesítmény

Megfelelő

Dizájn

Egyszerű használat

A fordítás jelenleg nem érhető el, próbálja meg később

2

4

Válasz a következőtől: Sony Support Team
2022.09.07.

Hi,

Thank you for your review.
We're sorry to learn that you're experiencing an issue with your Sony XR-75X95J, as an attempt to resolve the issue, we recommend making sure that your TV is up to date here: http://bit.do/fVbnK
We also like to recommend following the steps in this link: http://bit.do/fU7v3 that will guide you on how to adjust the picture settings & this link for our definitive guide to the perfect TV picture settings: http://bit.do/fU7v5
Also we recommend clearing the cached data to refresh the TV by pressing Home - Settings - Device Preferences - Storage - Internal Shared Storage - Cached data - Clear
You can also perform a factory date reset by following this link: https://bit.ly/3AyDrvb
If the issue persists, we would like to be able to offer some assistance, so please don't hesitate to contact us using the details here: https://bit.ly/2VBcJwW.

Elshahat @Sony Support UK

0

Great interface

65" class (64.5" diag) 2022.08.19. Rendezés elve: Enjambre (USA) Ellenőrzött vásárló Ellenőrizve

Good picture quality, the interface is really ease to use.

Képminőség

Kiváló

Hangminőség

Átlagos

Teljesítmény

Dizájn

Egyszerű használat

Kiváló

A fordítás jelenleg nem érhető el, próbálja meg később

0

0

Válasz a következőtől: Sony North America Customer Support
2022.08.19.

Amazing, Enjambre!

We are so happy that you are satisfied with the incredible picture quality, user-friendly & easy to use interface, and overall performance of your X95J.

With the BRAVIA XR X95J, 4K HDR has never felt more real, with true-to-life contrast and enhanced viewing angles, powered by the all-new Cognitive Processor XR™. Full-Array LED enhanced by XR Contrast Booster 10 delivers an ultra-realistic picture with deep, detailed blacks and refined peak brightness.

Thank you so much for your positive review and for choosing Sony!

- Romeo

0

TV has not been tested with Google TV

164 cm (65") 2022.08.17. Rendezés elve: Kk3000 (Egyesült Királyság)

I bought this unexpected heavy TV about one month ago and it is possibly one of the worst Sony TVs I've owned. I am somewhat of a brand snob and will only buy sony branded TVs, home cinema & headphones. This TV is my 11th Sony since 1990s. I don't know what is going on at Sony but since 2020, Sony TVs look dated and old with thicker bezels and cheap materials used in panels and wiring. Sony seem to be reducing the quality of their TVs and it really is a shame. As an example, this model comes with two cheap looking mounting feet that are spaced out so wide that it doesn't fit on a Sony soundbase. I have a Sony TV model from 2016 with Android TV and the apps like Disney and Netflix work seamlessly outputting a 4k picture with perfect Dolby through Optical and HDMI arc. Fast forward to this apparently newer performance model and it is struggling to keep two apps open not to mention the worst Dolby support I have ever had from a Sony TV. To make matters worse, Arc or eArc is completely useless and doesn't recognise the other components even though my old TV using the same cabling discovers all the devices right away. The optical output will only decode to dolby if you set the output to audio system. This is such a silly approach to adopt but is one of the many examples where Sony is cutting corners and reducing the quality of their offering. I believe 2022 models remove the ethernet and headphone/audio-out ports, possibly in an attempt to save money - a real shame Sony is headed this way.

Teljesítmény

Gyenge

Dizájn

Gyenge

Egyszerű használat

Megfelelő

A fordítás jelenleg nem érhető el, próbálja meg később

4

4

Válasz a következőtől: Sony support team
2022.08.19.

Hi Kk3000,

Thank you for your feedback.
We're sorry to learn that the TV didn't meet your expectations.
Regarding the design of the stand and the optical specs, we'll make sure to pass your feedback through the proper channels for future consideration and development.
Regarding the issue with the apps and the HDMI ARC, we need to understand more about the issue in order to be at the best help.
In the meanwhile, please follow the steps below to resolve the issues:
-Unplug the TV from the mains for two minutes while disconnecting any external devices.
-Make sure that your TV is up-to-date here: https://bit.ly/3QWyZLL
-Reset the TV to the factory settings: https://bit.ly/3lP7F5b
If any issue remains, we would like to be able to offer some assistance, so please don't hesitate to contact us using the details here: https://bit.ly/2VBcJwW.

Hana @Sony support UK

0

Ein moderner TV mit gutem Bild.

189 cm (75”) 2022.08.17. Rendezés elve: fisch60 (Németország)

Ein sehr guter 75 Zoller mit gutem Bild. Natürlich ist die Quelle maßgebend um die höchstmögliche Bildqualität zu bekommen. Alles in allem ein seht guter TV zu einem annehmbaren Preis(1889 Euro bei Hifi Klubben)

Teljesítmény

Dizájn

Egyszerű használat

A fordítás jelenleg nem érhető el, próbálja meg később

0

0

0

Best Overall Smart TV

65" class (64.5" diag) 2022.08.16. Rendezés elve: Bigdog22 (USA) Ellenőrzött vásárló Ellenőrizve

After a couple of months of research on all brands of Smart LED TV’s this Sony Bravia this 65” X95J is the best choice of all the brands.

Képminőség

Kiváló

Hangminőség

Kiváló

Teljesítmény

Kiváló

Dizájn

Kiváló

Egyszerű használat

Kiváló

A fordítás jelenleg nem érhető el, próbálja meg később

1

0

Válasz a következőtől: Sony North America Customer Support
2022.08.16.

Hi Bigdog22,

You made the right choice! Thank you for your purchase and we're glad you like the television. With the BRAVIA XR X95J, 4K HDR has never felt more real, with true-to-life contrast and enhanced viewing angles, powered by the all-new Cognitive Processor XR™️. Full Array LED enhanced by XR Contrast Booster 10 delivers an ultra-realistic picture with deep, detailed blacks and refined peak brightness. See an amazing picture from anywhere in the room with X-Wide Angle and X-Anti Reflection technologies. We appreciate the 5-star rating and thank you for choosing Sony!

Regards,
David

0

Bright Picture with Vivid Color

75" class (74.5" diag) 2022.08.13. Rendezés elve: CCRIDR (USA) Ellenőrzött vásárló Ellenőrizve

After a lengthy search, I decided on the X95J for its picture quality and expectations I have for the Sony brand. I've had Sony televisions before and they never disappointed. I look forward to viewing sports and movies on the large screen.

Képminőség

Kiváló

Hangminőség

Teljesítmény

Dizájn

Egyszerű használat

Átlagos

A fordítás jelenleg nem érhető el, próbálja meg később

1

0

Válasz a következőtől: Sony North America Customer Support
2022.08.16.

Hi CCRIDR, You've made an awesome choice! We're thrilled you like the brightness level, vivid colors, and overall picture quality of your Sony X95J. Everything you watch becomes more detailed and immersive with true-to-life 4K HDR, powered by the all-new Cognitive Processor XR. Feel the intensity of the sun and experience all the stars of the night sky with Full Array LED and XR Contrast Booster. Seamlessly browse your favorite streaming services, all in one place and get the most out of next-gen gaming with BRAVIA XR HDMI 2.1 enabled TVs featuring 4K/120Hz and BRAVIA Game Mode for increased frame rate and reduced input lag. Thanks for choosing Sony! -Sam

0

Top gerät

164 cm (65") 2022.08.10. Rendezés elve: TaDort (Németország)

Gab ein gutes Angebot, die Kaufentscheidung war richtig !

Teljesítmény

Kiváló

Dizájn

Kiváló

Egyszerű használat

Kiváló

A fordítás jelenleg nem érhető el, próbálja meg később

0

0

0

Too many issues

65" class (64.5" diag) 2022.08.09. Rendezés elve: Hunk638 (USA) Ellenőrzött vásárló Ellenőrizve

I bought this TV twice… the x85k had sound issues that kept cutting out. The 95j is doing the same and has recently completely cut off by itself and had refused connection to my internet.. I spent 6 hours on the phone with the internet company and learned that all of my other items connected to the internet except the TV… the TV needed to do an update… as of now, it cuts off a lot and the apps have tracking info to other companies that my internet company has to consistently block

Képminőség

Megfelelő

Hangminőség

Átlagos

Teljesítmény

Megfelelő

Dizájn

Átlagos

Egyszerű használat

Megfelelő

A fordítás jelenleg nem érhető el, próbálja meg később

0

3

Válasz a következőtől: Sony North America Customer Support
2022.08.10.

Hi Hunk638,

Thank you for your review. We sincerely regret that you are having issues with your Sony X85K and X95J. This is definitely not the experience we wanted you to have on our premium TVs. We'd like to help you troubleshoot the problem. If you haven't yet, please try following:

For your audio issue with the X85K and X95J, we are not sure what device/streaming apps you are encountering the problem. However, you may try performing the troubleshooting steps on these articles to isolate the issue:
https://www.sony.com/electronics/support/televisions-projectors-lcd-tvs-android-/kd-65x85k/articles/00229054?cpint=spt-banner_00229305_android_sound_i
https://www.sony.com/electronics/support/televisions-projectors-lcd-tvs-android-/xr-65x95j/articles/00229054?cpint=spt-banner_00229305_android_sound_i

You may also find the following links helpful:
https://www.sony.com/electronics/support/televisions-projectors-lcd-tvs-android-/xr-65x95j/articles/00023579
https://www.sony.com/electronics/support/televisions-projectors-lcd-tvs-android-/xr-65x95j/articles/00252650

For your network issue with the X95J, please refer to the links below and see if it resolves the problem:
https://www.sony.com/electronics/support/televisions-projectors-lcd-tvs-android-/xr-65x95j/articles/00184183
https://www.sony.com/electronics/support/televisions-projectors-lcd-tvs-android-/xr-65x95j/articles/00203686

Note:
To ensure you are getting the most out of your X85K and X95J, we highly recommend updating their firmware to the latest version. The software includes key features, applications, bug fixes, and feature improvements. For more information, please visit these links:
https://www.sony.com/electronics/support/televisions-projectors-lcd-tvs-android-/xr-65x95j/downloads
https://www.sony.com/electronics/support/televisions-projectors-lcd-tvs-android-/kd-65x85k/downloads

And lastly, for the apps tracking info, we'd like to know more about the issue you are having and help you out. Please email us at socialsupport@am.sony.com with the following details so we can best assist you.

Name:
Sony.com Username:
Model Number:
Issue:
Telephone Number:

We value you being a Sony customer. Sorry for the inconvenience and hope to speak directly to try to resolve this matter.

Thank you for letting us help assist you.

Sincerely,

Romeo
Sony Social Support

0

Overall great TV, not quite plug and play.

65" class (64.5" diag) 2022.08.06. Rendezés elve: Valin (USA) Ellenőrzött vásárló Ellenőrizve

I had originally wanted to get the X90j but could not find it anywhere. I waited to long for a good deal and missed it entirely. This TV is about the same so I went with it instead. Overall it’s great. Really good picture, HDR looks great. Sony processing makes everything look good. Two issues. First it was very hit and miss trying to plug in my laptop and run 4k@120hz. I got the no signal alert. HDMI cable were high quality, laptop is Lenovo Legion 3080ti. After multiple “factory resets” it just started working. I still have to do a song and dance every time I run the laptop but if I turn everything on in the correct order and adjust the resolution after it is displaying it’s fine. I should not have to do this.. other tv’s in the house don’t have this issue. Plug and play, they just work regardless of power on order picture resolution et et, This Sony should work the same way. The google tv menu can be at times a bit laggy.. Those issues aside the TV is very good.. I keep rewinding the flare scenes in 1917.

Képminőség

Kiváló

Hangminőség

Átlagos

Teljesítmény

Dizájn

Egyszerű használat

A fordítás jelenleg nem érhető el, próbálja meg később

0

1

Válasz a következőtől: Sony North America Customer Support
2022.08.06.

Hi Valin, thank you for choosing and purchasing our product. We're glad you like the picture quality of the x95j. We're sorry to hear that you have an issue connecting the TV with your laptop. You can follow these links to isolate the issue:

https://www.sony.com/electronics/support/televisions-projectors-lcd-tvs-android-/xr-65x95j/articles/00281558

https://www.sony.com/electronics/support/televisions-projectors-lcd-tvs-android-/xr-65x95j/articles/00032283

May we contact you to help? If so, please email the below information to socialsupport@am.sony.com.
Apologies if you disclosed some of this information in your review and to customer service, we just want to ensure that we have your accurate details at the time of communication.

Full Name:
Best Buy Username:
Telephone Number:

Sony TV Model Number:
Additional Information regarding your experience with the x95j

With the BRAVIA XR X95J, 4K HDR has never felt more real, with true-to-life contrast and enhanced viewing angles, powered by the all-new Cognitive Processor XR™. Full Array LED enhanced by XR Contrast Booster 10 delivers an ultra-realistic picture with deep, detailed blacks and refined peak brightness. Thank you for choosing SONY. ~Earl



0

Gemischte Gefühle

189 cm (75”) 2022.08.03. Rendezés elve: Jaykay2804 (Németország)

Habe das Gerät jetzt zwei Monate im Einsatz. Bin nach 6 Jahren vom KD-55X8507C umgestiegen. Wollte mich eigentlich von meinem zehn Jahre alten Twin-Sat-Receiver trennen. Aber leider ist die Funktionalität des X95J nicht so gut, wie die des Kathrein-Geräts. Das Gleiche betrifft den sog. Guide ohne HD+Karte. Anfangs konnte man dort noch mind. 1 Woche voraus schauen und programmieren. Aber jetzt wird nur noch die laufende Sendung und die darauffolgende Sendung angezeigt. Sehr enttäuschend. Ich weiß ja nicht, wie es bzgl. dieser Funktionalitäten bei den Produkten von LG, Samsung und Co. aussieht. Sonst würde ich ja glatt noch einmal tauschen, wenn es nach 60 Tagen noch möglich wäre. So bleibt mir wohl nichts anderes übrig, den alten Kathrein weiter zu verwenden und mich ggf. nach einem neueren Sat-Receiver umzusehen, natürlich mit den gewohnten Funktionen. Des Weiteren kommt es gelegentlich zu Abstürzen des Geräts. So etwas war ich von dem Vorgänger nicht gewohnt.

Teljesítmény

Átlagos

Dizájn

Egyszerű használat

Átlagos

A fordítás jelenleg nem érhető el, próbálja meg később

0

0

Válasz a következőtől: Sony Support DE
2022.08.08.

Hi Jaykay,

vielen Dank für dein Feedback. Wir leiten es intern weiter, damit es berücksichtigt wird. Du könntest uns kontaktieren. Und wir helfen dir Schritt für Schritt, bis du alles einstellen kannst. Hier findest du eine ausführliche Bedienungsanleitung: https://cutt.ly/RZCXgda
Solltest du noch Hilfe benötigen, empfehlen wir dir, uns direkt zu kontaktieren. Die Kontaktdaten findest du unter dem folgenden Link: http://bit.do/fMnKn.
(Kopiere den Link und füge ihn in ein neues Browserfenster ein)

Hadir @Sony Support DE

0

85" TV

85" class (84.6" diag) 2022.08.02. Rendezés elve: bill46 (USA) Ellenőrzött vásárló Ellenőrizve

I am happy with the TV - picture is very good and the speakers are significantly improved. I have to downgrade my rating because of the difficulty in finding TV operating information. It is so bad that it almost appears that Sony made it difficult on purpose. I have a new receiver and the eARC between the TV and receiver has been difficult to get working properly. The manual for the receiver was readily available and downloadable. The TV information is broken into many fragmentary pieces and I still haven't found a decent, comprehensive manual. So, I continue to struggle with my desired setup. Also---my AV dealer has been hands on in my home helping me and he is also having difficulty with the setup. I would still recommend the TV, but with some serious reservations.

Képminőség

Kiváló

Hangminőség

Átlagos

Teljesítmény

Dizájn

Egyszerű használat

Átlagos

A fordítás jelenleg nem érhető el, próbálja meg később

0

3

Válasz a következőtől: Sony North America Customer Support
2022.08.02.

Hi bill46,

Thanks for sharing your review and experience with the X95J. We're glad that you like the sound and picture quality of the TV. We also understand your need for straight-forward instructions on how to set up the TV. Help guides and manuals are available on our support website. Please refer to this link for more information:

https://www.sony.com/electronics/support/televisions-projectors-lcd-tvs-android-/xr-85x95j

For your issue with the eARC function, you may find these links helpful:
https://helpguide.sony.net/tv/iusltn1/v1/en-003/08-05_12.html
https://helpguide.sony.net/tv/iusltn1/v1/en-003/04-04_01.html

In case you need further assistance, please email the below information to socialsupport@am.sony.com.

Full Name:
Sony.com Username:
Telephone Number:
Sony TV Model Number:
Issue:
Additional Information regarding your experience with the XR85X95J.

Sincerely,

-Ralph
Sony Social Support

0

TV mit Displayfehler

189 cm (75”) 2022.08.02. Rendezés elve: Andreas 8364 (Németország)

Was Sony sich denkt so einen TV zu verkaufen und meine Reklamation als Nichtig abzutun,ist schon echt dreist.Kann diesen TV absoulut nicht empfehlen.

Teljesítmény

Gyenge

Dizájn

Egyszerű használat

A fordítás jelenleg nem érhető el, próbálja meg később

3

0

Válasz a következőtől: Sony Support DE
2022.08.08.

Hi Andreas,


vielen Dank für dein Feedback. Wir leiten es intern weiter, damit es berücksichtigt wird. Da wir mehr Informationen
über das Problem benötigen, empfehlen wir dir, uns direkt zu kontaktieren. Die Kontaktdaten findest du unter dem folgenden Link: http://bit.do/fMnKn.
(Kopiere den Link und füge ihn in ein neues Browserfenster ein).

Hadir @Sony Support DE

0

Gute Qualität mit einigen Mankos zum stolzen Preis

164 cm (65") 2022.07.27. Rendezés elve: ChrisWilsing (Németország)

Ich habe dieses Model durch Zufall gesehen im Ausverkauf und direkt zugeschlagen. Fast 600€ günstiger als die Kaufempfehlung waren ein gutes Argument. Mit der Marke selbst hatte ich bis jetzt immer gute Erfahrungen gemacht. Außerdem reizte mich die Kompatibilität mit meiner PS5 Das Aufstellen und anschließen war relativ schnell erledigt, die Einrichtung dauerte etwas,da auch noch Updates installiert werden mussten. Da ich auch mehrere NAS besitze,wollte ich diese auch integrieren,was leider nur bedingt funktionierte,da mir die NAS zwar angezeigt wurden,aber angeblich alle Ordner leer waren! Das nächste Problem war die Bearbeitung der Apps, leider lassen sich Apps die ich nicht benötige nicht deinstallieren. Andere Apps,die ich häufig nutze konnte ich nicht verschieben oder umbenennen,so etwas sollte eigentlich möglich sein! Ansonsten ist 4K einfach ein einmaliges Erlebnis und Filme in diesem Format zu schauen ist wie im Kino. Der Sound ist ebenfalls überzeugend. Wenn per Software Update die oben beschriebenen Mankos behoben würden,wäre der Fernseher perfekt.

Teljesítmény

Kiváló

Dizájn

Egyszerű használat

Átlagos

A fordítás jelenleg nem érhető el, próbálja meg később

0

0

Válasz a következőtől: Sony Support Team
2022.07.29.

Hi ChrisWilsing,
danke für dein Feedback. Wir werden es für die zukünftige Produktentwicklung weitergeben, vor allem hinsichtlich des Umbenennens und Verschiebens von Apps. Anweisungen zur Deinstallation von Apps gibt es hier: https://bit.ly/3oF2iGC (Kopiere den Link und füge ihn in ein neues Browserfenster ein). Bitte überprüfe die genannten Einstellungen bei der Erstellung eines Heimnetzwerks: https://bit.ly/3PJz31n. Solltest du noch Hilfe benötigen, empfehlen wir dir, uns direkt zu kontaktieren. Die Kontaktdaten findest du unter dem folgenden Link: https://bit.ly/2AcprtW.
Radwa @Sony Support DE

0

Ein tolles Erlebnis

215 cm (85'') 2022.07.27. Rendezés elve: Ayjay09 (Németország)

Dieser Fernseher ist einfach unfassbar gut…habe mir nach 7 Jahren einen neuen Sony gegönnt und bereue nicht eine Sekunde. Das Bild ist so detailreich und scharf. Der Ton einfach nur spitze. Ich bin wunschlos glücklich und froh diesen Fernseher gekauft zu haben.

Teljesítmény

Kiváló

Dizájn

Kiváló

Egyszerű használat

Kiváló

A fordítás jelenleg nem érhető el, próbálja meg később

0

0

0

Greate Features but poor customer support

164 cm (65") 2022.07.26. Rendezés elve: Sandeep Kura (Egyesült Királyság)

I bought this last month and I had an issue where Disney plus was not compatible I have spoken with support and they are not very helpful .... there is a bug I have found and the team is not very keen to know my issue. After many possibilities, I have found a workaround and installed a new version of Disney plus - Another issue is power on and off is very delicate on this model if there is an object in front of the screen remote doesn't work

Teljesítmény

Dizájn

Kiváló

Egyszerű használat

A fordítás jelenleg nem érhető el, próbálja meg később

3

0

Válasz a következőtől: Sony Support Team
2022.07.28.

Hi Sandeep,

Thank you for your review.
We're sorry to learn that you've had such a bad experience with our support and that Disney plus kept coming up with an error message on your TV.

We're glad to know the app is working now, but to make sure that this won't happen again, always make sure that the TV is up to date: https://bit.ly/3OJSpTw.
And if you face a similar issue with another app, you can clear the TV cached data by going to [Settings - System - Storage - Internal shared storage - Cached data] And clear it.
Also, you can go to [Settings - Apps - See all apps], choose the affected app and also clear the cache and data for it, you can also force stop it and uninstall the updates for it.
Then you can go the app store and make sure it's up to date.
Furthermore, you can reset the whole TV, and test it once more: https://bit.ly/3PIRO4P.

And regarding the issue with the remote, we recommend following the steps showing here: https://bit.ly/3Jc5VgE & https://bit.ly/3oGsGzG & https://bit.ly/3lZSFkT & https://bit.ly/3S5YX0I.

Rest assured, we'll pass your feedback to the relevant channels for future consideration and development.

If you need any assistance in the future, you can contact us using this link: https://bit.ly/2NwYLXL.

Sawy @Sony Support UK