kamerába néző színész

Ahogy én fotózok | Fotózás egy filmforgatáson

Christophe Brachet

Furcsának tűnhet, de eredetileg víz alatti fotózást tanultam. Martinique-ről érkeztem Párizsba, ahol búvároktató és szörftanár voltam, és szabadidőmben forgatásokon fotóztam. Itt találkoztam Dominique Besnehard-ral, egy híres francia filmproducerrel, aki korábban színész/ügynök volt, és ő adott lehetőséget nekem egy általa készített filmben. A karrierem onnan indult, amikor elkezdtem az általam megtanult technikákat egy új fotós stílusban alkalmazni.

egy hölgy igazgatja egy színész haját

© Christophe Brachet | Sony α7R II + FE 70-200mm f/4 G OSS | 1/320s @ f/4.0, ISO 320

Díszletben dolgozni

Autodidakta fotósként ösztönösen közelítem meg a filmes díszletet. A víz alatti fotózás meglepően jó alapot adott nekem a forgatáson történő fotózáshoz; egy jó víz alatti fotó elkészítéséhez rendkívül diszkrétnek kell lenned, hogy nem ijeszd el a halat. Akár hiszed, akár nem, mindig erre emlékszem a forgatáson, mivel egy nagyon szűk helyen dolgozom.

2 színész egy asztalnál egy jelenetben

© Christophe Brachet | Sony α9 II + 85mm f/1.8 | 1/125s @ f/1.8, ISO 1250

Nagyon fontos, hogy senkinek se tereld el a figyelmét, és ne kelts olyan hangot, amelyet felvehet a mikrofon, ezért az Alpha fényképezőim néma exponáló funkciója létfontosságú a munkámnál. Nem csak azt teszi lehetővé, hogy a forgatás megszakítása nélkül elkészítsem a megfelelő képeket, de abban is segít, hogy a lehető legtermészetesebb pillanatokat kapjam el, melyeket a produkciós csapat tagjai imádni fognak.

A megfelelő objektív kiválasztása

A képeim elkészítéséhez sokféle különböző objektívet használok – mindegyik egy kicsit mást tud.

Az egész jelenet megörökítéséhez, illetve amikor nagyon szűk helyen vagyok, a Sony FE 24 mm f/1.4 G Master objektívet használom. Aztán ott van az FE 35 mm f/1.8 objektív, melynek óriási előnye, hogy kicsi és könnyű.

2 színész egy füstös díszletben

© Christophe Brachet | Sony α9 + 85mm f/1.8 | 1/640s @ f/1.8, ISO 250

A portrékhoz a Sony FE 55 mm f/1.8 ZA és az FE 135 mm f/1.8 G Master objektívet használom. Ezek mind nagyon jók, de a kedvencem az FE 135 mm f/1.8 G Master objektív, mert ez hihetetlenül éles képeket készít gyors és néma autofókusszal.

A technológiába vetett bizalom

Amellett, hogy figyelmes vagyok és tisztelettel bánok a körülöttem lévőkkel, az egyik módja annak, hogy elnyerjem a szereplők és a stáb bizalmát az, hogy megmutatom nekik a képeimet. Wi-Fi-kapcsolaton keresztül átküldök néhányat a legjobb képek közül a fényképezőről a telefonomra a Sony Imaging Edge Mobile alkalmazással. Így nagyon egyszerű megmutatni nekik a képeket, és ezáltal kapcsolatot teremteni. Ez a későbbiekben is segít, amikor meg kell kérnem őket, hogy pózoljanak a produkcióhoz készülő képekhez.

szivarozó színész néz a kamerába

© Christophe Brachet | Sony α7R II + 85mm f/1.8 | 1/160s @ f/1.8, ISO 400

Az Alpha 9 és Alpha 7R mellett az Alpha 7S és Alpha 7S II fényképezőket is használom, mivel gyenge megvilágítás mellett ezek kiválóan használhatók az általam készített dokumentarista képekhez. Már nagyon várom, hogy fotózhassak az Alpha 7S III-mal, és a videós funkcióit kihasználva rövid videókat készítsek a kulisszák mögött a képeim kiegészítéseként.

egy sminkes kirúzsoz egy színészt

© Christophe Brachet | Sony α7S + FE 70-200mm f/4 G OSS | 1/60s @ f/4.0, ISO 2000

A fényképező beállítása és használata

Az Alpha felszerelésem sokféleképpen segít a kívánt képek elkészítésében. Gyakran kell szűk helyen dolgoznom, vagy szokatlan szögből fotóznom, ezért az Alpha fényképezők mérete, súlya és jól látható kijelzője komoly előny egy DSLR-hez képest.

A fókuszálás sebessége is fontos számomra. Általában nagyon nagy blendével fotózok, ezért tudnom kell, hogy az alany szeme tökéletesen fókuszban legyen. A Szem AF segítségével kis mélységélességgel fotózhatok, és a szem minden felvételen tökéletesen éles lesz. Így kreatívabban tudom megkomponálni a képeket, mivel a fényképező folyamatosan követi a szemet, még a kép szélein is.

ágyban fekvő színészt filmeznek

© Christophe Brachet | Sony α9 + FE 70-300mm f/4.5-5.6 G OSS | 1/80s @ f/4.5, ISO 4000

Mindig manuálisan fotózok, és szükség esetén korrigálom az expozíciós beállításokat. A tükör nélküli fényképezőnek nagy előnye, hogy pontosan azt látom a keresőben és a kijelzőn is, ami a képen lesz. Fotózás közben valós időben ellenőrizhetem az expozíciót, a színegyensúlyt, és látom a mélységélességet is.

vödrön ülő színész

© Christophe Brachet | Sony α7S + FE 55mm f/1.8 ZA | 1/1250s @ f/2.8, ISO 640

A legtöbbször JPEG képeket készítek, és néha a RAW formátumot használom a poszterekhez. A fekete-fehér képeket általában a nagy kontrasztú fekete-fehér effekttel készítem el. Nagyon tetszik, hogy készítek egy csodás képet, és ezt közvetlenül a fényképezőről tudom használni, nincs szükség utómunkára.

Kiemelt termékek

Christophe Brachet

Christophe Brachet | France

„Igazán szeretem, hogy α7S gépem kicsi és nem feltűnő, így megörökíthetek természetes pillanatokat.”

Kapcsolódó történetek

Regisztrálj az α Universe hírlevelére

Gratulálunk! Sikerült feliratkoznod az α Universe hírlevélre.

Kérjük, adj meg érvényes e-mail-címet.

Elnézést! Valami elromlott.

Gratulálunk! Sikerült feliratkoznod.