Az objektív mögött 

Luigi Baldelli

Különös, hogy mielőtt 30 éve fényképezőgépet ragadott, Luigi Baldelli gyermekkori álma az volt, hogy orvos legyen. Vagy talán még sem olyan különös, tekintve, hogy sok időt töltött háborús konfliktusok fotózásával olyan országokban, mint Szíria, Afganisztán és Sierra Leone. És azzal, hogy az ezekben az országokban megismert emberek nehéz sorsát a világ elé tárta, valamilyen módon segített orvosolni a helyzetet.

Karrierjét 1987-ben kezdte az olasz Contrasto ügynökség állandó fotósaként, majd egy másik ügynökségnél, a Grazia Nerinél folytatta, mígnem 2001-ben véglegesen szabadúszóvá vált. 

Luigi Baldelli
© Luigi Baldelli | Sony NEX-7 + 18-55 mm f/3.5-5.6 | 1/15s @ f/3.5, ISO 800

„Szeretem azt hinni, hogy a képeim mindig egy-egy történetet mesélnek el, és az elkészítésükkor érzett érzelmeim eljutnak a nézőhöz.”

Ügynökségi munkája során, mialatt a boszniai háborúról tudósított, ismerkedett meg a hírneves olasz újságíróval, Ettore Moval, aki a Corriere della Sera nevű lapnak tudósított a konfliktusról. A két férfi társult, és egy csapatként dolgozott 2015-ig. Együtt készítettek számos publikációt, melyek világszerte megjelentek.

Baldelli először 10 éve találkozott a Sonyval, amikor egy könnyebb alternatívát keresett MacBookja helyett. A Vaio minőségétől és sebességétől lenyűgözve kezdte szemügyre venni a Sony fényképezőgép-kínálatát. Az α7 fényképezőgépekben a méretük volt a legvonzóbb, és a képek minőségének láttán Baldelli 5 éve teljesen ezekre váltott.

Luigi Baldelli
© Luigi Baldelli | Sony α7R II + 28 mm f/2 | 1/80s @ f/4, ISO 2500

„Az egyik, amit imádok az α7-tel kapcsolatban, ahogy közelről lehet fotózni vele az embereket, és szinte észre sem veszik, hogy ott vagyok – nem egy szembeszökő masina.”

Megbízásai a világ számos pontjára eljuttatták. Szeret könnyedén utazni, és jelenleg egy α7 II-t és egy α7R II-t használ, mindössze néhány objektívvel: a Vario-Tessar T* FE 24–70 mm-es f/4 ZA OSS-szel, az FE 28 mm-es f/2-vel és a Sonnar T* FE 55 mm-es f/1.8 ZA-val. Azt mondja, a kis méret segít beolvadni a környezetébe, és könnyedén megörökíteni a témát. 

Luigi Baldelli
© Luigi Baldelli | Sony α7R II + 28 mm f/2 | 1/3200s @ f/10, ISO 2500

„Az objektívek minőségére semmilyen panaszom nem lehet – legalább olyan jók, mint azok, amiket a múltban használtam.”

Az utómunkálatok teszik ki a profi fotósok munkájának nagy részét, de Baldelli úgy tapasztalja, hogy már sokkal kevesebb időt kell töltenie a fényképezőgépből kijövő képek korrigálásával. Emellett nagyon szívesen készít JPEG képeket RAW formátum helyett, és úgy véli, a minőség és a sebesség megfelel a stílusának.

Baldelli munkáinak nagy része visszatérő motívumokat tartalmaz; erős fénynyalábokat és sötét árnyékokat – egy olyan stílust, amely a barokk festményekre emlékeztet –, és olyasvalamit, amiről boldogan elismeri, hogy nem más, mint főhajtás kedvenc festője, Caravaggio előtt.

Luigi Baldelli
© Luigi Baldelli | Sony α7 + 28-70 mm f/3.5-5.6 | 1/1600s @ f/9.0, ISO 1600
TEST

„Számomra tudatos döntés, hogy a fő téma az ember legyen, és csak másodlagos a fény. Könnyen túl lehet zsúfolni a felvételt, ezért próbálok csak egy-két elemet befogni.”

 A cikkben bemutatott termékek 

ILCE-7RM2

α7R II hátulról megvilágított Full Frame képérzékelővel

ILCE-7 Váz / Felszerelés

α7 E-bajonettes fényképezőgép Full Frame érzékelővel

SEL28F20 / SEL28F20FEC / SEL28F20UWC

FE 28mm F2

SEL2870

FE 28-70 mm F3.5-5.6 OSS

SEL1855

E 18-55 mm F3,5-5,6 OSS

Luigi Baldelli
Alpha Universe

Luigi Baldelli

Olaszország

Számomra a fényképezés nem válaszokat ad, hanem kérdéseket és érzéseket.

Profil megtekintése


x