Alpha Universe háttértörténet

Ahogy én fotózok | Városból
fotós játszótér

Bertrand Bernager

Végtelenül szerencsés voltam, hogy Párizs utcáin nőhettem fel, és tanulhattam a fényképészet rejtelmeit. A nagyvárosok kiváló helyszínt biztosítanak az utcai fotózáshoz, mert tele vannak nyüzsgéssel, és rendkívül változatosak az épületek, a helyszínek. Így lehetőségünk nyílik különböző dolgokat kipróbálni, és gyorsan elsajátítani a mesterséget.

Az utóbbi pár évben már nem csak Párizsban fényképeztem, hanem más városokban is világszerte, először a Sony α6000, most pedig az α7R III modellel.

bertrand bernager sony alpha 7riii piros ruhát viselő nő egy történelmi épület előtt sétál

© Bertrand Bernager | Sony α7R III + FE 16-35mm f/2.8 GM | 1/160s @ f/8.0, ISO 100

A város egy játszótér

A városok olyanok, mint egy útvesztő. Minden napot egy új lehetőségként fogok fel, egy új kihívásként, hogy olyan helyekre leljek és olyan jelenetek örökítsek meg, amelyeket korábban még nem kaptak lencsevégre. Épp ezért elsősorban azt tanácsolnám, hogy élvezzük a várost, élvezzük bejárni azt. Menni kell, fel kell fedezni az adott települést, várost, és meg kell próbálni friss tekintettel nézni rá.

bertrand bernager sony alpha 7riii egy torony előtti kék padon ülő hölgy

© Bertrand Bernager | Sony α7R III + FE 16-35mm f/2.8 GM | 1/200s @ f/8.0, ISO 50

Amikor úgy érzem, hogy megtaláltam azt a látképet, amelyet meg akarok örökíteni, szeretem pár másodpercig megfigyelni, mi is történik, mielőtt kattintok. A varázslatot keresem, amely lehet egy különleges fényhatás, vagy valami, amely valóban átadja a város hangulatát abban az adott pillanatban. A legfontosabb, hogy megálljon, és nézzen körül az ember, mielőtt fényképez.

Ne a kézenfekvőt örökítsd meg

Számomra a legfontosabb, hogy próbáljam visszaadni a képeken a város hangulatát, energiáját és DNS-ét. Képeslapra illő fényképet készíteni könnyű egy olyan városról, mint New York. Lehet, hogy tényleg egy jó kép lesz a végeredmény, de már mindannyiunk vagy 1000-szer látott hasonló képet korábban. Ehelyett keressünk inkább érdekes kompozíciókat vagy színeket, és próbáljunk eredeti képeket alkotni – adjunk hozzá magunkból valamit minden egyes fotóhoz.

bertrand bernager sony alpha 7riii vörös taxi tükörképe egy japán utcán

© Bertrand Bernager | Sony α7R III + FE 16-35mm f/2.8 GM | 1/125s @ f/8.0, ISO 400

Az egyik gyakorlat, amellyel arra képezhetjük magunkat, hogy felfedezzünk egy adott látképet és ráleljünk valami különlegesre az, hogy először készítsük el a kézenfekvő képet, majd járjuk körbe a helyszínt. Fényképezzünk alacsonyabb szögből, magasabból, vagy nézzünk ellenkező irányba. Próbáljunk egy másik képet is találni. Így idővel ösztönösen keresni fogja már az ember az egyéb kompozíciókat, és nem csak az átlagos turistabeállításokat látja meg.

 

bertrand bernager sony alpha 7riii látkép egy sárga épület tetejéről

© Bertrand Bernager | Sony α7R III + FE 55mm f/1.8 ZA | 1/80s @ f/5.0, ISO 500

Az időzítésen múlik minden

Csak úgy, mint más műfajok esetében, a fény itt is hihetetlenül fontos. Sok képet készítek hajnalban és naplementekor. Szeretek korán felkelni reggelente, olyan 5-6 felé, hogy az utcán örökíthessem meg az első fényeket. Élvezem, amikor ilyenkor fényképezhetek, mert varázslatosak a fények, és szinte egy lélek sem járja még az utcákat.

bertrand bernager sony alpha 7riii vörös lámpás egy napsütötte utcán

© Bertrand Bernager | Sony α7R III + FE 16-35mm f/2.8 GM | 1/250s @ f/8.0, ISO 200

Szeretek közvetlenül a nap felé fordulva fényképezni, így teremteni meg a hangulatot és varázst. Szeretek játszani a fénnyel, és azzal ahogy létrejönnek a különböző tükröződések, becsillanások és csillagszerű formák. Vannak, akik nem szeretik ezt az effektust, és próbálják elkerülni, de véleményen szerint csak még több energiát kölcsönöz a felvételnek.

bertrand bernager sony alpha 7riii három alak keresztülsétál a champs-elysées sugárúton

© Bertrand Bernager | Sony α7R III + FE 70-200mm f/2.8 GM OSS | 1/1600s @ f/2.8, ISO 400

Ahhoz, hogy a legjobb fényviszonyok közt dolgozhassak, olyan alkalmazásokat használok, amelyek képesek megmondani, hogy hol lesz majd a nap egy adott időpontban. Ez alapján próbálok a megfelelő helyen lenni a megfelelő időben, hogy elcsíphessem a fényeket. Ilyenkor még nem tudom, hogy is fog pontosan kinézni a fotó, de azt tudom, milyen szögből érkezik majd a fény az adott épületre vagy utcára. Onnantól az én dolgom az, hogy a legtöbbet hozzam ki az adott hatásból.

Fordíts megfelelő mennyiségű időt a szerkesztésre

Gyakorlatilag majdnem ugyanannyi időt töltök a szerkesztéssel, mint a fényképezéssel – egy egésznapos fényképezés során annyi képet készítek, hogy a szerkesztésük is megkíván egy teljes napot.

 

bertrand bernager sony alpha 7riii fekete-fehér felvétel egy épület közepéből

© Bertrand Bernager | Sony α7R III + FE 12-24mm f/4 G | 1/40s @ f/5.6, ISO 400

A szerkesztésnél a kontrasztszintre koncentrálok, hogy kiemeljem a fekete és a fehér tónusokat, és csak aztán összpontosítok a színekre és a formákra. Nagyon szeretek narancssárga árnyalatokkal dolgozni a képeimen, így úgy trükközök a felvételekkel, hogy ezek az árnyalatok kerüljenek előtérbe; a kulcs azonban az, hogy megtaláljuk azokat a színeket, amelyeket szeretnénk hangsúlyosabbá tenni, és aztán addig dolgozzunk a kontraszttal, amíg meg nem találjuk a megfelelő egyensúlyt.

 

Válassz magadnak projektet

Szeretek olyan projekteken dolgozni, amelyek során olyan képeket készíthetek, amelyek jól harmonizálnak együtt. Nemrég Szingapúrban jártam, és egy építészeti projekten dolgoztam. Változtattam a munkamódszereimen és az FE 12–24 mm-es f/4 G Lens objektívet használtam az α7R III gépemhez, hogy absztrakt, minimalista fekete-fehér képeket készítsek. Rendkívül minimalista kompozíciókat kerestem sok-sok lineáris elemmel.

bertrand bernager sony alpha 7riii napfényben úszó japán templom

© Bertrand Bernager | Sony α7R III + FE 16-35mm f/2.8 GM | 1/250s @ f/8.0, ISO 200

Ha van egy projekt, amin dolgozhat az ember, az segít összpontosítani és arra motivál, hogy új dolgokat próbáljon ki, és hogy jobb fotóssá váljon.

Kiemelt termékek

ILCE-7RM3

Alpha 7R III 35 mm-es full-frame fényképezőgép automata fókusszal

ILCE-7RM3

SEL1224G

FE 12-24mm F4 G

SEL1224G

SEL1635GM

FE 16-35mm F2.8 GM

SEL1635GM

SEL55F18Z

Sonnar T* FE 55 mm F1.8 ZA

SEL55F18Z

SEL70200GM

FE 70-200 mm F2.8 GM OSS

SEL70200GM

Kapcsolódó cikkek

Bertrand Bernager
Alpha Universe

Bertrand Bernager

Franciaország

A fényképezésen keresztül a fényt próbálom lekövetni, elillantani a mozgást és megörökíteni a pillanatot.

Profil megtekintése