Szépséggel fűszerezve

Kate Hopewell-Smith

Kate Hopewell-Smith fényképészethez vezető útja nem igazán mondható szokásosnak. Az egyetemen képzőművészetet és művészettörténetet tanult, majd a médiaiparban helyezkedett el, aztán egy csapásra minden megváltozott, amikor anya lett. Kate egy új szenvedély után kutatott, és próbált menekülni az irodai élet és az ingázás világától.

kate hopewell smith sony alpha 9 kétgyerekes család portrét áll egy parkban

© Kate Hopewell-Smith | Sony α9 + 85mm f/1.4 | 1/250s @ f/4.0, ISO 320

„Volt egy régi filmes fényképezőgépünk, ami igencsak felkeltette az érdeklődésem, de akkor már bőven beköszöntött a digitális korszak, ezért egy DSLR gépet kértem karácsonyra, és aztán akkor kezdődött el egy hobbiként az egész dolog. Ezután levelező szakon elvégeztem egy, a fényképészet művészetéről szóló képzést egy nyitott egyetem. Nem igazán tanultunk sokat a géphasználatról, de annál többet a kompozícióról és a színekről, és akkor döbbentem rá, hogy mennyi a hasonlóság az egyetemen tanult képzőművészetekkel, csupán az eszközök mások. Borzalmasan hangzik, de mindig is érdekesnek találtam, hogy a fényképészet egyszerűen gyorsabb, azonnali. Szinte rögtön megtekintheted a végterméket, ami sokkal örömtelibbé teszi a munkát.”

kate hopewell smith sony alpha 9 a virágcsokrát szemlélő menyasszony az esküvői ceremónia előtt

© Kate Hopewell-Smith | Sony α9 + 85mm f/1.4 | 1/125s @ f/2.2, ISO 250

kate hopewell smith sony alpha 9 ablak előtt formálisan modellt álló menyasszony és vőlegény a ceremónia után

© Kate Hopewell-Smith | Sony α9 + 24-70mm f/2.8 GM | 1/160s @ f/5.0, ISO 50

Kate elmondta, hogy számára a fény a képei legfontosabb alkotóeleme: „Ha megérted a fényt, megérted az exponálás lényegét, és akkor te irányítod a képet, és így lesz izgalmas. Én tudom, hogyan szeretek fényképezni, és bár ez sokszor nem könnyű, amikor a helyszínen vagyok, mégis ez a legcsodásabb része a fényképész pályának – a felfedezés.”

Ahogy Kate a fényt használja, az minden képén tetten érhető. Legyen szó egyetlen portréról, egy családi fotóról, egy buodoir vagy egy esküvői képről, mindegyiken szembetűnik egyedi stílusa, az ahogy a fényt használja, és a képzőművészetekben szerzett tapasztalata is. Minden egyes kép megállja a helyét egy önálló műalkotásként, amely azért született, hogy gyönyörködhessenek benne. 

kate hopewell smith sony alpha 9 a koszorúsfiú nyakkendőjét igazító vőlegény apjával a háttérben

© Kate Hopewell-Smith | Sony α9 + 24-70mm f/2.8 GM | 1/200s @ f/3.2, ISO 640

Kate együtt szokott dolgozni férjével az esküvői fotózások során, és elmondása alapján ugyan a feladatuk az, hogy egy történetet meséljenek el, a megközelítésük mégis alapvetően különbözik a dokumentarista fényképészekétől. „Úgy hisszük, hogy mi alkotjuk a képeket, és nem csak a gombot nyomjuk le – mondja Kate – én irányítom és igazgatom az alanyokat, és próbálom a leggyönyörűbb fényviszonyok közepette megörökíteni őket – nem egyszerűen lefényképezzük azt, ami történik, mi hozzuk létre ezeket a pillanatokat.”

kate hopewell smith sony alpha 9 ablakkal szemben álló menyasszony és vőlegény egy tökéletesen szimmetrikus szobában

© Kate Hopewell-Smith | Sony α9 + 24-70mm f/2.8 GM | 1/125s @ f/2.8, ISO 400

A felszerelés tekintetében Kate két Sony α9-es gépre támaszkodik a fotózás során, mivel meglelte bennük a méret és a sebesség nagyszerű párosítását az automata fókusz és a képkészítési sebesség vonatkozásában. „Az is fontos, hogy két kártyanyílás legyen a fényképezőgépen. Ezen a téren nem vagyok hajlandó kompromisszumot kötni, ha esküvői fotózásról van szó.”

Ami az objektíveket illeti, van egy pár kedvence. „Mindig a Sony G Master objektíveket használom, ha embereket fotózok. Az FE 70-200mm f/2.8 GM, az FE 24-70mm f/2.8 GM és az 85mm f/1.4 GM objektívekkel dolgozom, illetve még az FE 50mm f/2.8 makró objektív is a készlet része, de azt csak közeli képekhez használom.”

kate hopewell smith sony alpha 9 a ceremóniát követően egymást ölelő menyasszony és vőlegény

© Kate Hopewell-Smith | Sony α9 + 70-200mm f/2.8 GM OSS | 1/320s @ f/2.8, ISO 160

A DSLR-ről egy tükörnélküli fényképezőgépre való váltás nagy hatással volt Kate képeire. „Mivel korábban DSLR-t használtam, vannak olyan funkciók, amelyek nélkül már nem tudnék létezni – mondja Kate. „Hihetetlenül hasznos tud lenni, hogy a képkeresőbe nézve látod a végső képet, az Eye AF funkciónak köszönhetően pedig bárhogy is tartom a gépet, a szem mindig fókuszban marad.”

kate hopewell smith sony alpha 9 a menyasszony a szemét behunyva elmerül egy pillanatnyi nyugalomban a szertartás előtt

© Kate Hopewell-Smith | Sony α9 + 85mm f/1.4 | 1/400s @ f/1.8, ISO 200

„A DSLR-ről tükör nélküli gépekre való váltás nagyon könnyedén ment. Olyan mintha egy olyan autót vennél, amelyet még soha nem vezettél. Elsőre fura, de aztán egy-két menet után természetessé válik. Most már úgy érzem, hogy nagyon furcsa lenne, ha vissza kellene váltanom és nem látnám az expozíciót, már annyira magától értetődőnek tűnik. Igen kínkeserves lenne nélküle.”

A cikkben bemutatott termékek

ILCE-9

α9 Full Frame, tükör nélküli fényképezőgép CMOS-érzékelővel

ILCE-9

SEL2470GM

FE 24-70 mm F2.8 GM

SEL2470GM

SEL70200GM

FE 70-200 mm F2.8 GM OSS

SEL70200GM

SEL85F14GM


FE 85mm F1.4 GM

SEL85F14GM

Kate Hopewell-Smith
Alpha Universe

Kate Hopewell-Smith

UK

Mindig a fényt hajszolom. A fény képes varázslatossá tenni a hétköznapit. – Trent Parke

Profil megtekintése


x