Az érintőképernyő működése nem megfelelő
Számos megoldás közül választhat, ha az érintőképernyő túlérzékeny, önállósítja magát, nem válaszol vagy gyenge az érzékenysége.
- Az érintőképernyő teljesítményére hatással lehet a szennyeződés és a meleg, valamint készüléktok vagy képernyővédő használata.
- Ha képernyővédőt helyezett készüléke képernyőjére, győződjön meg arról, hogy a fólia megfelelően illeszkedik, és nincs alatta légbuborék, por vagy nedvesség.
- Ha a készüléken esetleg található védőtok vagy borító, távolítsa el, és ellenőrizze, hogy nem az akadályozta-e az érintőképernyő működését.
- A képernyőt egy tiszta, száraz kendővel áttörölve gondoskodjon arról, hogy az érintőképernyő tiszta legyen. Csak tiszta és száraz kézzel és ujjakkal érintse meg az érintőképernyőt.
- A készülék túlzott felmelegedése hatással lehet az érintéssel vezérelt funkciókra. Hagyja lehűlni, majd próbálja meg újból használni az érintőképernyőt.
- Kapcsolja ki, majd kapcsolja be újra a készüléket. Ezzel a művelettel kikapcsolja az összes futó alkalmazást, és memóriát szabadít fel, ami időnként automatikusan megoldja a problémát.
- Ha készüléke nem válaszol vagy nem indul újra normál módon, kényszerítheti az újraindítását vagy a leállítását. Kényszerített újraindítás során nem törlődnek sem a beállítások, sem a személyes adatok.
A készülék kényszerített újraindításához vagy leállítása
- Ha a készüléke támogatja a kesztyűs módot, és éppen nem visel kesztyűt, ellenőrizze, hogy a funkció ki van-e kapcsolva.
A kesztyűs üzemmód kikapcsolása
- Ha a probléma Xperia készüléke töltésekor jelentkezik, először ellenőrizze, hogy eredeti Sony töltőt és speciálisan a készülék töltéséhez készült USB-kábelt használ-e. Más töltők negatívan befolyásolhatják az érintőképernyő működését.
- Ha készülékében memóriakártya található, vegye ki, és indítsa újra a készüléket. Ha a memóriakártya eltávolítása megoldja a problémát, valószínűleg az SD-kártya sérült. Ebben az esetben ki kell cserélnie készüléke SD-kártyáját.
- A Safe mode (Csökkentett mód) használatával megállapíthatja, hogy a letöltött alkalmazások okozzák-e a problémát. Csökkentett módban a készülék csak azokkal a szoftverekkel és alkalmazásokkal indul el, amelyek már telepítve voltak a készüléken annak megvásárlásakor. Ha a készülék teljesítménye Csökkentett módban javul, akkor valószínű, hogy egy vagy több olyan alkalmazás van rossz hatással a készülék teljesítményére, amelyet annak megvásárlása után töltött le. Ha kilép a Csökkentett módból, majd újraindítja a készüléket, eltávolíthatja azokat az alkalmazásokat, amelyek gyaníthatóan a problémát okozzák. Ha a probléma csak mostanában jelentkezett, és nem biztos benne, hogy melyik alkalmazás okozza, először törölje a legutóbb telepített alkalmazást.
A Csökkentett mód bekapcsolása
Alkalmazás képernyőn végzett alkalmazás-eltávolítás (Android 10)
Alkalmazás képernyőn végzett alkalmazás-eltávolítás (Android 9/Android 8)
- Egy gyors teszteléssel ellenőrizheti az érintőképernyő működését a készüléken.
Teszt támogatással történő elvégzése
- Frissítse a készülékét, hogy optimális teljesítményt érjen el, és részese legyen a legutóbbi fejlesztéseknek.
- Ajánlatos a fontos adatokat lementeni és egy Google-fiókkal szinkronizálni.
- Az Xperia Companion számítógépes alkalmazással hajthat végre szoftverjavítást a készülék alaphelyzetbe állítása céljából. Ne feledje, hogy szoftverjavításkor minden adat törlődik készüléke belső tárhelyéről. A külső SD-kártyára mentett tartalmak, többek között fényképek, videók és zeneszámok nem törlődnek.
Adatainak számítógéppel végzett biztonsági mentése
A készülék szoftverének javítása az Xperia Companion segítségével
- Ellenőrizze, hogy a képernyőn nincs-e valamilyen fizikai sérülés nyoma.