Egy kizárlólag Xperiával készített zenei videó

Anonymouz: Eyes

Nézd meg a profi rendező, Suto Kanji által készített „Eyes by Anonymouz” című zenei videót, és láthatod, milyen lélegzetelállító felvételekre képesek a legújabb Xperia okostelefonok.

Az Xperia 5 II kampányvideójában látottaknak megfelelően

Az „Eyes by Anonymouz” kölcsönözte a hangsávot a filmkészítésre leginkább alkalmas okostelefonjaink egyike, az Xperia 5 II kampányvideójához.

Ki az az Anonymouz?

Anonymouz – a név nélküli lány. Ez a titokzatos művész eleinte J-pop dalok angol nyelvű ráénekléses verzióit tette közzé a YouTube-on, amelyekkel gyorsan elérte a 10 millió megtekintést. Zseniális fordításai és természetes énekhangja jó párosítás, egyetlen év alatt 110 ezer követőre tett szert. Miközben mostanra a japán YouTube-közeg jól ismert szereplője, és egyre ismertebbé válik a világ más tájain is, a története még csak most indult el. 

Anonymouz felirat egy női frizura körvonalaival, fekete háttér előtt
Suto Kanji kültéren készült képe
Találkozás Suto Kanji rendezővel

Az eredetileg számítógépes grafikával és grafikai tervezéssel foglalkozó Suto Kanji zenei videók és reklámok készítése során tanulta ki a mesterséget, Tan Shuichi filmrendező szakavatott segítségével. Ma már önállóan rendez, és szaktudása számos különféle technikát ölel át az élő akcióktól a számítógépes grafikán át a virtuális valóságig. Munkáit több díjjal is jutalmazták már, például a 2015-ös Space Shower TV Music Video Awards díjjal és a The One Show 2017 díjjal (mozgókép / vizuális innováció kategóriában).

Kép egy fejpántos lányról, aki Xperiával filmezett akváriumot néz
„Ez a kamera képes kibővíteni a videókészítési lehetőségeket”

Suto:
A forgatás pillanatában már meg tudom mondani, mennyire lenyűgöző lesz. Az okostelefon méretelőnnyel indul – egészen apró. Ezt ki akartam használni. Tudtunk felvételt készíteni alulról, és olyan helyekre tudtuk tenni, ahova korábban lehetetlen volt kamerát helyezni. Izgalmas volt új ötleteket kipróbálni mindehhez. Valóban úgy éreztem, hogy a kamera képes kibővíteni a videókészítési lehetőségeket.

„Minden részletet tisztán láttunk... ez a kijelző igazán csodás.”

Valódi újítás, hogy maga a mobilkészülék is CinemaScope-ot (21:9-es képarányt) használ. Az előnézet kényelmesen használható, és egészen elképedtem, mennyire jól mutatott. Megnézhetem, mit is rögzítettem, egyazon felhasználói kezelőfelületen belül. Az, hogy a videó minőségét azonnal ellenőrizni tudom, hatalmas erény. Ez a felvétel kültéren készült, napsütéses időben. Amikor a legfényesebb beállítást használtuk a közvetlen napfényben, minden részlet jól látszott. Nagy segítséget jelentett. Ez a kijelző igazán csodás.

Suto Kanji akváriumot filmez a szabadban Xperia 5 II készülékkel
Kép akváriumban úszó halról
„A nagy sebességű, 120 képkocka/mp-es felvétel kifejezetten zökkenőmentesnek és tisztának bizonyult.”

Voltak jeleneteink, amelyben az aranyhal énekel és beszélget. Ez egy hosszan tartó, nagy sebességgel rögzített lassított felvétel volt, amelyet változókkal és vágásokkal egészítettünk ki vágáskor. Lassított felvétel alkalmazásával akartuk elérni, hogy az aranyhal úgy mutasson, mint aki beszélget és énekel. A nagy sebességű, 120 képkocka/mp-es felvétel kifejezetten zökkenőmentesnek és tisztának bizonyult.

„A szokványos kamerákéval azonos felhasználói kezelőfelület, a használata igazán egyszerű.”

A professzionális kamerafelszerelést nagy részletességgel lehet beállítani – így a felhasználói kezelőfelület bonyolult lehet. Az Xperia azonban a nagyközönségnek készül, ezért a kezelése magától értetődő, ami nagyon kellemes tulajdonság. Ugyanakkor egyszerű a profi számára is. A szokványos kamerákéval azonos felhasználói kezelőfelület, a használata igazán egyszerű. 

Kép a filmfelvételre használt Xperia 5 II képernyőjén látható felhasználói felületről
Kép egy mezőn lévő akváriumban úszó halról
„A VENICE CS azonnal filmszerű minőséget kínál.”

A forgatás utáni tónushangolás során a színtartomány változatlan marad, a VENICE CS* pedig azonnal filmszerű minőséget nyújt, amely nem is emlékeztet a sótlan videókra. Le voltam nyűgözve.

*Venice színbeállítások (Colour Settings – CS): Az alapértelmezett színkezelési alapbeállítások a Cinematography Pro szoftverben, más néven a „LOOK” beállítások. Sima színgradációt biztosítanak, lágy alsó kontraszttónus-görbét és 10 bites beállításokat, amelyek jól használhatók a mozifilmszerű és drámai alkotásokhoz. Ezek alapját az s709 Look-beállítások adják, amelyeket eredetileg a CineAlta VENICE kameráinkhoz fejlesztettünk ki.

„A mobilitás az Xperiával történő felvételkészítés legjelentősebb előnye.”

Ha mozgatni szeretnénk egy kamerát, ahhoz kránra van szükség, vagy sínen futó kocsira, úgynevezett dollyra kell rögzíteni. Az Xperia segítségével egyszerűen filmezhetünk így is. Egy kis méretű gimbalt használtam némely apróbb mozgáshoz. A tény, hogy ennyire jó minőségben tudtunk felvételeket készíteni, rengeteg időt megspórolt. Ez nagyszerű volt. Emellett felhelyeztünk rá egy fillérekért vásárolt makró objektívet is az aranyhalról és a csillogó üveggolyókról készített közeli felvételekhez. Az izgalmas effektust hozott létre.

Az alap egyértelműen egy okostelefon, így ezzel az apró tárggyal, amely mindenkinél van, filmet forgathatunk – ahogyan mindenki más is teheti. Ha valakit érdekel a videókészítés, könnyedén filmezhet profi minőségben. Nagyon vonzónak találtam ezt a kamerát.

Filmes stáb készít elő akváriumot forgatáshoz
Kép Xperia 5 II készüléken futó Cinematography Pro felhasználói kezelőfelületéről, amely egy tengerben táncoló nőt mutat
Munka a Cinematography Pro szoftverrel

Az Xperia készülékeden elérhető Cinematography Pro hasznosítja a digitális mozifilmes kamerákat fejlesztő mérnökgárdánk szakértelmét, és elérhető benne minden eszköz, amelyre szükséged van a stúdióminőségű filmek készítéséhez. A Look színkezelési előbeállításoktól a 21:9-es képarányú videorögzítésen át a 4K HDR felbontás mellett 24, 25, 30, 60 és 120 képkocka/mp-es felvételig és az intelligens szélzajszűrőig – kihasználhatod a kreativitásod, és olyan filmeket forgathatsz, amelyekre a profik is büszkék lehetnek.

Nézd meg az interjút Suto Kanjival


További filmművészeti részletek az Xperiával kapcsolatban

Suto Kanji nincs egyedül – egyre több neves profi videós és filmes szakember ébred rá az Xperia-felvételekben rejlő lehetőségekre, amint azt az alábbi rövidfilmekben is láthatod.

After Dark (Sötétedés után)

Xperia 5 II készülékkel készített film, készítője Liam Wong

A Xperia készüléken futó Cinematography Pro „CineAlta technológiával” segítségével Liam Wong filmes szakember Londonról készít felvételeket a kijárási korlátozások alatt.

TASTE (Ízlés)

Xperia készülékkel forgatott rövidfilm

Hagyd, hogy a TASTE (Ízlés) című rövidfilm lenyűgözze az érzékeidet – a Shep Films produkciója a Sony Innovation Studios együttműködésével készült.

Twin Palms (Két tenyér)

Xperia készülékkel forgatott rövidfilm

Jeff Berlin hivatásos filmes alaposan letesztelte az Xperia 5 II készüléket, miközben lebilincselő, tánc témájú rövidfilmjét forgatta.