terry donnelly sony alpha 9 három rögbijátékos birkózik a labdáért

Ahogy én fotózok | Rögbi testközelből

Terry Donnelly

My motivation to take sports images comes from all the different narratives that can surround each event. Although it’s obviously key, it’s not just about what is happening on the pitch; there are so many stories to be told. But how do I go about telling these stories through my photography? Here are just a few insights. Getting started Regardless of what sport you want to photograph, to be successful it is absolutely essential that you understand the sport and the way the play can unfold. You have to be able to anticipate the game play and be ready to take a great shot as the opportunity presents itself, as there will only be one opportunity to capture a goal or a try.

terry donnelly sony alpha 7RIII nagylátószögű kép egy rögbipályáról a meccs előtt, az oldalvonal mentén felcsapó lángokkal

© Terry Donnelly | Sony α9 + FE 12-24mm f/4 G | 1/500s @ f/4.5, ISO 2000

Az olyan gyors sportoknál, mint a rögbi, egyszerűen nincs idő azon tűnődni, miként változtassak a beállításokon, vagy hogy azon töprengjek, melyik objektívet használjam – ennek természetesen, szinte ösztönösen kell jönnie, és ez csak akkor lehetséges, ha ismerjük a játékot, valamint megfelelő felszereléssel és tapasztalattal rendelkezünk. Kezdőként a legjobb, ha az alapokat sajátítjuk el először. Fontos, hogy olyan sportot találjunk, amit szeretünk, és hogy alaposan megismerjük a felszerelésünket, azáltal, hogy rengeteget gyakorlunk.

terry donnelly sony alpha 9 a levegőben úszó rögbijátékos, amint próbálja bevinni a labdát a célterületre

© Terry Donnelly | Sony α9 + FE 70-200mm f/2.8 GM OSS | 1/2000s @ f/2.8, ISO 640

Hogyan készítsünk remek képeket Mindig azokat a pillanatokat keresem egy mérkőzésen, amelyek valóban egy történetet mesélnek el, és hírértéket kölcsönöznek a képeknek. Például, amikor rögbimeccsen fotózok, az akrobatikus pontszerzéseket, az érzelmes ünnepléseket, és a kemény szereléseket próbálom elkapni – ezekből a pillanatokból lehet olyan képeket készíteni, amelyek a közösségi médiában és az országos újságokban is jól mutatnak.

Hogy sikerül-e, az részben azon múlik, hogy megtaláljuk-e az ideális helyet. Ez nagyban függ a stadionban érvényes korlátozásokról, de azon is múlik, hogy egy adott klubcsapatra vagy éppen játékosra szeretnék-e koncentrálni. Például, ha egy játékos a 100. meccsét fogja játszani, vagy épp valószínű, hogy egy újabb mérföldkőhöz érkezik a karrierjében, akkor különösen ügyelek arra, hogy milyen pozícióból és szögből készítem el e képet, hogy nagyobb eséllyel lehessen meg az a bizonyos „díjnyertes” felvétel.

terry donnelly sony alpha 9 az ellenfél két játékosa szerel egy rögbijátékost, amint az épp pontra tör

© Terry Donnelly | Sony α9 + FE 70-200mm f/2.8 GM OSS | 1/3200s @ f/2.8, ISO 640

A megfelelő felszerelés kiválasztása

My regular setup is both the α9 and α7R III. The α9 is my ‘catch all’ piece of kit and I mostly use it with my FE 400 f/2.8 G Master and FE 70-200 f/2.8 G Master lenses capturing high speed action.

I use my α7R III for wide angle shots with the FE 16-35 f/2.8 G Master or FE 24-70mm f/2.8 G Master lens, depending on the stadium I am working and type of shot I am going for. Sometimes I’ll also use the α7R III to shoot remotely, placing it behind a goal or try line ready to capture a key action. Between these lenses I’m ready to cover all of the action wherever I’m positioned.

terry donnelly sony alpha 9 labdával futó rögbijátékos, akinek a tekintetéből eltökéltség sugárzik

© Terry Donnelly | Sony α9 + FE 400mm f/2.8 GM OSS | 1/2000s @ f/2.8, ISO 1600

A megfelelő beállítások használata

I always shoot using manual exposure. I take an exposure reading from the grass at the centre of the pitch before a match starts, and then I will lock my exposure to that, which means that all my images have a consistent exposure throughout the game.

When shooting such a fast-paced sport, the continuous autofocus mode is really useful for helping me get the crystal-clear shots I need. I also use back button focusing, with the focusing disabled on the shutter release button, meaning my shutter release button only fires the shutter, and a rear button, typically AE-L activates the cameras AF. This means there is no delay in the shutter firing when pressing the shutter button.

terry donnelly sony alpha 9 labdával futó rögbijátékos

© Terry Donnelly | Sony α9 + FE 400mm f/2.8 GM OSS | 1/3200s @ f/2.8, ISO 200

Végül pedig fontos, hogy próbáljunk 20 képkocka/másodperces sebességgel fotózni, amikor az akcióra koncentrálunk. Az a tapasztalatom, hogy így jóval több lehetőségem adódik, hogy egy kiélezett pillanatban elkészíthessem a tökéletes fényképet. Elengedhetetlen, hogy a labda vagy egy kulcsfontosságú érzelem szerepeljen a fotón – ha elszalasztom a lehetőséget, nincs alkalom újrázni. Ha ez nem sikerül, akkor minden mással hiába fáradoztam.

Kiemelt termékek

Terry Donnelly

Terry Donnelly | UK

„Bár különféle műfajú fotókat készítek, úgy gondolom, hogy az egyes műfajokhoz szükséges készségek ötvözése és átvétele erőteljesebbé teszi a munkáimat.”

Regisztrálj az α Universe hírlevelére

Gratulálunk! Sikerült feliratkoznod az α Universe hírlevélre.

Kérjük, adj meg érvényes e-mail-címet.

Gratulálunk! Sikerült feliratkoznod.