Alpha Universe háttértörténet

Szingapúr éjszakai fényei

Guillaume Ruchon

Sokunknak talán egy nyitott tetejű, városnézőbusz és egy többnyelvű idegenvezető készülék jelenti egy új város felfedezését, Guillaume Ruchon számára azonban ehhez nem kell más, mint a fényképezőgépe, az állványa és egy kis séta.

Beszámolója alapján legutóbbi szingapúri útján az első dolga az volt, hogy fényképezőgéppel és állvánnyal a kezében nekivágott a város utcáinak: „Úgy döntöttem, hogy a felszerelésem és az állványom társaságában nyakamba veszem az éjszakai utcákat, és felfedezem a várost töviről hegyire”.

guillaume ruchon sony alpha 7RIII három magas felhőkarcolót ábrázoló szingapúri éjszakai látkép

© Guillaume Ruchon | Sony α7R III + FE 24-105mm f/4 G OSS | 8s @ f/10, ISO 250

Volt egy helyszín, amely különösen elbűvölte Guillaume-ot – ez pedig a Marina, valamint annak modern homlokzatai és ragyogó fényei. Ez volt a tökéletes hely, hogy letelepedjen állványával és nekilásson a fotózásnak.

„A többi utamon általában blogokat olvasgattam vagy az Instagramon keresztül igyekeztem ráakadni a fényképezéshez ideális helyszínekre, ez alkalommal azonban szerettem volna csak járni az utcákat és körülnézni” – meséli.

„Hamar ráeszméltem, hogy Szingapúr építészete egyszerűen lenyűgöző! – folytatja – Leginkább a Marina körül töltöttem az időmet, mert szerettem volna megörökíteni a látképet, a Marina Bay Sands hotelt, a Supertree Grove-ot, és természetesen szerettem volna játszani picit a tükröződésekkel a víz felszínén.”

guillaume uchon sony alpha 7RIII hídon sétáló férfi, háttérben az éjszakai Szingapúr felhókarcolóival

© Guillaume Ruchon | Sony α7R III + FE 16-35mm f/2.8 GM | 10s @ f/11, ISO 100

Noha a jó képek készítéséhez mindig is a megfelelő helyszín kiválasztását tanácsolják, ha igazán jó képek készítéséről van szó, akkor végül mindig a fény rögzítése a lényeg.

„A fény kulcsfontosságú, ezért az állvány nélkülözhetetlen, hogy a fényképezőgép stabil legyen, és hosszan lehessen exponálni” mondja, „ezenkívül a fehéregyensúlyról is dönteni kell, mivel a különböző fényforrások különböző színű fényt bocsátanak ki.”

guillaume ruchon sony alpha 7RIII hatalmas, kivilágított fák alatt álló férfi a szingapúri éjszakában

© Guillaume Ruchon | Sony α7R III + FE 16-35mm f/2.8 GM | 10s @ f/7.1, ISO 160

Guillaume úgy véli, hogy az egyes jelenetekben fellelhető színekkel is kifejezhetjük önmagunkat: „amikor egyetlen képben kell elmesélnünk egy történetet, a felvételen használt színekkel is megváltoztathatjuk a fotó által keltett érzetet, attól függően, hogy a fehéregyensúly beállításakor meleg vagy hideg színeket alkalmazunk.”

guillaume ruchon sony alpha 7RIII a fények által vörösre festett férfi, amint éjjel egy szingapúri medence lépcsőjén ül

© Guillaume Ruchon | Sony α7R III + FE 16-35mm f/2.8 GM | 10s @ f/8,0, ISO 100

Szingapúri utazása során Guillaume-mal tartott hű Sony α7R III gépe, valamint FE 16–35 mm-es f/2.8 és 24–105 mm-es f/4 G OSS objektívjei is.

Ahogy Guillaume mondja: „az FE 16-35 f/2.8 GM az elsőszámú objektívem, ha épületek vagy tájképek fényképezéséről van szó. Nem túl széles, és szinte elhanyagolható a torzítás mértéke. Még 35 mm-es nagyítás mellett is lehetséges f/2.8-as beállítással fotózni vele, és a végeredmény mind élesség, mind pedig felbontás tekintetében kifogástalan.”

guillaume ruchon sony alpha 7RIII hosszú expozíciós, hátulról készített fotó egy férfiról, amint éjszaka egy szingapúri hídon ül

© Guillaume Ruchon | Sony α7R III + FE 16-35mm f/2.8 GM | 10s @ f/11, ISO 100

Sok fotóshoz hasonlóan számára is az elképesztő 42,2 megapixeles felbontás a legfőbb érv a Sony α7R III használata mellett. „Nem tudok nélküle létezni – mondja Guillaume –, ez a részletgazdagság pont tökéletes a szerkesztéshez és körülvágáshoz.”

Ilyen részletgazdagság mellett csábító lehet, hogy -100-as és +100-as értékeket állítsunk be a világos és sötét részekhez, hogy minél több mindent mutathassunk meg, de Guillaume azt tanácsolja azok számára, akik most kezdik elsajátítani a tónusgörbék használatát az adott szerkesztőprogramban, hogy inkább a fényerővel és a kontraszttal kísérletezzenek. „Sokkal kreatívabb, mintha egyszerűen a világos és sötét részeket módosítanánk, azonban nehezebb is jól megtanulni a használatát” – mondja Guillaume.

guillaume ruchon sony alpha 7RIII a marinát ábrázoló szingapúri éjszakai látkép

© Guillaume Ruchon | Sony α7R III + FE 16-35mm f/2.8 GM | 4s @ f/5.6, ISO 320

Nem csupán a nagy felbontás és a dinamikatartomány teszik az α7R III modellt ideálissá az éjszakai városképek készítéséhez. „Ami nagyon sokat segített az éjszakai fotózásban Szingapúrban, az a 12,4-szeres nagyítás volt.” A nagyításnak köszönhetően Guillaume gyenge fényviszonyok közt is képes megfelelően fókuszálni az elektronikus képkereső használatával. „A nagyítást és a Focus Peaking (fókusz csúcsérték) funkciót együttesen használva kétség sem férhet hozzá, hogy a képek tökéletesen élesek lesznek.”

guillaume ruchon sony alpha 7RIII hosszú expozíciós fotó a szingapúri éjszakai látképről, amint az épületek visszatükröződnek a marina vízében

© Guillaume Ruchon | Sony α7R III + FE 16-35mm f/2.8 GM | 15s @ f/10, ISO 200

Minden város újabb és újabb lehetőségeket kínál Guillaume-nak, hogy felfedezőútra induljon, és éjszakai felvételeket készítsen, de vajon fennáll-e annak a veszélye, hogy egyszer csak beleun. „Soha!” – mondja nevetve. „Az időjárás és az évszakok mindig változnak, és gyakran a fényviszonyok is. Természetesen a képeim is változnak, ahogyan fejlődik és változik a stílusom. Mindig rá lehet akadni valami újra!”

Kiemelt termékek

ILCE-7RM3

α7R III 35 mm-es Full Frame fényképezőgép autofókusszal

ILCE-7RM3

SEL1635GM

FE 16-35mm F2.8 GM

SEL1635GM

SEL24105G

FE 24-105 mm-es F4 G OSS objektív

SEL24105G

Kapcsolódó cikkek

Guillaume Ruchon
Alpha Universe

Guillaume Ruchon

Franciaország

„Csak úgy lehet nagyszerű munkát végezni, ha szereted, amit csinálsz. Ha ezt a munkát még nem találtad meg, keress tovább. Ne nyugodj bele!" Steve Jobs

Profil megtekintése


x