Ha készülékén nem működik egy alkalmazás, egymás után végezze el ezeket a műveleteket. Minden művelet után ellenőrizze, hogy megoldódott-e a probléma, és csak ezt követően próbálkozzon a következővel.
Megjegyzés
Előfordulhat, hogy készülékével nem teljesen kompatibilisek azok az alkalmazások, amelyeket nem a Google Play áruházból töltött le. Ha a következő műveletek nem oldják meg a problémát, további információért lépjen kapcsolatba az alkalmazás fejlesztőjével.
Tipp
A különféle Android-verziókban az alábbi lépések eltérőek lehetnek. Annak kiderítéséhez, hogy készülékén az Android melyik verziója fut, keresse meg a Settings (Beállítások) > About phone (Telefon névjegye) > Android version (Android-verzió) lehetőséget, és koppintson rá. Ha nem találja az About phone (Telefon névjegye) elemet a Settings (Beállítások) alatt, koppintson a System (Rendszer) menüre.
- Zárja be az alkalmazást, majd nyissa meg újból.
Alkalmazás kényszerített leállítása (Android 10/Android 9)
- Keresse meg a Settings (Beállítások)>Apps & notifications (Alkalmazások és értesítések) lehetőséget, és koppintson rá.
- Keresse meg a leállítandó alkalmazást, és koppintson rá.
- Koppintson a Force stop (Kényszerített leállítás) > OK lehetőségre.
Alkalmazás kényszerített leállítása (Android 8)
- Keresse meg a Settings (Beállítások)>Apps & notifications (Alkalmazások és értesítések)>App info (Alkalmazásinformáció) lehetőséget, és koppintson rá.
- Keresse meg a leállítandó alkalmazást, és koppintson rá.
- Koppintson a FORCE STOP (KÉNYSZERÍTETT LEÁLLÍTÁS)>OK lehetőségre.
- Ha az alkalmazáshoz internetkapcsolatra van szükség, ügyeljen arra, hogy a készülék aktív internetkapcsolattal (Wi-Fi- vagy mobilhálózat) rendelkezzen, és a repülőgépes üzemmód ki legyen kapcsolva.
Repülőgép üzemmód kikapcsolása
- Keresse meg a Settings (Beállítások)>Network & internet (Hálózat és internet) lehetőséget, és koppintson rá.
- Az Aiplane mode (Repülőgép üzemmód) letiltásához koppintson a kapcsolóra. Az elemet a következő az Advanced (Speciális) pont alatt találja meg.
- Indítsa újra a készüléket, majd próbálja meg újból használni az alkalmazást.
- Ha a készüléke támogatja a STAMINA üzemmódot, és be van kapcsolva, kapcsolja ki, és indítsa újra a készüléket. A STAMINA szinttől függően különböző funkciók korlátozásával vagy letiltásával csökkenthető az energiafogyasztás. Ezek közé tartozik a teljesítmény megjelenítése, a képernyő fényereje, a képjavítás, illetve a GPS kikapcsolt képernyő esetén. Egyes alkalmazások esetében le lehet tiltva a háttérben működő alkalmazásadat-szinkronizálás vagy a streamelés.
A STAMINA üzemmód letiltása
- Keresse meg a Settings (Beállítások) > Battery (Akkumulátor) > STAMINA mode (STAMINA üzemmód) lehetőséget, és koppintson rá.
- A STAMINA üzemmód letiltásához koppintson a kapcsolóra.
A készülék újraindítása
Megjegyzés
Ha az akkumulátor töltöttségi szintje alacsony, a készülék újraindítása sikertelen lehet. Csatlakoztassa készülékét egy töltőhöz, és indítsa újra.
- Nyomja meg hosszan a bekapcsológombot.
- A megjelenő menüben koppintson a Restart (Újraindítás) parancsra. A készülék automatikusan újraindul.
- Ha nem a legújabb verzióval rendelkezik, frissítse az alkalmazást a Google Play áruházban. Nem minden alkalmazás frissíthető a Google Play használatával.
- Az alkalmazás gyorsítótárának kiürítésével töröljön minden olyan ideiglenes fájlt az alkalmazás memóriájából, amely a problémát okozhatja. A gyorsítótár kiürítésekor semmilyen személyes adat nem vész el.
Az alkalmazások gyorsítótárának kiürítése (Android 10)
- Keresse meg a Settings (Beállítások)>Apps & notifications (Alkalmazások és értesítések) lehetőséget, és koppintson rá.
- Válasszon ki egy alkalmazást vagy szolgáltatást, majd koppintson a Storage & cache (Tárhely és gyorsítótár) > Clear cache (Gyorsítótár kiürítése) lehetőségre.
Megjegyzés
Az alkalmazás gyorsítótárának kiürítése nem minden alkalmazásnál és szolgáltatásnál érhető el.
Az alkalmazások gyorsítótárának kiürítéséhez (Android 9)
- Keresse meg a Settings (Beállítások)>Apps & notifications (Alkalmazások és értesítések) lehetőséget, és koppintson rá.
- Válasszon ki egy alkalmazást vagy szolgáltatást, majd koppintson a Storage (Tárhely) > CLEAR CACHE (GYORSÍTÓTÁR KIÜRÍTÉSE) lehetőségre.
Megjegyzés
Az alkalmazás gyorsítótárának kiürítése nem minden alkalmazásnál és szolgáltatásnál érhető el.
Az alkalmazások gyorsítótárának kiürítéséhez (Android 8)
- Keresse meg a Settings (Beállítások)>Apps & notifications (Alkalmazások és értesítések)>App info (Alkalmazásinformáció) lehetőséget, és koppintson rá.
- Válasszon ki egy alkalmazást vagy szolgáltatást, majd koppintson a Storage (Tárhely) > CLEAR CACHE (GYORSÍTÓTÁR KIÜRÍTÉSE) lehetőségre.
Megjegyzés
Az alkalmazás gyorsítótárának kiürítése nem minden alkalmazásnál és szolgáltatásnál érhető el.
- Töröljön minden alkalmazásadatot, amelyet az alkalmazás a használatbavétele óta mentett. Megjegyzés: az alkalmazás által mentett személyes adatok, többek között a bejelentkezési adatok és a beállítások törlődnek.
Az alkalmazásadatok törléséhez (Android 10)
- Keresse meg a Settings (Beállítások)>Apps & notifications (Alkalmazások és értesítések) lehetőséget, és koppintson rá.
- Válasszon ki egy alkalmazást vagy szolgáltatást, majd koppintson a Storage & cache (Tárhely és gyorsítótár) > Clear storage (Tárhely kiürítése) > OK lehetőségre.
Megjegyzés
Az alkalmazásadatok törlésekor a kijelölt alkalmazás adatai véglegesen törlődnek a készülékről. Az alkalmazásadatok törlése nem minden alkalmazásnál és szolgáltatásnál érhető el.
Az alkalmazásadatok törlése (Android 9)
- Keresse meg a Settings (Beállítások)>Apps & notifications (Alkalmazások és értesítések) lehetőséget, és koppintson rá.
- Válasszon ki egy alkalmazást vagy szolgáltatást, majd koppintson a Storage (Tárhely) > CLEAR DATA (ADATOK TÖRLÉSE) > OK lehetőségre.
Megjegyzés
Az alkalmazásadatok törlésekor a kijelölt alkalmazás adatai véglegesen törlődnek a készülékről. Az alkalmazásadatok törlése nem minden alkalmazásnál és szolgáltatásnál érhető el.
Az alkalmazásadatok törléséhez (Android 8)
- Keresse meg a Settings (Beállítások)>Apps & notifications (Alkalmazások és értesítések)>App info (Alkalmazásinformáció) lehetőséget, és koppintson rá.
- Válasszon ki egy alkalmazást vagy szolgáltatást, majd koppintson a Storage (Tárhely) > CLEAR DATA (ADATOK TÖRLÉSE) > OK lehetőségre.
Megjegyzés
Az alkalmazásadatok törlésekor a kijelölt alkalmazás adatai véglegesen törlődnek a készülékről. Az alkalmazásadatok törlése nem minden alkalmazásnál és szolgáltatásnál érhető el.
- Az alkalmazás alaphelyzetbe állításához távolítsa el az alkalmazás összes frissítését. Az alkalmazás által mentett összes személyes adat – például a bejelentkezési adatok és a beállítások – törlődik. Ha lehetséges, a Google Play használatával frissítse újból az alkalmazást.
Alkalmazásfrissítés eltávolítása (Android 10/Android 9)
- Keresse meg a Settings (Beállítások)>Apps & notifications (Alkalmazások és értesítések) lehetőséget, és koppintson rá.
- Keresse meg a nem működő alkalmazást, és koppintson rá.
- Ha elérhető, koppintson a
(Több ikon) > Uninstall updates (Frissítések eltávolítása) > OK lehetőségre.
Alkalmazásfrissítés eltávolítása (Android 8)
- Keresse meg a Settings (Beállítások)>Apps & notifications (Alkalmazások és értesítések)>App info (Alkalmazásinformáció) lehetőséget, és koppintson rá.
- Keresse meg a nem működő alkalmazást, és koppintson rá.
- Ha elérhető,
koppintson a
(Több ikon) > Uninstall updates (Frissítések eltávolítása) > OK lehetőségre.
- Távolítsa el, majd újból telepítse az alkalmazást. Megjegyzés: egyes előre telepített alkalmazások nem távolíthatók el.
Alkalmazás képernyőn végzett alkalmazás-eltávolítás (Android 10)
Megjegyzés
Csak a letöltött alkalmazások távolíthatók el teljesen.
- Érintse meg és tartsa lenyomva az alkalmazás ikonját, amíg a készülék rezegni nem kezd.
- A megjelenő menüben koppintson az App info (Alkalmazásinformáció) > UNINSTALL (ELTÁVOLÍTÁS) lehetőségre.
Alkalmazás képernyőn végzett alkalmazás-eltávolítás (Android 9/Android 8)
Megjegyzés
Csak a letöltött alkalmazások távolíthatók el teljesen.
- Érintse meg és tartsa lenyomva az alkalmazás ikonját, amíg a készülék rezegni nem kezd.
- A megjelenő menüben
koppintson az
(Alkalmazás eltávolítása ikon) > OK lehetőségre.
- Frissítse a készülékét, hogy optimális teljesítményt érjen el, és részese legyen a legutóbbi fejlesztéseknek.
- Állítsa vissza a gyári adatokat. Időnként ez a legjobb megoldás, ha készüléke nem működik megfelelően, de ügyeljen arra, hogy a művelet törli a készülék belső memóriájában tárolt összes személyes tartalmat. Készítsen biztonsági másolatot a megőrizni kívánt adatokról.
Adatainak számítógéppel végzett biztonsági mentése
- Oldja fel a készülék képernyőjének zárolását, és USB-kábelt használva csatlakoztassa a készüléket a számítógéphez.
- Válassza ki a számítógépen azokat a fájlokat, amelyekről biztonsági másolatot akar készíteni, majd másolja és illessze be, vagy húzza át a fájlokat a számítógépen a kívánt helyre.
Az alkalmazások, a telefonbeállítások és a hívási előzmények biztonsági mentése, illetve szinkronizálása
- Keresse meg a Settings (Beállítások) > System (Rendszer) > Backup (Biztonsági mentés) lehetőséget, és koppintson rá. Az elemet a következő az Advanced (Speciális) pont alatt találja meg.
- A funkció engedélyezéséhez koppintson a kapcsolóra. A készülék automatikusan biztonsági másolatot készít az alkalmazásadatokról, a készülékbeállításokról és a híváslistáról.
Megjegyzés
A biztonsági mentés a Google Drive beállításmenüjéből is engedélyezhető. Automatikusan szinkronizálhatja az alkalmazásadatokat, a készülékbeállításokat és a híváslistát, ha bejelentkezik a régi készülékén az adatok szinkronizálásához használt Google-fiókba. Ha első alkalommal kapcsol be egy új készüléket, jelentkezzen be a Google-fiókjába a telepítővarázsló futtatásakor.
Gyári adatok visszaállítása (Android 10)
Megjegyzés
A készülék maradandó károsodásának elkerülése érdekében ne szakítsa meg a gyári adatok visszaállítását.
- Készítsen biztonsági másolatot a készülék belső memóriájába mentett fontos adatokról egy memóriakártyára vagy más külső memóriába. Ha egy SD-kártyán titkosított fájlokat tárol, a titkosítást feloldva győződjön meg arról, hogy a visszaállítás után továbbra is meg tudja nyitni őket.
- Keresse meg a Settings (Beállítások) > System (Rendszer) > Reset options (Visszaállítási beállítások) opciót, és koppintson rá. Az elemet a következő az Advanced (Speciális) pont alatt találja meg.
- Koppintson az Erase all data (factory reset) (Minden adat törlése (gyári adatok visszaállítása))>Erase all data (Minden adat törlése) lehetőségre.
- Ha a rendszer kéri, a folytatáshoz rajzolja meg a feloldási mintát, vagy adja meg a képernyőzár-feloldási jelszót, illetve a PIN-kódot.
- A megerősítéshez koppintson az Erase all data (Minden adat törlése) gombra.
Tipp
Készüléke a gyári adatok visszaállítása esetén sem áll vissza az Android korábbi verziójára.
Gyári adatok visszaállítása (Android 9)
Megjegyzés
A készülék maradandó károsodásának elkerülése érdekében ne szakítsa meg a gyári adatok visszaállítását.
- Készítsen biztonsági másolatot a készülék belső memóriájába mentett fontos adatokról egy memóriakártyára vagy más külső memóriába. Ha egy SD-kártyán titkosított fájlokat tárol, a titkosítást feloldva győződjön meg arról, hogy a visszaállítás után továbbra is meg tudja nyitni őket.
- Keresse meg a Settings (Beállítások) > System (Rendszer) > Reset options (Visszaállítási beállítások) opciót, és koppintson rá. Az elemet a következő az Advanced (Speciális) pont alatt találja meg.
- Koppintson az Erase all data (factory reset) (Minden adat törlése (gyári adatok visszaállítása))>Reset phone (Telefon visszaállítása) lehetőségre.
- Ha a rendszer kéri, a folytatáshoz rajzolja meg a feloldási mintát, vagy adja meg a képernyőzár-feloldási jelszót, illetve a PIN-kódot.
- A megerősítéshez koppintson az Erase everything (Minden törlése) gombra.
Tipp
Készüléke a gyári adatok visszaállítása esetén sem áll vissza az Android korábbi verziójára.
Gyári adatok visszaállítása (Android 8)
Megjegyzés
A készülék maradandó károsodásának elkerülése érdekében ne szakítsa meg a gyári adatok visszaállítását.
- Készítsen biztonsági másolatot a készülék belső memóriájába mentett fontos adatokról egy memóriakártyára vagy más külső memóriába. Ha egy SD-kártyán titkosított fájlokat tárol, a titkosítást feloldva győződjön meg arról, hogy a visszaállítás után továbbra is meg tudja nyitni őket.
- Keresse meg a Settings (Beállítások) > System (Rendszer) > Reset (Visszaállítás) lehetőséget, és koppintson rá.
- Koppintson a Factory data reset (Gyári adatok visszaállítása)>Reset phone (Telefon visszaállítása) lehetőségre.
- Ha a rendszer kéri, a folytatáshoz rajzolja meg a feloldási mintát, vagy adja meg a képernyőzár-feloldási jelszót, illetve a PIN-kódot.
- A megerősítéshez koppintson az Erase everything (Minden törlése) gombra.
Tipp
Készüléke a gyári adatok visszaállítása esetén sem áll vissza az Android korábbi verziójára.