Ahogy én fotózok
Esküvői fotózás Jorge Miguel Jaime Baezzel

A legfontosabb dolog, amiről nem szabad megfeledkezni egy esküvői fotózás során, hogy itt egy történetet mesélünk el. Mindig azokat a képeket keresem, amelyek segítenek megalkotni az adott nap történetét – minden egyes új képpel tovább formálom és alakítom a történetet. Az apró részletek és a tovaszálló pillanatok azok, amelyek igazán színessé teszik a történet egészét. Ezen pillanatok megörökítéséhez és a képek elkészítéséhez szervezettségre, bizalomra és persze a tökéletes fényképezőgépre van szükségem.

jorge miguel jaime baez sony alpha 7RIII a vőlegény és a tanúi egy körben állva ölelkeznek

© Jorge Miguel Jaime Baez | Sony α7R III + 25mm f/2 | 1/250s @ f/5.6, ISO 2000

Mindennek a kulcsa a bizalom

Dokumentarista stílusú fotósként az a dolgom, hogy észrevétlen maradjak, beleolvadjak a környezetbe, lassú mozdulatokkal dolgozzak, hogy ne vonjam magamra a figyelmet.

Ehhez a Sony α7R III csendes zár funkcióját használom. Legyen szó egy nyilvános eseményről vagy akár egy esküvőről, ugyanaz a recept az alany érzelmeinek megörökítésére. Megpróbálok minél több időt tölteni a menyasszonnyal és a vőlegénnyel, hogy megismerhessem őket, kiderítsek róluk ezt-azt, megtudjam milyenek is valójában, és hogy ne kerülje el semmi a figyelmem. Azt akarom, hogy a menyasszony, a vőlegény, a családjuk és a barátaik is úgy érezzék, valóban őket örökítettem meg a megélt érzelmeik teljességében. Hogy ez sikerüljön, közel kell hozzájuk kerülnöd, ehhez pedig fontos, hogy kialakuljon köztetek egy kapcsolat, és megbízzanak benned.

jorge miguel jaime baez sony alpha 7RIII a menyasszony és az édesapja ölelkeznek a szertartás előtt

© Jorge Miguel Jaime Baez | Sony α7R III + 25mm f/2 | 1/200s @ f/2.5, ISO 3200

Tervezés és felkészülés

Azon túl, hogy a helyszínen dokumentálok és reagálok a körülöttem zajló eseményekre, rengeteget kell készülni is. Ismernem kell a menetrendet, találkoznom kell a családtagokkal, és természetesen az is fontos, hogy tisztelettel viszonyulok a szertartáshoz és az engem körülvevő emberekhez is. Próbálok minél több mindent előre megtervezni, hogy beleolvadhassak a környezetbe, és ne akadályozzam az ünneplést.

Azonban minden tervezés ellenére is történnek váratlan dolgok, és minél felkészültebb az ember, annál sikeresebben reagálhat az ilyen kiszámíthatatlan történésekre.

jorge miguel jaime baez sony alpha 7RIII a barátaival nevető menyasszony a szertartás előtt

© Jorge Miguel Jaime Baez | Sony α7R III + 25mm f/2 | 1/200s @ f/5.0, ISO 3200

Egy új nézőpont

Minden egyes új esküvő és helyszín új lehetőségeket és új perspektívákat kínál. Gyakran megkérdezem például a DJ-t, hogy mit tervezett be a menyasszony és a vőlegény az első táncra, lesz-e valami különlegesség a végén, például konfetti ágyú. Amint ezek az információk a birtokomban vannak, elkezdhetem kigondolni hogyan világítsam meg a helyszínt, és hogy hova álljak majd a pillanat megörökítéséhez.

jorge miguel jaime baez sony alpha 7RIII konfettiforgatagban csókolózó menyasszony és vőlegény a tánctéren

© Jorge Miguel Jaime Baez | Sony α7R III + 25mm f/2 | 1/200s @ f/11, ISO 3200

Esetenként pedig az hozza az új ötleteket, amit épp megpillantok. Az egyik közelmúltbeli esküvőn kinéztem az erkélyen és megláttam egy felfestést az utcán, és eszembe ötlött, hogy érdekes lehetne a festménnyel együtt megörökíteni a menyasszonyt. Beállítottam hát a kisméretű Sony RX0 gépemet, és a Sony Imaging Edge alkalmazás távoli felvételkészítési funkcióját a mobiltelefonomon használva elkészíthettem azt a fotót is, miközben a hagyományosabb képeket én magam csináltam a pár kivonulásáról. Mindig keresem az olyan érdekes, alternatív nézőpontokat, amelyek hozzátesznek valamit a történethez.

jorge miguel jaime baez sony RX0 távoli fotó a menyasszonyról, amint átmegy az úton, melyre az esküvő időpontja lett felrajzolva

© Jorge Miguel Jaime Baez | Sony RX0 | 1/1600s @ f/4.0, ISO 640

Ismerje meg felszerelését

Alapvető fontosságú, hogy az ember tudja, miként hozhatja ki a legtöbbet az adott helyzetből a fényképezőgépe segítségével. Én jelenleg két Sony α 7R III-as modellel dolgozom. Egy esküvő napja igencsak hosszúra tud nyúlni, így amikor már fáradok, döntő fontosságú a könnyű felszerelés.

. Az α7R III által kínált funkciók közül nekem az elektronikus képkereső a kedvencem. Teljesen megváltoztatta azt, ahogy a képeimet exponálom – most már szinte mindig a manuális exponálás mellett döntök. Mivel valós időben látom a képkeresőn, hogy is fest majd a végeredmény, úgy találtam, hogy gyorsabb manuálisan állítani az expozíción az aktuális igények szerint. Lehetnek bármennyire problémásak a fényviszonyok, rendkívül gyorsan tudok alkalmazkodni hozzájuk. Sosem akadt még gondom, amikor gyenge fényviszonyok mellett kellett az α7R III-assal dolgoznom.

jorge miguel jaime baez sony alpha 7RIII napsütötte mezőn álló menyasszony és vőlegény, homályos foltokkal az előtérben

© Jorge Miguel Jaime Baez | Sony α7R III + FE 24-70mm f/2.8 GM | 1/200s @ f/5.0, ISO 125

Koncentrálj arra, ami számít

Emberek fényképezésekor mindig a szem a kép legfontosabb része. Épp ezért általában a folyamatos autofókusz üzemmódot kombinálom az Eye AF funkcióval. Ezen beállításnak köszönhetően biztos, hogy minden egyes képen tűéles lesz az alany szeme.

Általában a Zeiss Batis 25 mm-es f/2-es és a Sony FE 55 mm-es f/1.8 ZA objektívjeit használom, illetve a Sony FE 12-24 mm-es f/4 G modellje is a táskámban lapul. A 25 és 55 mm-es objektívek egy jó általános látószöget biztosítanak, de a széles látószögű 12-24 mm-es modell egyszerűen lenyűgöző. Pehelykönnyű, és lehetővé teszi, hogy igazán közel kerülhessek az alanyhoz. A közelről történő munkavégzés és a széles látószög gyakran nélkülözhetetlen, akár egyszerűen azért, mert nincs elég hely, hogy távolabbról dolgozz, vagy mert szeretnél kihangsúlyozni egy apró részletet a képen, hogy egy érdekes adalékkal színesítsd.

Szeretem minél tökéletesebben megkomponálni a képeket a gépen, de ez nem mindig lehetséges. Lehet, hogy egyszerűen nem volt idő olyan közel kerülni, mint amennyire szerettem volna, vagy épp távolabb voltam, hogy ne zavarjam meg a pillanatot. Ezekkel a dolgokkal azonban nem kell bajlódnom, mert a Sony α7R III 42,4 megapixeles Full Frame érzékelője olyan felbontást és részletességet biztosít, hogy nem kell aggódnom a kép körülvágása miatt.

jorge miguel jaime baez sony alpha 7RIII a fátyol mögül nevető menyasszony

© Jorge Miguel Jaime Baez | Sony α7R III + FE 55mm f/1.8 ZA | 1/200s @ f/2.2, ISO 500

Tanulni, tanulni, tanulni

Mindennél fontosabb, hogy sose hagyjunk fel a művészetünk gyakorlásával, és mindig tanuljunk újat. A fényképészetnek a szenvedélyből kell táplálkoznia, a szenvedélyből, hogy saját nézőpontunkból mutassunk be egy adott történetet. Mindennek a kulcsa a felfedezés – új technikák és szerzők felfedezése, valamint saját magunk számára kitűzni a feladatokat, megszabni a határokat, és persze a lehető legkevesebb erőforrással megoldani a problémákat. A fényképészet folyamatos tanulásra sarkall, mivel percről percre változik a nézőpont, és aztán idővel ez a nézőpont egyre személyesebbé és bölcsebbé válik.

jorge miguel jaime baez sony alpha 7RIII az óceánban álló menyasszony és a vőlegény az előttük emelkedő hullámokkal

© Jorge Miguel Jaime Baez | Sony α7R III + FE 24-70mm f/2.8 GM | 1/320s @ f/7.1, ISO 8

A cikkben bemutatott termékek

ILCE-7RM3

α7R III 35 mm-es Full Frame fényképezőgép autofókusszal

ILCE-7RM3

DSC-RX0

RX0 – Hihetetlenül kompakt, ütés- és vízálló digitális fényképezőgép

DSC-RX0

SEL2470GM

FE 24-70 mm F2.8 GM

SEL2470GM

SEL55F18Z

Sonnar T* FE 55 mm F1.8 ZA

SEL55F18Z

Kapcsolódó cikkek

Jorge Miguel Jaime Báez
Alpha Universe

Jorge Miguel Jaime Báez

Spanyolország

„A történelmet emberek, szenvedélyek és érzelmek alakítják.”

Profil megtekintése


x