Alpha Universe háttértörténet
Alpha Universe háttértörténet
Ahogy én fotózok
Építészet Mike Will szemszögéből 

Éjjel egy új arcukat mutatják meg az épületek; minden vonal, fény és szín új formáknak adhat életet. Ezért találom annyira kellemesnek esztétikailag a város éjjeli látképét. A markáns, határozott vonalakat keresem az alakok között. Lehet, hogy ezeket a vonalakat épp egy épülethez vezető út, vagy egy másik épület szerkezete adja majd; a lényeg, hogy olyan eszközként használhatom őket, amellyel bevonzom a néző tekintetét a jelenetbe.

mike will sony alpha 7M3 hosszú expozíciós idejű kép a londoni tower bridge-en suhanó autókról

© Mike Will | Sony α7 III + 12-24mm f/2.8 GM | 0.8s @ f/3.5, ISO 125

Egy másik dolog, amit tudatosan keresek, az a szabálytalanság. Ez lehet egy egészen egyszerű dolog is akár, például, amikor egy épület összes fénye kigyullad, egy kivételével. Az emberek jók abban, hogy gyorsan kiszúrják ezeket a mintákat, vagy éppen azt, ahogy megszakadnak, épp ezért vonzzák az ilyen jelenségek a figyelmet.

A képek beállításakor nem szeretek túlságosan előkészülni. Gyakran előfordul, hogy amikor azért megyek, hogy lefotózzak egy kiválasztott épületet, először felfedezem a különböző szögeket és nézőpontokat, ahonnan fényképezhetnék. Számomra ez egy természetes folyamat, és segít megőrizni a kreativitásom. Ha pontosan megtervezek egy képet, tudva, hogy mikor fog a napfény rávilágítani egy adott helyre egy bizonyos nap bizonyos órájában, akkor csak szépen oda kell mennem, kivárom a pillanatot, és megcsinálom a képet. De ha nem támasztok ennyi elvárást, folyamatosan fényképezhetek, mivel nem tudom, miként hatnak majd egymásra a fények, az árnyékok és a tükröződések.

mike will sony alpha 7RM3 az éjszakai égre nézve négy épület közül

© Mike Will | Sony α7R III + 12-24mm f/4 G | 1/100s @ f/4.0, ISO 2000

Idén, amikor a Time Square-en jártam, New Yorkban, mint minden turista, felnéztem és megpördültem, hogy átadjam magam a felettem tornyosuló épületek és a róluk sugárzó neonfények hangulatának. Aztán előkaptam az FE 12-24 mm-es f/4 G Lens objektívem, és a gépet felfelé tartva készítettem egy képet, amelyen az épületek mind a kompozíció közepén elhelyezkedő forgalmi lámpák felé irányítják a tekintetet. Ha felfelé néz az ember, abból szinte mindig érdekes képek születnek, ugyanis kevés ember szemléli ilyen nézőpontból a világot.

mike will sony alpha 7M3 egy múzeum belső tere

© Mike Will | Sony α7 III + 16-35mm f/2.8 GM | 1/160s @ f/2.8, ISO 200

Az FE 12-24 mm-es f/2.8 G Master objektívet is hozzácsaptam a repertoáromhoz, és nagyon tetszik, hogy plusz 1 Fé fényerővel dolgozhatok. Mivel ennyi fényt enged be, ezért szeretek kézből dolgozni ezzel az objektívvel, és tudom, hogy az ISO-érzékenységet is feljebb állíthatom az Alpha 7R III modellen, mivel még így is kiváló képminőséget biztosít. Amikor csak lehet, szeretek kézből fényképezni, mert szabadabban fotózhatok és kísérletezhetek, de ha hosszú expozíciós idővel akarok dolgozni, vagy a csillagos eget akarom megörökíteni, akkor természetesen előkerül az állvány.

mike will sony alpha 7M3 éjszakai kép bodiam váráról

© Mike Will | Sony α7 III + 20mm f/1.8 G | 30s @ f/1.8, ISO 2500

Nemrégiben például az FE 20 mm-es f/1.8 objektívet használtam, hogy megörökítsem a Neowise üstököst a Bodiam vár feletti égbolton. Sokösszetevős volt ez a jelenet, épp ezért több olyan kulcsfontosságú döntés is volt, amit meg kellett hoznom a kép megkomponálásakor. Tudtam, hogy az üstökös alacsonyan fog járni az égbolton, és szerettem volna, ha az előtérben visszatükröződik a várárok víztükrén, ezért úgy állítottam be a képet, hogy pontosan a vár egyik tornya felett legyen. Strukturális szempontból azt szerettem volna, ha a vár ragadja meg először a néző figyelmét, aztán pedig észreveszi a csillagokat, mielőtt végül az üstököst megpillantaná.

mike will sony alpha 7RM3 kivilágított épület éjjel

© Mike Will | Sony α7R III + 16-35mm f/2.8 GM | 1/250s @ f/2.8, ISO 2500

Habár szeretem a szupernagy látószögű objektíveimet, nem csak ezeket szoktam használni a munkám során. 35 mm -es objektíven tanultam fényképezni, ezért a hagyományosabb képeknél még mindig szeretem ezt a gyújtótávolságot használni. Szerintem fontos tisztában lenni azzal, hogy milyen objektívet és gyújtótávolságot és hogy miért pont azokat használjuk, ez pedig sokszor a tapasztalattal jár együtt. Én általában az FE 24-70 mm-es f/2.8 G Master objektívet tartom magamnál, amely több különböző gyújtótávolságot képes lefedni, és több kép elkészítését is lehetővé teszi egy adott sorozaton belül, így segít abban, hogy egyfajta történetet hozhassunk létre. Emellett még az FE 70-200 mm-es f/2.8 G Master objektívvel szoktam dolgozni, de a súlya és a mérete miatt inkább csak azokra a munkákra viszem magammal, ahol biztosan tudom, hogy használni fogom; ilyen szokott lenni például, ha háztetőkről fényképezem, és egy távoli épületet vagy annak valamilyen jellegzetességét szeretném megörökíteni.

mike will sony alpha 7RM3 egy templom belsejéből, alulnézetből készített kép a színezett üvegablakokról

© Mike Will | Sony α7R III + 12-24mm f/4 G | 1/30s @ f/4.0, ISO 2000

Az egyik legfontosabb tanács, amit az épületfotózással kapcsolatban adhatok, az az, hogy feltétlenül győződj meg arról, hogy mindent jól beállítottál-e a fényképezőgépen, még mielőtt befejeznéd a fotózást. Amikor egy szupernagy látószögű objektívvel dolgozik az ember, nem könnyű mindent tökéletesen beállítani. A bécsi Igazságügyi Palota (Justizpalast) megörökítése egy igazi álommunka volt. Rengeteg vonal tagolja a látképet. 16 mm-esre méreteztem a képet, és amikor ilyen széles látószöggel dolgozik az ember, mindennek tökéletesen egyenesnek kell lennie, hogy összeálljon a kép. Az Alpha 7R III modellen én mindig bekapcsolom a rácsvonalakat, és úgy is hagyom őket végig. Segítenek, hogy egyenesek legyenek a kép vonalai, a szintjelzővel pedig leellenőrizhetem, hogy a talajjal egy vonalban van-e a gép. A kép elkészítését követően pedig mindenképp vessünk rá egy pillantást a kijelzőn, mielőtt hazafelé vennénk az irányt.

Kiemelt termékek
ILCE-7RM3
α7R III 35 mm-es Full Frame fényképezőgép autofókusszal

ILCE-7RM3

ILCE-7M3
α7 III gép 35 mm-es Full Frame képérzékelővel

ILCE-7M3

SEL1224GM
FE 12-24mm F2.8 GM

SEL1224GM

SEL1635GM
FE 16-35mm F2.8 GM

SEL1635GM

SEL1224G
FE 12-24mm F4 G

SEL1224G

SEL20F18G
FE 20mm F1.8 G

SEL20F18G

Kapcsolódó cikkek
Mike Will
alpha universe

Mike Will

UK

Kövesd az álmaidat, fedezd fel a világot, és élvezd az odavezető út megörökítését

Profil megtekintése


x