A tökéletes fényképezőgépet keresve 

Tomasz Tomaszewski

A lengyel Tomasz Tomaszewski több mint harminc éve profi fényképész, és mióta ezt a hivatást választotta, a tökéletes fényképezőgépet keresi. Most úgy véli, a Sony RX1R II modellben megtalálta.

RX1R II

„Ha visszatekintünk a történelemben, azt látjuk, hogy a leghíresebb képek 90%-a 35 mm-es objektívvel készült. Ezt szeretem az RX1R II-ben – ezt, és a gyönyörű képeket. Ma ezt használom fő fényképezőgépként.” 

Tomaszewski szerint az RX1R II a tökéletes fényképezőgép, aminek számos oka van: a csendes móddal könnyedén beolvadhat a környezetbe. Emellett szemérmetlenül rajong a képminőségért, és úgy érzi, a fényképezőgép által készített RAW fájlok olyan részletességet biztosítanak a számára, amilyenre mindig is vágyott. De vannak olyan alkalmak, amikor az α7R II-ért nyúl, amikor a cserélhető objektívváz rugalmasságára van szüksége.

© Tomasz Tomaszewski

© Tomasz Tomaszewski | Sony RX1R II | 1/250s @ f/8, ISO 250

Slide 1
© Tomasz Tomaszewski | Sony α7R II + 24-70 mm f/2.8 G Master | 1/250s @ f/8, ISO 250

„Sosem voltam nagy rajongója a zoomobjektíveknek, a munkám során mindig jobban kedveltem a fix fókuszú objektívek minőségét. De ezek a G master zoomok semmi korábbihoz nem foghatók, és ha nagyobb rugalmasságra van szükségem, boldogan használom a 24–70 mm-es f/2.8 és a 70–200 mm-es f/2.8 G Master objektíveket.”

© Tomasz Tomaszewski

 © Tomasz Tomaszewski | Sony α9 + 24-70 mm f/2.8 G Master | 1/125s @ f/8, ISO 1000

A National Geographic rendszeres munkatársaként a világ minden részébe eljutott, fotóesszéi pedig megjelentek a The New York Times, a Paris Match, a Stern, a Time, a Fortune Elle és a Vogue oldalain, hogy csak egy párat említsünk. Emellett számos könyv szerzője, és önálló kiállításokat tartott az Egyesült Államokban, Kanadában, Izraelben, Japánban, Brazíliában, Madagaszkáron, Hollandiában, Németországban, Franciaországban, Olaszországban, Indonéziában és Lengyelországban.

Slide 1
© Tomasz Tomaszewski | Sony RX1 | 1/500s @ f/8, ISO 200

„A képeimnek történeteket kell elmesélniük. Közölniük kell valamit az olvasóval. Nem az egóm vagy a saját vizuális nézőpontom a lényeg, hanem hogy egyszerű módon mutassam meg a dolgokat, és hogy a képeket mindenki értse, mindenütt. Henri Cartier-Bresson egyszer azt mondta: ’A döntő pillanatot kell keresnünk’. Ez számomra azt jelenti, hogy őszinteséget akarok rögzíteni a képeimen, hogy az emberek szinte gondolkodás nélkül megértsék a jelenetet. Ha megkomponálnám a jeleneteket, úgy érezném, rosszat teszek, mert nem az igazságot örökíteném meg.”

Amikor visszatekint a képeire, az összes helyzetre és helyre, amelyet fotózott, még ma is rejtélynek tartja, hogy az emberek miért jók; miért van az, hogy egyes emberek fantasztikus dolgokat tesznek minden nyilvánvaló ok nélkül.

„Nem hiszem, hogy azért teszik, hogy később jutalomban részesüljenek – egyszerűen azért teszik, mert jó emberek, és fantasztikus élmény ezt látni. Ha a képeimen meg tudom örökíteni ezt a magatartást, azzal én is fejlődök.”

© Tomasz Tomaszewski | Sony RX1R II | 1/250s @ f/7.1, ISO 320

A cikkben bemutatott termékek

ILCE-9

α9 Full Frame, tükör nélküli fényképezőgép egymásra helyezett CMOS-érzékelővel

ILCE-7RM2

α7R II hátulról megvilágított Full Frame képérzékelővel

DSC-RX1RM2

RX1R II professzionális kompakt fényképezőgép 35 mm-es érzékelővel

SEL2470GM

FE 24-70 mm F2.8 GM

Tomasz Tomaszewski
Alpha Universe

Tomasz Tomaszewski

Lengyelország

A fényképészetben nekem nem az számít, mi látható egy képen, mit mutat, hanem az, milyen kérdéseket vet fel, milyen gondolatokat ébreszt a befogadóban.

Profil megtekintése

TEST


x