Alpha Universe Story Detail

Fenséges falka: Afrikai oroszlánok fotózása

Laurent Baheux

„Az oroszlánok fényképezése egy véget nem érő küldetés, hogy elkészíthessem az állatok királyának álomszerű képét az elveszett paradicsom közepén.” Laurent Baheux.

laurent baheux sony alpha 9 majestic side profile of a lions head

© Laurent Baheux | Sony α9 + FE 100-400mm f/4.5-5.6 GM OSS + 2x Teleconverter | 1/1000s @ f/11, ISO 1600

Egy afrikai szafarin a turisták célja, hogy a lehető legtöbb féle állatot lássák és fényképezzék le, Laurent Baheux számára viszont ez egy életre szóló munka. Mély kapcsolatot ápol az állatokkal, és még a konkrét pillanatot is fel tudja idézni, amikor megérezte, hogy az idejét azzal akarja tölteni, hogy ezeknek a különleges állatoknak a történetét bemutassa. .

laurent baheux sony alpha 9 hím oroszlán oldalra néz miközben a nap beragyogja a sörényét

© Laurent Baheux | Sony α9 + FE 100–400 mm f/4.5-5.6 GM OSS + 2x Teleconverter | 1/500s @ f/11, ISO 6400

„Egy oroszlán állt a sziklán, a tekintete nyugodtan és higgadtan pásztázta a végeláthatatlan síkságot, miközben a szél az impozáns sörényét borzolta.” - magyarázza Laurent. „Úgy tűnt, mintha eggyé vált volna az őt körülvevő természettel, mindezt pedig a fenségesen gyönyörű reggeli fényben. Egy időtlen pillanat volt ez, optimális fényképezési feltételekkel, semmi különleges, csak egy elgondolkodtató jelenet, egy pillanat, ami visszavezet bennünket a természethez. Az a küldetésem, hogy az ilyen varázslatos pillanatokat megragadjam.”

Laurent küldetése átsugárzik az erőteljes fekete-fehér képein, és sokkal többet ad vissza, mint az állatok puszta fizikai formáját. Ehelyett a saját történetük szereplőivé válnak, amiről Laurent reméli, hogy sok ember figyelmét felkelti majd és hozzájárul a természetvédelmi törekvésekhez.

laurent baheux sony alpha 9 egy nőstény oroszlán ül türelmesen és figyel a magas fű mögül a szavannán

© Laurent Baheux | Sony α9 + FE 100–400 mm f/4.5-5.6 GM OSS + 2x Teleconverter | 1/640s @ f/11, ISO 1250

De miért is fotóz fekete-fehérben?

„Számomra a fekete-fehér a fotográfia esszenciája – csak a fény és árnyék.” - mondja Laurent. „A fekete-fehér segítségével sokkal könnyebben tudok az alakokra és a kép megkomponálására koncentrálni. A színek lenyűgözik az embert, de figyelemelterelőként is hatnak, és megakadályozzák a fényképezett alany behatóbb tanulmányozását. A fekete-fehér személyesebb értelmezést teszt lehetővé.”

laurent baheux sony alpha 9 csendben a fűben ülő nőstény oroszlán madártávlatból

© Laurent Baheux | Sony α9 + FE 100–400 mm f/4.5-5.6 GM OSS + 2x Teleconverter | 1/640s @ f/11, ISO 2500

Laurent három különböző Sony fényképezőgépet használ a képei megörökítéséhez – egy Sony α9, egy α7R III és egy α7 III a társa. Minden fényképezőgépnek megvan a saját célja, attól függően, hogy Laurent éppen mit próbál megörökíteni. Az α9 gépet a sebességre tervezték – lehetővé téve Laurent számára, hogy a nagymacskák sprintelését 20 képkocka/mp sebességgel rögzítse – miközben a 42.4 megapixeles α7R III a legapróbb részletek megörökítését is lehetővé teszi. Az α7 III mindenesként teszi a dolgát, jó dinamikatartományának és gyors automatikus élességállítási képességének köszönhetően.

Ami mindhárom kamerában közös, hogy Laurent az elektronikus képkereső révén megkomponálhatja és megtekintheti a képét monokróm árnyalatokban: „A Sony fényképezőgépek elektronikus képkeresője teszi lehetővé, hogy így dolgozzak,” - mondja „én pedig imádom ezt a funkciót. Még a kontrasztszinteket is a saját ízlésem szerint szabhatom személyre, így pedig már a kioldógomb megnyomása előtt tudom, hogy fog kinézni a kép.”

laurent baheux sony alpha 9 a levegőt szaglászó nőstény oroszlán oldalsó profilból

© Laurent Baheux | Sony α9 + FE 100–400 mm f/4.5-5.6 GM OSS + 2x Teleconverter | 1/640s @ f/11, ISO 1600

Ha a fényképezőgép be van állítva, Laurent készen áll a fotózásra. Sosem tervezi meg előre a fényképeit, ehelyett hagyja, hogy a természet írja a történetet. Az oroszlánok vad ragadozók, és a fenséges kinézetük mellett minden porcikájukból árad az állat puszta ereje.

Laurent azt mondja: „egy történet elbeszélőjeként én sose tervezem meg a felvételeimet – tisztában vagyok vele, hogy a természet látványossága mindig gyönyörű és kiszámíthatatlan. Szeretném megőrizni ezt a nyitott és elgondolkodtató oldalát a természetnek. Nem akarok rákényszeríteni semmit. Ez egyben azt is jelenti, hogy fotósként a küldetésem vég nélküli.”

laurent baheux son alpha 9 nőstény oroszlán ül egy fán, óvatosan szemlélve a környezetét

© Laurent Baheux | Sony α9 + FE 100–400 mm f/4.5-5.6 GM OSS + 2x Teleconverter | 1/1000s @ f/11, ISO 4000

„Az oroszlánok lenyűgöző állatok, amelyeknek letaglózó a jelenlétük,” - folytatja. „Az ember soha nem fogja elfelejteni, ha találkozott egy oroszlánnal a természetes élőhelyén. A szemtől szemben való találkozás lenyűgöző, mert érezzük az állat minden erejét és energiáját, de közben a törékenységét és a belőle áradó gyengédséget is.”

A szemtől szembeni közelség, amit Laurent megjelenít a képein, olyan érzést kelt a nézőben, mintha odanyúlhatna és megérinthetné a képen szereplő oroszlánokat. Mindazonáltal az igazság az, hogy Laurent nem csak, hogy biztonságos távolságot tart munka közben, hanem akkora távolságot, hogy lehetővé tegye az oroszlánoknak a természetes viselkedést, nehogy Laurent rájuk, és ezáltal a képre erőltesse magát.

laurent baheux sony alpha 9 egy oroszlán ül a kölykeivel egy fa árnyékában

© Laurent Baheux | Sony α9 + FE 100–400 mm f/4.5-5.6 GM OSS + 2x Teleconverter | 1/800s @ f/11, ISO 2500

„Gyakran kérdezik, milyen közel megyek az állatokhoz. Ami azt illeti, sose vagyok túl közel.” Azt is elmagyarázza, hogy „általában a Sony 70–200 mm-es f/2.8 G Master objektívet, vagy a 100–400 mm-es f/4.5-5.6 teleobjektívet használom, néha akár kétszeres átalakítóval is, ami 800 mm-es fókusztávolságot jelent. Ezek miatt a nyúlánk objektívek miatt tűnik úgy, hogy közel vagyok. A nagyobb látószögű képekhez, amik többet mutatnak a környezetből, a Sony 16–35 mm-es f/2.8 G Master objektívet is használom. Minden objektív a történetmesélés más-más részénél jelent segítséget.”

Majd folytatja: „állványt se használok, ehelyett inkább a fényképezőgép beépített objetívalapú stabilizátorára támaszkodom. Ez teszi lehetővé, hogy könnyen mozogjak, ami segít a felfedezésben és az érdekes kompozíciók megalkotásában.

laurent baheux sony alpha 9 az aljnövényzetben ülő hím oroszlán fejéről készített kép

© Laurent Baheux | Sony α9 + FE 100–400 mm f/4.5-5.6 GM OSS + 2x Teleconverter | 1/500s @ f/11, ISO 1250

Azok számára pedig, akik a körülöttük lévő vadvilág történeteinek elmesélésébe kezdenének bele, Laurent egy kulcsfontosságú tanáccsal szolgál – „Mindig állj készen, mert a természet olyan különleges, hogy ugyanaz a jelenet nem ismétlődik meg kétszer.”

Kiemelt termékek

ILCE-9

α9 full-frame rétegelt CMOS-érzékelővel

ILCE-9

SEL100400GM

FE 100-400 mm G Master szuper-telefotó-zoomobjektív

SEL100400GM

SEL20TC

2x telekonverter objektív

SEL20TC

Kapcsolódó cikkek

Laurent Baheux
Alpha Universe

Laurent Baheux

Franciaország

Ne legyen ketrec, ne legyen karám, ne legyen cirkusz és ne legyen állatkert. Szabadon, a vadonban. A fogság fizikai és mentális kínzás minden élőlény számára. Ahogy az emberek, úgy az állatok.

Profil megtekintése


x